Anonym skriver:
Sagen er den at jeg har 2 børn på 5 og 6 år fra tildigere forhold, nu venter jeg mig igen, denne gang med tvillinger....
jeg har altid snakket godt med mine forældre...
men nu er det mere eller mindre somom at jeg skal sammenlignes med min ældste bror, han er gift og fik først barn da han havde været gift i 3 år, de har eget hus, 2 biler, hun have og ved snart ikke hvad de ikke har.... men i hvert fald fortalte jeg min mor at de skulle være bedste forældre igen... og hendes svar til det var " hvorfor skal de ikke fjernes? der er da ikke nogen grund til at sætte flere børn til verden" og det gjrode virkelig ondt....
hvordan ville i reagere? havde virkelig håbet på opbakning og støtte og glæde fra hendes side, mine børn er slet ikke så acceptere som min brors, og gør virkelig ondt, og ligeså vel hele tiden at skulle høre på hvad han gør perfekt og hvad hun mener jeg gør forkert....
sorry havde bare brug for at komme ud med det 
Jeg fornemmer, at der er mere i historien, end du fortæller her....?
Det kunne være, at der var noget, der gjorde, at deres holdning var sund skepsis og ikke så meget kritik? Har du haft et stabilt, langvarigt forhold til tvillingernes far? Har du udvist ansvarlighed i forhold til økonomi, boligforhold osv.? Har du gennem de sidste 5-6 år haft job og kunnet forsørge dine børn og vist mentalt overskud?
Jeg synes, at det er helt naturligt, at de føler, at din bror har gjort det rigtige, og hvis din virkelighed så ligger langt væk fra hans, så ser de ham som et godt eksempel, måske ikke af så ondt et hjerte, som du opfatter, måske har de bare ikke formuleret sig heldigt - under alle omstændigheder er du da elsket, og de ønsker det bedste for dig.