at holde baby vågen om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2013

M (:

Ja hun bliver puttet hver gang hun viser træthed også selv om hun nærmest lige er vågnet. Har også prøvet at putte inden hun viser tegn og inden hun har været vågen mere end 1.5-2timer.

Nej jeg har heller ikk forsøgt at holde hende vågen for kunne lige forstille mig hvor meget træt hun mere bliver..

Hjalte er lige godt 3 mdr., og han er altså heller ikke vågen i mere en 60-90 minutter pr. gang. Om aftenen er det kun 30-45 minutter før han viser tegn på træthed..

Hvis han ikke bliver puttet i tide er han UMULIG at få til at sove, og hvis han endelig falder i søvn, vågner han som regel hurtigt igen (10-15 min) og virker "frisk" - men ved af bitter erfaring, at det er han IKKE, og bliver han taget op, bliver han først overtræt og umulig at putte..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

1990h skriver:

Når folk spørger hvordan Ida er og hvordan hun sover og jeg forklare at hun sover fint om dagen og gerne 2-4timer af gangen nogle gange mindre men at om aftenen bliver hun overtræt uden vi opdager det og overstimuleret. Hun er meget svær at få til at sove og bliver meget ked og hys. Hun faldt i søvn kl 23i går og vågnede allerede tyve minutter efter og pludselig var klokken næsten tre inden hun sov og på trods af vi prøver alt...
Har også prøvet at putte før hun er træt.
Når men folk siger så jeg skal prøve og holde hende mere vågen om dagen imellem hendes lure. Nogle gange er hun kun vågen for at spise og blive skiftet også ville hun sove igen.

Jeg har læst at man ikk skal holde babyer vågen og det prøver vi heller ikk på. Hvad er jeres erfaring?

Hun er kun knapt 8 uger.

Så små børn vil være sove og være vågne når det passer dem. De har ikke begreb om dag og nat når de er så små, og sover når de trænger. 

Anmeld

16. juni 2013

1990h

Månsson skriver:

Det lyder som om i har helt alm baby der der sover når det har behov for det.. Det ka og ska man ik lave om på så længe de er så små..

Laura blev os overtræt på 0,5 som spæd om aftenen så jeg gik i soveværelset med hende ved 20-21 tiden også var vi der og hyggede til hun sov, gerne med en masse hud kontakt og amning

Ja det altså vildt.

Jeg har ligget i halvmørkt soveværelse fra kl 19-20stykker hver aften i snart 14dage hvor hun også spiser og vi ligger lidt og hun spiser og vi ligger lidt og hun powernapper lidt men lige pludselig så hyggen forbi også bliver det til voldsomme skrigeture og gråd. Også kan man ellers gå igang med at vugge og gå rundt i flere timer.

Anmeld

16. juni 2013

1990h

M (: skriver:

Hjalte er lige godt 3 mdr., og han er altså heller ikke vågen i mere en 60-90 minutter pr. gang. Om aftenen er det kun 30-45 minutter før han viser tegn på træthed..

Hvis han ikke bliver puttet i tide er han UMULIG at få til at sove, og hvis han endelig falder i søvn, vågner han som regel hurtigt igen (10-15 min) og virker "frisk" - men ved af bitter erfaring, at det er han IKKE, og bliver han taget op, bliver han først overtræt og umulig at putte..

Jeg kan slet ikk svøbe Ida om aftenen og lade hende falde i søvn selv. Det skal helst være hos os svøbt og er det lyst så med en stofklud. Om dagen er hun rimeligt god til selv at falde i søvn i sin barnevogn..

Men lader du ham så bare ligge? Ida nøjes ikk med bare at ligge og Lulre hun bliver hys..

Anmeld

16. juni 2013

1990h

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Så små børn vil være sove og være vågne når det passer dem. De har ikke begreb om dag og nat når de er så små, og sover når de trænger. 

Ja problemet er at man så tydeligt kan se at hun trænger til at sove men slet ikk kan overgive sig til søvnen trods meget hjælp

Anmeld

16. juni 2013

M (:

1990h skriver:

Jeg kan slet ikk svøbe Ida om aftenen og lade hende falde i søvn selv. Det skal helst være hos os svøbt og er det lyst så med en stofklud. Om dagen er hun rimeligt god til selv at falde i søvn i sin barnevogn..

Men lader du ham så bare ligge? Ida nøjes ikk med bare at ligge og Lulre hun bliver hys..

Han falder egentlig rimelig hurtigt i søvn.. Vågner han efter 10-15 min, putter jeg ham igen, og sidder måske med en hånd på maven af ham de 5-10 min det tager for ham at overgive sig..  

Anmeld

16. juni 2013

FrkZier

1990h skriver:

Når folk spørger hvordan Ida er og hvordan hun sover og jeg forklare at hun sover fint om dagen og gerne 2-4timer af gangen nogle gange mindre men at om aftenen bliver hun overtræt uden vi opdager det og overstimuleret. Hun er meget svær at få til at sove og bliver meget ked og hys. Hun faldt i søvn kl 23i går og vågnede allerede tyve minutter efter og pludselig var klokken næsten tre inden hun sov og på trods af vi prøver alt...
Har også prøvet at putte før hun er træt.
Når men folk siger så jeg skal prøve og holde hende mere vågen om dagen imellem hendes lure. Nogle gange er hun kun vågen for at spise og blive skiftet også ville hun sove igen.

Jeg har læst at man ikk skal holde babyer vågen og det prøver vi heller ikk på. Hvad er jeres erfaring?

Hun er kun knapt 8 uger.

søvn avler søvn - dvs jo mere hun sover om dagen jo større sandsynlighed er der for hun også sover godt om natten

Anmeld

16. juni 2013

1990h

M (: skriver:

Han falder egentlig rimelig hurtigt i søvn.. Vågner han efter 10-15 min, putter jeg ham igen, og sidder måske med en hånd på maven af ham de 5-10 min det tager for ham at overgive sig..  

Dejligt det lykkedes også om dagen heg...ville ønske Ida kunne puttes om aftenen men nej det skal være i arm helst eller med Pat i munden. kunne hun så bare nøjes med det sidste så man ikk sku trave rundt i flere timer. Hehe

Anmeld

16. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

1990h skriver:

Jaa hun får også lov at sove når hun ville også længe hun ville. Nogle gange bliver hun nærmest overtræt uden vi opdager det og det hjælper ikk engang at putte inden hun er træt..

Må væbne os med tålmodighed men hold kæft de her aftenerne som er hver aften giver mig lyst til at skyde mig selv !! Især når alt er afprøvet og det hele bare er uduligt og farmand ikk virker

Det kan også bare være riiiiigtig hårdt. 

Anmeld

16. juni 2013

1990h

FrkZier skriver:

søvn avler søvn - dvs jo mere hun sover om dagen jo større sandsynlighed er der for hun også sover godt om natten

Ja præcist. Men hun sover brand godt om dagen og tungt når hun først sover dybt. Tager gerne et par timer af gangen. Når hun endelig falder i søvn til natten sover hun også godt hvor hun kun vågner for at skal spise. Men optakten til at hun skal sove tager bare flere umulige timer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.