1990h skriver:
Når folk spørger hvordan Ida er og hvordan hun sover og jeg forklare at hun sover fint om dagen og gerne 2-4timer af gangen nogle gange mindre men at om aftenen bliver hun overtræt uden vi opdager det og overstimuleret. Hun er meget svær at få til at sove og bliver meget ked og hys. Hun faldt i søvn kl 23i går og vågnede allerede tyve minutter efter og pludselig var klokken næsten tre inden hun sov og på trods af vi prøver alt...
Har også prøvet at putte før hun er træt.
Når men folk siger så jeg skal prøve og holde hende mere vågen om dagen imellem hendes lure. Nogle gange er hun kun vågen for at spise og blive skiftet også ville hun sove igen.
Jeg har læst at man ikk skal holde babyer vågen og det prøver vi heller ikk på. Hvad er jeres erfaring?
Hun er kun knapt 8 uger.
Du må ikke holde hende vågen.. Det er både synd for hende, for så bliver hun overtræt og møghamrende pyller, men jeg har også fået af vide af SP f.eks., at babyer skal have lov til at sove præcis det de vil, om så det kun er 2 timer i løbet af en hel dag og de så måske sover igennem om natten, eller omvendt, at de sover meget om dagen og lidt om natten, eller at de bare sover altid

.. Anthon sover f.eks. ikke skide meget, lige nu sover han til middag, og har sovet i snart 3 timer, men normalt plejer han at powernappe også være frisk kort tid efter.. Han er så også god til at "passe sig selv", når han ligger med sit legetøj på en dyne på gulvet ligger han og snakker med det, og det kan han gøre i en time af gangen uden at blive sur/utålmodig

Men lad hende sove når hun vil sove.. Hun skal nok få en bedre rytme når hun bliver ældre og finder ud af, at om natten sover vi
Anmeld