(Lang) Dumpe eksamen med vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2013

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Skulle helst gerne have 7 eller derover (4 kan også lige gå).

Hvis jeg får 2 skal jeg tage det om, og så kan jeg ikke få su for de timer. Så skal jeg have 26 timer om ugen næste år, da jeg allerede er tilmeldt matematik b og kemi b (halvårs) (Og alle timerne er på fjernstudie da jeg familien gerne skulle gå fra 4 til 5 her i starten af juli)

Og tror desværre ikke jeg kan komme op på et 4 tal, sådan som det ser ud lige nu...

Er det på VUC?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2013

Celine89

Jeg ville starte med at undersøge, om du overhovedet kan tage eksamen om, hvis du dumper.

Da jeg tog studentereksamen for nogle år siden, fik vi at vide, at vi kun havde et forsøg, så hvis vi fik en dårlig karakter, var det bare ærgeligt - vi kunne ikke gøre det om.

Jeg ved dog ikke om det er anderledes på enkeltfag (som det lyder til at du tager).

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Ariel skriver:

Er det på VUC?

Jep det er vuc enkeltfag

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Celine89 skriver:

Jeg ville starte med at undersøge, om du overhovedet kan tage eksamen om, hvis du dumper.

Da jeg tog studentereksamen for nogle år siden, fik vi at vide, at vi kun havde et forsøg, så hvis vi fik en dårlig karakter, var det bare ærgeligt - vi kunne ikke gøre det om.

Jeg ved dog ikke om det er anderledes på enkeltfag (som det lyder til at du tager).

Det er enkeltfag ja... og jeg ved der er andre der har gjort det... (en fra min psykologi hold)

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg vil gerne hjælp, hvis der er noget du gerne vil have forklaret 

Det er rigtig sødt af dig, men mangler næsten alt!!

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

DianaRJS skriver:

samme som en anden siger vil jeg også gerne hjælpe hvis der er noget du ikke helt er med på

afsluttede faget med 12 da jeg fik hue på for 1 år siden

Det er rigtig sødt af dig men mangler næsten alt... så det er rimelig meget at gennemgå.

Anmeld

20. juni 2013

Celine89

Anonym skriver:

Det er enkeltfag ja... og jeg ved der er andre der har gjort det... (en fra min psykologi hold)

Ok, for os var det sådan at det var det første forsøg der talte med i gennemsnittet, også selvom man var dumpet.

Hvis man så havde brug for at bestå faget, for at komme ind på videregående uddannelse, kunne man godt tage det om for at bestå - men det var stadig dumpekarakteren, der tale med i gennemsnittet.

Jeg har ikke ret meget forstand på enkeltfag, så det kan godt være, at det fungerer anderledes. Synes bare det ville være så ærgeligt, hvis du dumpede med vilje, og så fandt ud af, at det alligevel trak dit snit ned.

Anmeld

20. juni 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Dit første forsøg er den karakter der gælder. Det vil sige hvis du får 00 så er det karakteren der kommer med på dit eksamensbevis. Hvis du skal have en bedre karakter skal du tage faget igen på et højere niveau. 

Edit: ... og dog... måske er det anderledes for enkeltfag. 

Anmeld

20. juni 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Dit første forsøg er den karakter der gælder. Det vil sige hvis du får 00 så er det karakteren der kommer med på dit eksamensbevis. Hvis du skal have en bedre karakter skal du tage faget igen på et højere niveau. 

Også når det er over enkelt fag? For det har jeg ikke hørt.. i så fald er det surt at dumpe på A niveu:-) (så kan det jo ikke betale sig og tage det igen. )

Anmeld

20. juni 2013

LilleLene

Anonym skriver:

Hej
Jeg skal op til samfundsfag C på tirsdag, og føler mig overhoved ikke klar fordi:

1. Jeg har haft et højt fravær (på over 30 procent ), pga. vi har været ramt af skoldkopper, lungebetændelse, børnesår, you name it!!!

2. Undervisningen har ikke været optimal, da stortset 2 - 3 dele af tiden (Hvor jeg har været der) har timerne gået med og skændes om at nogle ville bruge første time på at læse lektier, og andre ville gerne lave det hjemmefra, samt at folk ikke mente de fik lov at sige deres mening!

3. Det er et svært fag, for mig så motivationen har ikke været ret høj.

Jeg har tænkt mig og læse en del her de næste par dage, men føler bare ikke jeg kan nå det, fordi det er så meget jeg mangler...

Jeg overvejer derfor og tage det om, da jeg helt skulle have en lidt høj karakter for at komme videre på uddannelse, men da jeg kun lige har fag til at dække min SU, så skal jeg møde op til eksamen.

Derfor har tænkt mig at alt afhængig af hvad jeg trækker vil jeg enten prøve, hvis det er et noget jeg føler jeg kan, eller dumpe med vilje, hvis jeg ikke ved særligt meget om det.

Men siger jeg så bare jeg ikke ønsker at gå op? og er det før eller efter forberedelsen?

MVH Den eksamensskræmte

jeg ville gå op

Jeg gik op i samf C 11 dage efter jeg havde født dvs INGEN forberedelse fra min side af

Jeg havde 50% fravær fra skolen det år, fordi jeg havde så meget kvalme og de sidste 2 mdr før min barsel blev jeg sygmeldt

jeg fik 4

Du kan faktisk godt nå at læse det meste af spørgesmålene inde til forberedelsen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.