Dele værelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.156 visninger
32 svar
3 synes godt om
24. juni 2013

Chili

Nu tænker jeg lidt ud i fremtiden
Men vi kunne godt tænke os 3 børn, vi har lige pt Oliver på 8 måneder! Og ønsker os en til, i 2014 også en i 2016, så der ikke kommer for mange år imellem
Men vi er begge under uddannelse, og først færdig om 5-6 år (med barsel indregnet). Lige nu bor vi i en 3 værelses lejlighed og vil nok gøre det når nr. 2 kommer, så de må dele værelse. Vi har søgt rækkehus, 4 værelses og håber vi kan få så hurtigt så muligt, men der er jo nogle års ventetid...
Men når nr. 3 så kommer (og vi forhåbenligt er flyttet) ville vi godt kunne lave et fælles soveværelse med lidt legetøj, et stort og lækkert legeværelse til deling, med rumdelere osv. Så der er plads til alle! Også lidt legetøj i stuen, så de har flere muligheder, hvis de vil være i fred fx.

Det blev lidt rodet, men hvad alt i alt, hvad mener i om det at dele værelse? Når der er nogle år imellem dem..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2013

DianaRJS

Chili skriver:

Men vi kunne godt tænke os 3 børn, vi har lige pt Oliver på 8 måneder! Og ønsker os en til, i 2014 også en i 2016, så der ikke kommer for mange år imellem
Men vi er begge under uddannelse, og først færdig om 5-6 år (med barsel indregnet). Lige nu bor vi i en 3 værelses lejlighed og vil nok gøre det når nr. 2 kommer, så de må dele værelse. Vi har søgt rækkehus, 4 værelses og håber vi kan få så hurtigt så muligt, men der er jo nogle års ventetid...
Men når nr. 3 så kommer (og vi forhåbenligt er flyttet) ville vi godt kunne lave et fælles soveværelse med lidt legetøj, et stort og lækkert legeværelse til deling, med rumdelere osv. Så der er plads til alle! Også lidt legetøj i stuen, så de har flere muligheder, hvis de vil være i fred fx.

Det blev lidt rodet, men hvad alt i alt, hvad mener i om det at dele værelse? Når der er nogle år imellem dem..

altså jeg ´har altid sagt mine børn skulle have hver deres værelse, hvilket også har holdt stik indtil nu

der var ikke lige indregnet tvillinger i planen så det bliver også sådan at de to store fortsat har hver deres værelse mens tvillingerne må dele....  og vi så har været eget soveværelse...

hvis jeg vel og mærket snart kan finde noget at bo i -.-

Anmeld

24. juni 2013

jydeinden

Chili skriver:

altså så længe de er små kunne det nok gå, men når de blev teenagere ville jeg personligt ikke finde det spor fedt at skulle dele med hverken en bror eller en søster. Det kan gå men ville ikke finde det optimalt

Anmeld

24. juni 2013

Chili

DianaRJS skriver:

altså jeg ´har altid sagt mine børn skulle have hver deres værelse, hvilket også har holdt stik indtil nu

der var ikke lige indregnet tvillinger i planen så det bliver også sådan at de to store fortsat har hver deres værelse mens tvillingerne må dele....  og vi så har været eget soveværelse...

hvis jeg vel og mærket snart kan finde noget at bo i -.-

Jeg håber du finder noget snart!

Jeg er selv tvilling ( ) så har delt værelse med min søster til jeg var 8 eller sådan noget, derfor ser jeg det ikke som et problem, faktisk delte vi også værelse da vi var 10-12 år og havde som jeg netop beskrev fælles rum vi kunne være i

Anmeld

24. juni 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige, og de deler værelse. Det har de gjort i næste 3 år. De er næsten 6 år og 4 1/2 år. Der har ikke været problemer og de elsker, at sove sammen

Anmeld

24. juni 2013

Chili

jydeinden skriver:

altså så længe de er små kunne det nok gå, men når de blev teenagere ville jeg personligt ikke finde det spor fedt at skulle dele med hverken en bror eller en søster. Det kan gå men ville ikke finde det optimalt

Det er det jeg tænker
Håber vi kan finde et hus når vi har fået vores uddannelse, men hvis vi ikke har andre muligheder end at de kan dele, så kan man vel ikke gøre andet

Anmeld

24. juni 2013

DianaRJS

Chili skriver:

Jeg håber du finder noget snart!

Jeg er selv tvilling ( ) så har delt værelse med min søster til jeg var 8 eller sådan noget, derfor ser jeg det ikke som et problem, faktisk delte vi også værelse da vi var 10-12 år og havde som jeg netop beskrev fælles rum vi kunne være i

tror også det udelukkende er fordi vi altid herhjemme er vokset op med hvert vores værelse...

havde det været anderledes tror jeg nok også jeg havde set det på en anden måde ved mine egne børn

Anmeld

24. juni 2013

Chili

MoarHvidovre skriver:

Der er 17 mdr. imellem vores dreng og pige, og de deler værelse. Det har de gjort i næste 3 år. De er næsten 6 år og 4 1/2 år. Der har ikke været problemer og de elsker, at sove sammen

Dejligt!
Håber også virkelig det kan fungere, tænker de kan få rigtig meget glæde af hinanden, hvis de deler ?

Anmeld

24. juni 2013

Moma

Det kommer meget an på børnene, men jeg synes, at når de når skolealderen, så er det nødvendigt med hver deres værelse. Så kan de få brug for at kunne tage egne venner med hjem (som kun de skal kege med) og kunne lykke døren. 

På et tidspunkt var vi tre børn om ét værlse, det synes min storebror ikke altid var så fedt. 

Anmeld

24. juni 2013

Chili

DianaRJS skriver:

tror også det udelukkende er fordi vi altid herhjemme er vokset op med hvert vores værelse...

havde det været anderledes tror jeg nok også jeg havde set det på en anden måde ved mine egne børn

Min storebror havde sit eget, men vi var altid enten hos ham eller hos os, så vi har altid delt meget
Det var først da min bror døde min søster og jeg begyndte at glide lidt fra hinanden, da hun desværre valgte at isolerer sig meget.. Og mest ville være alene ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.