Hvor mange smøger røg du under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2013

gonefishing

DianaRJS skriver:

vi spurgte på sygehuset til nf scanning hvor hun sagde at de videnskabelige beviser der var, var trukket tilbage fordi det ikke var sådan det hang sammen...

men kan self også være hende der har været hmm kuk i kasketten

Jeg har efterhånden hørt så meget vrøvl fra sygeplejersker gennem tiden, og oplevet så mange fejl, at jeg kun taler med læger

Men jo selvfølgelig påvirker det, det er ligesom den fulde mor der føder et barn med en promille på 3!
Eller at mit barn bliver påvirket af min astma.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Jeg oprettede igår en tråd om jeg havde røget 3 smøger i forbindelse med min eksamen, som jeg var ved at skide røde grantræer over, og JEG HAR IKKE RØGET IDAG, HELLER IKKE INDEN EKSAMEN!!! (holdte med at ryge i Sep i forbindelse med PB, og røg så 3 igår)

Men så slog det mig, gad vide hvor mange der egentlig ryger under graviditeten og hvor meget?

Dette er ikke en "hakke-på-rygerne" tråd, men er blot nysgerrig!

Ano svar tilladt

Altså da min mor røg 40 om dagen og ventede mig, sagde lægen "ok. Måske skulle du skære ned til 20".

Jeg er ikke selv ryger (har altid haft astma, siden jeg blev født)
Men at folk tager 3 smøger under graviditeten, ser jeg ikke det store i. På trods af at jeg tror på at det er skadeligt. Men ærligt.... det er der så meget der er, hvis tre smøger på et par måneder gør din hverdag lettere, så synes jeg det er bedre end at du skal ha piller for angst eller humøret.

Anmeld

23. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Tja, aner virkelig ikke hvad der er værst, ryge et par enkelte smøger gennem en hel graviditet, eller stresse fuldstændig total rundt, bo i midtbyen med bilosen, drikke et par øl, eller noget helt andet?

Det minder mig om at det er alm viden indenfor f.eks brandmænd at mad os, fra stegepanden er meget værre end bil os (da bilen har et filter).

Eller at man får flere grimme partikler indenbords af at sidde i et S-tog end at stå på Rådhuspladsen.

Anmeld

23. juni 2013

Mami_Ravn

ano14316 skriver:

Undskyld men der er altså ingen gyldige undskyldninger for at ryge i en graviditet eller med små børn i nærheden... Det eksistere simpelthen ikke i min verden som værende noget acceptabelt... Men jeg er også lidt hysterisk med det i manges øjne

Det jeg gjorde fortryder jeg inderligt og det gjorde jeg også hvis jan ikke var blevet syg... 

Atvdine veninders børn har fået allergi kan jo lige så godt skyldes gener...

At vores forældre gjorde det er ikke en undskyldning, tværtimod så burde vi jo bare være det klogere

Ved godt der ik er nogen gyldige undskyldninger i de flestes øjne... Jeg  skrev egentlig også bare mit svar for at påpege at din søns cyster kan komme fra så meget andet end de smøger du omtaler så du måske ikk følte dig så skyldig som du skriver du gør, for det må da være en træls følelse....

Anmeld

23. juni 2013

ano14316

Mami_Ravn skriver:

Ved godt der ik er nogen gyldige undskyldninger i de flestes øjne... Jeg  skrev egentlig også bare mit svar for at påpege at din søns cyster kan komme fra så meget andet end de smøger du omtaler så du måske ikk følte dig så skyldig som du skriver du gør, for det må da være en træls følelse....

Ja... Mange tak... Men tror ikke jeg rigtig kommer til at kunne slippe den tanke..  

Anmeld

30. juni 2013

NNN

ALLE må efterhånden vide, at det er usundt at ryge og at det også i den grad går ud over ens ufødte barn når man er gravid. Jeg synes det er alt alt for dårligt at nogle gravide ryger, drikker, tager stoffer og andre ting der skader fosteret. 

Det kan sku godt være at jeg lyder drømmende..men synes bare at det er uacceptabelt! 

Anmeld

30. juni 2013

Anonym trådstarter

NNN skriver:

ALLE må efterhånden vide, at det er usundt at ryge og at det også i den grad går ud over ens ufødte barn når man er gravid. Jeg synes det er alt alt for dårligt at nogle gravide ryger, drikker, tager stoffer og andre ting der skader fosteret. 

Det kan sku godt være at jeg lyder drømmende..men synes bare at det er uacceptabelt! 

Du læste vist ikke det jeg skrev i tråden, da jeg startede den!

Dette er KUN en "oplysningstråd" og ikke en "JEG SYNTES SIMPELTHEN I ER SÅ TÅBELIGE AT I RYGER" tråd

Jeg tager den dog ikke personlig, men syntes du skulle læse hvad der står i tråden også bare have hoppet hen over den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.