Hvor mange smøger røg du under graviditeten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2013

DianaRJS

Robin Hood. skriver:

Du ved da slet ikke endnu om dine børn er sluppet ? 

det er altså heller ikek videnskabeligt bevist at børn får div. sygdomme fordi mor har røget....  skal man også huske på...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

modesty

det er altså heller ikek videnskabeligt bevist at børn får div. sygdomme fordi mor har røget....  skal man også huske på...

Øh jo. Det er det.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/gode-raad/graviditet-og-rygning/

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Graviditet/Anbefalinger%20til%20gravide/Undgaa%20rygning%20under%20graviditeten.aspx

"Hvis du ryger i graviditeten, har du større risiko for abort og fosterdød, for tidlig fødsel og lav fødselsvægt hos dit barn

På sigt er der større risiko for vuggedød, og dit barns vækst kan blive hæmmet. Børn af rygere har også større risiko for luftvejsinfektioner, astma, bronkitis og mellemørebetændelser."

" Rygning betyder at barnets fødselsvægt bliver lavere, end hvis moderen ikke røg. Børn født af rygere vejer i gennemsnit 250 gram mindre, end børn af ikke-rygere.  
Alt på barnet bliver mindre, hvis man ryger, også organerne (hjerne, lunge nyrer o.s.v.)  Med større organer får barnet også større modstandskraft."

Til TS: Jeg har ikke tænkt mig at hakke på rygerne og havde egentlig ikke tænkt mig at kommentere den her tråd - men vil have lov til at pointere når der bliver sagt noget faktuelt ukorrekt.

Anmeld

22. juni 2013

gokkelok

DianaRJS skriver:

Jo, det er!

Anmeld

22. juni 2013

DianaRJS

gokkelok skriver:

Jo, det er!

vi spurgte på sygehuset til nf scanning hvor hun sagde at de videnskabelige beviser der var, var trukket tilbage fordi det ikke var sådan det hang sammen...

men kan self også være hende der har været hmm kuk i kasketten

Anmeld

22. juni 2013

DianaRJS

modesty skriver:

Øh jo. Det er det.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/graviditet/gode-raad/graviditet-og-rygning/

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Graviditet/Anbefalinger%20til%20gravide/Undgaa%20rygning%20under%20graviditeten.aspx

"Hvis du ryger i graviditeten, har du større risiko for abort og fosterdød, for tidlig fødsel og lav fødselsvægt hos dit barn

På sigt er der større risiko for vuggedød, og dit barns vækst kan blive hæmmet. Børn af rygere har også større risiko for luftvejsinfektioner, astma, bronkitis og mellemørebetændelser."

" Rygning betyder at barnets fødselsvægt bliver lavere, end hvis moderen ikke røg. Børn født af rygere vejer i gennemsnit 250 gram mindre, end børn af ikke-rygere.  
Alt på barnet bliver mindre, hvis man ryger, også organerne (hjerne, lunge nyrer o.s.v.)  Med større organer får barnet også større modstandskraft."

Til TS: Jeg har ikke tænkt mig at hakke på rygerne og havde egentlig ikke tænkt mig at kommentere den her tråd - men vil have lov til at pointere når der bliver sagt noget faktuelt ukorrekt.

svaret til det står i beskeden over den her

Anmeld

22. juni 2013

modesty

svaret til det står i beskeden over den her

Ja, det er nok hende der har kuk i kasketten. Jeg vælger i hvert fald at tro på Sundhedsstyrelsen fremfor en enkelt sygeplejerske.

Og nej, det er ikke trukket tilbage, det står stadig på deres hjemmeside.

Anmeld

22. juni 2013

M (:

Anonym skriver:

Jeg oprettede igår en tråd om jeg havde røget 3 smøger i forbindelse med min eksamen, som jeg var ved at skide røde grantræer over, og JEG HAR IKKE RØGET IDAG, HELLER IKKE INDEN EKSAMEN!!! (holdte med at ryge i Sep i forbindelse med PB, og røg så 3 igår)

Men så slog det mig, gad vide hvor mange der egentlig ryger under graviditeten og hvor meget?

Dette er ikke en "hakke-på-rygerne" tråd, men er blot nysgerrig!

Ano svar tilladt

Jeg røg 0, men har heller aldrig taget et hiv af en cigaret. Jeg har været lungepatient siden jeg var spæd, så vil ikke løbe risikoen; tænk nu, hvis jeg kunne lide det.. 

Anmeld

22. juni 2013

Flødebollen

Muhmi skriver:

Nej men indtil videre gør jeg.

Touché!

Anmeld

23. juni 2013

ano14316

Mami_Ravn skriver:

Men det er der SÅ mange ting der kan.. Tænk over hvordan vores forældre levede og vi er da blevet relativt oroblemfrie.. Derudover så tænk på hvormange der først opdager graviditeten i 6-8 uge og har levet et helt "normalt" liv inden. Flere jeg kender med både fest og røg og de har fået store sunde børn.... Har tilgengæld to som giktotal amok med alt ift de restriktioner der er og havde det fint med det.. Begge deres børn er så bare multi allergikere og har siden fødslen været syge alt for tit.

Ikke at jeg ikke kan følge fin tankegang, men ville ikke give mig selv skylden. 

Jeg røg en del (3-4 om dage ) selv efter jeg havde smidt pillerne, og stoppede først da jeg fandt ud af Blop lå derinde

Undskyld men der er altså ingen gyldige undskyldninger for at ryge i en graviditet eller med små børn i nærheden... Det eksistere simpelthen ikke i min verden som værende noget acceptabelt... Men jeg er også lidt hysterisk med det i manges øjne

Det jeg gjorde fortryder jeg inderligt og det gjorde jeg også hvis jan ikke var blevet syg... 

Atvdine veninders børn har fået allergi kan jo lige så godt skyldes gener...

At vores forældre gjorde det er ikke en undskyldning, tværtimod så burde vi jo bare være det klogere

Anmeld

23. juni 2013

Silas&Mille

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid lagde jeg smøgerne på hylden og har ikke røget siden.

Men har jo så røget de første 4-5 uger af min første graviditet 

Har været røgfri i lidt mere end 3 år nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.