Lone Jakobsen skriver:
jeg har snakket med læren her til aften, og hun mener ikke at mit barns problemer er svære nok til at der skal gribes ind.
jeg har så valgt at se det på en anden måde. så hvis stemningen hos mit barn ikke er blevet bedre på mandag, så kontakter jeg lægen.
her til aften har den været helt gal. mit barn kan ikke sove, og har lige siddet hos os og grædt og grædt. det er hjerteskærende.... og jeg synes bestemt h*n skal have noget hjælp.
Trist, at læreren ikke vil gøre noget som helst. Det er da rigtigt, at følelsesudsvingninger ikke er unormale i den alder, men det her lyder slemt. Jeg må så også sige, at vores muligheder som skole for at hjælpe er begrænsede, så du gør det helt rigtige ved at kontakte lægen - men det er i mine øjne for dårligt, at klasselæreren ikke virker lydhør. I skulle jo gerne kunne samarbejde om at få dit barn bedst muligt igennem dette.
Hvis du på et tidspunkt oplever, at alting ramler og du frygter, at dit barn kunne finde på at tage sit liv, kan jeg varmt anbefale dig at kontakte psykiatrisk skadestue. Det kan også fremadrettet hjælpe dig til at få vejledning om professionel hjælp.
Anmeld