Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
LuLy skriver: Det kommer an på om det udtales Sean eller som i Jeans ? Sean er et drengenavn og det andet er et pigenavn - i mit hovede
Det kommer an på om det udtales Sean eller som i Jeans ? Sean er et drengenavn og det andet er et pigenavn - i mit hovede
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Maja84 skriver: Hvad betyder frankofil
Hvad betyder frankofil
En, der elsker Frankrig, fransk og dertilhørende.
Endelsen -fil betyder elsker, mens -fob betyder afskyr. Fx pædofil eller klaustrofob
Jean med engelsk udtale er for mig et pigenavn, mens det med fransk udtale er et drengenavn. Jeg synes det passer godt til begge køn, måske også forbi jeg har kendt personer af hvert køn med det navn
Charliepar skriver: En, der elsker Frankrig, fransk og dertilhørende. Endelsen -fil betyder elsker, mens -fob betyder afskyr. Fx pædofil eller klaustrofob
I mit hovede er alle unisex-navne drengenavne.... Ved egentlig ikke hvorfor. Men ville aldrig kalde en pige hverken Jean, Gerd, Kim, Lucca, Nor, Johnny, Noah, Storm eller Alex.
Måske med undtagelse af Bjørk. Det er et pigenavn for mig.
Maja84 skriver: Ja sad og snakkede med manden, omkring et navn, en bekendt har givet sit barn, og nu vil jeg af nysgerrighed have jeres vurdering Hvad tænker i, om navnet Jean Er det til dreng, pige eller begge køn
Ja sad og snakkede med manden, omkring et navn, en bekendt har givet sit barn, og nu vil jeg af nysgerrighed have jeres vurdering Hvad tænker i, om navnet Jean Er det til dreng, pige eller begge køn
Jeg tænker umiddelbart at det kan bruges til begge køn.
Så for mig er det et navn, men udtales på to måder afhængig af om det er til en pige eller dreng.
Norma Jean eller Jean Claude. Altså to forskellige udtalelser.
/Fenja
Jeg har stemt dreng.
Hvis der skal være til en pige ville jeg menne der mangler et n og et e altså jeanne.
Ja så er jeg 100% pædofob!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128