Hvilket køn - navnet Jean

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2013

Muhmi

Kommer an på om det skal udtales Jean som Djeen

Eller Jean som i Sjauvn/Sjeang 

Det første vil jeg mene er et pigenavn og det andet som drengenavn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2013

dukke

Maja84 skriver:

Ja sad og snakkede med manden, omkring et navn, en bekendt har givet sit barn, og nu vil jeg af nysgerrighed have jeres vurdering

Hvad tænker i, om navnet Jean

Er det til dreng, pige eller begge køn

Jeg har stemt pige men det er også fordi at min søns dp hedder det

Anmeld

16. juni 2013

Kløver

Fenja09 skriver:

Jeg tænker umiddelbart at det kan bruges til begge køn.

Så for mig er det et navn, men udtales på to måder afhængig af om det er til en pige eller dreng.

Norma Jean eller Jean Claude. Altså to forskellige udtalelser.

/Fenja

God måde at forklare det på

Anmeld

17. juni 2013

Moma

Nu taler jeg fransk og bruger der hver dag i mit arbejde. Så for mig kan det kun være er drengenavn.

Anmeld

17. juni 2013

Stivdie

Maja84 skriver:

Ja sad og snakkede med manden, omkring et navn, en bekendt har givet sit barn, og nu vil jeg af nysgerrighed have jeres vurdering

Jeg mangler lidt en "kommer an på udtalen"-valgmulighed.
Hvis det udtales på fransk er det et drengenavn, hvis det udtales på engelsk er det et pigenavn. Så det kommer fuldstændig an på, hvordan man udtaler det.
Jeg vil faktisk ikke mene at navnet kan bruges til begge køn, for når man først har valgt sin udtale af navnet, så er det jo det, der er kønsbestemmende. Og jeg vil sige, at der er så stor forskel på måden man siger navnet på (engelsk eller fransk), så jeg vil faktisk ikke mene man kan kalde det for samme navn alt efter udtalen.
Selv hælder jeg mest til den engelske version af udtalen, og så er det et pigenavn.

Anmeld

17. juni 2013

Kløver

Stivdie skriver:

Jeg mangler lidt en "kommer an på udtalen"-valgmulighed.
Hvis det udtales på fransk er det et drengenavn, hvis det udtales på engelsk er det et pigenavn. Så det kommer fuldstændig an på, hvordan man udtaler det.
Jeg vil faktisk ikke mene at navnet kan bruges til begge køn, for når man først har valgt sin udtale af navnet, så er det jo det, der er kønsbestemmende. Og jeg vil sige, at der er så stor forskel på måden man siger navnet på (engelsk eller fransk), så jeg vil faktisk ikke mene man kan kalde det for samme navn alt efter udtalen.
Selv hælder jeg mest til den engelske version af udtalen, og så er det et pigenavn.

Var fordi jeg først kom i tanke om det bagefter ang udtalen

Anmeld

17. juni 2013

Pige2009

Maja88 skriver:

Hvis det udtales som jean er det pigenavn i min verden

Og hvis jean udtales som sean er det drengenavn i min verden..

Ej gir det mening

Jeg erklærer mig enig

Anmeld

17. juni 2013

o1Mutte

Maja84 skriver:

Til begge

Kommer an på udtalelsen

Sean =mand

Jean = kvinde

Anmeld

18. juni 2013

Stivdie

Maja84 skriver:

Var fordi jeg først kom i tanke om det bagefter ang udtalen

Det var også først da jeg havde læst lidt ned i debatten, at jeg blev mindet om, at det overhovedet har en fransk udtale Jeg hælder selv så meget til den engelske version, at den franske overhovedet ikke var faldet mig ind til at starte med

Anmeld

18. juni 2013

AnnaK89

For mig er det er drengenavn.
Jeg har en kammerat der hedder Jean
Det udtales Chang hos ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.