depressiv teenager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Lone Jakobsen

Martsbaby skriver:

Uanset hvad vil det i hvert fald ikke skade!

nej det var også min tanke.

jeg frygter ikke at gøre noget forkert. jeg frygter at være den der ikke gjorde noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

AnthonsMor

Lone Jakobsen skriver:

nej det var også min tanke.

jeg frygter ikke at gøre noget forkert. jeg frygter at være den der ikke gjorde noget

Det forstår jeg absolut godt!!
Håber det hele løser sig!

Anmeld

14. juni 2013

Lone Jakobsen

Martsbaby skriver:

Det forstår jeg absolut godt!!
Håber det hele løser sig!

åh det håber jeg sørme også

Anmeld

15. juni 2013

Camilla <3

Lone Jakobsen skriver:

ja se der må jeg være dig svar skyldig.

jeg ved faktisk ikke hvor længe h*n har haft det skidt. nogle uger måske. 

jeg fandt først ud af det i går.

Okay Det er også svært, og måske lidt overvældende at finde ud af, at ens barn har det så skidt .. 

Men jeg mener at man siger, at hvis det har stået på i min. 2 - 3 uger, så skal man opsøge sin læge. :/ 

Anmeld

15. juni 2013

Camilla <3

Lone Jakobsen skriver:

åh din historie går bare lige i hjertet på mig

dagen i dag har været meget hård for os alle. mit barn har været hudløst ærlig omkring alle de følelser der er indeni. lige fra selvmorstanker til kriser hos barnets fader (noget vi har taget vare på) og her til aften er der stadig ikke ro på værelset. h*n har lige været oppe hos mig. h*n sad bare og græd og græd uden at kunne fortælle hvad der var galt, eller hvad jeg kunne gøre for at hjælpe.

det kan slet ikke beskrives hvor bekymret jeg er som mor. det er meget hjerteskærende at se sit elskede barn lide på den måde.

en snak med barnets klasselærer her til aften, gjorde mig ikke mere rolig. læren forstår min bekymring, men ser ingen grund til at gøre noget, da hun mener det er helt normalt for et teenage barn at føle så massiv en tristhed.

om end jeg godt ved at teenagere kan være meget følelsesladet, så er jeg på ingen måde tryg ved mit barns situation, og jeg har bestemt mig til at sende lægen en mail på mandag, for at se hvad de kan gøre.

undskyld jeg svarer lidt på kryds og tværs, men bliver faktisk lidt .. småsur og irriteret over læren! 

Det er da overhovedet ikke normalt eller teenage-agtigt at et barn skal ha' selvmordstanker eller gå og være ked af det konstant! 

Det er da netop lige præcis derfor, at der skal gribes ind og gøres noget! 

Anmeld

15. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lone Jakobsen skriver:

jeg har snakket med læren her til aften, og hun mener ikke at mit barns problemer er svære nok til at der skal gribes ind.

jeg har så valgt at se det på en anden måde. så hvis stemningen hos mit barn ikke er blevet bedre på mandag, så kontakter jeg lægen.

her til aften har den været helt gal. mit barn kan ikke sove, og har lige siddet hos os og grædt og grædt. det er hjerteskærende.... og jeg synes bestemt h*n skal have noget hjælp.

Trist, at læreren ikke vil gøre noget som helst. Det er da rigtigt, at følelsesudsvingninger ikke er unormale i den alder, men det her lyder slemt. Jeg må så også sige, at vores muligheder som skole for at hjælpe er begrænsede, så du gør det helt rigtige ved at kontakte lægen - men det er i mine øjne for dårligt, at klasselæreren ikke virker lydhør. I skulle jo gerne kunne samarbejde om at få dit barn bedst muligt igennem dette. 

Hvis du på et tidspunkt oplever, at alting ramler og du frygter, at dit barn kunne finde på at tage sit liv, kan jeg varmt anbefale dig at kontakte psykiatrisk skadestue. Det kan også fremadrettet hjælpe dig til at få vejledning om professionel hjælp. 

Anmeld

15. juni 2013

Lone Jakobsen

Chancen skriver:

undskyld jeg svarer lidt på kryds og tværs, men bliver faktisk lidt .. småsur og irriteret over læren! 

Det er da overhovedet ikke normalt eller teenage-agtigt at et barn skal ha' selvmordstanker eller gå og være ked af det konstant! 

Det er da netop lige præcis derfor, at der skal gribes ind og gøres noget! 

det er helt i orden, du skal være meget velkommen til at svare så meget du har lyst til

da det er min ældste, ved jeg simpelthen ikke hvad der er normalt og ikke normalt..... for jeg var selv en ekstrem humørsyg teenager.... og mit barn har vitterligt mange ting i sit hoved lige nu... men nu ser jeg lige tiden an til mandag før jeg vurdere om vi skal have fat i lægen.

Anmeld

15. juni 2013

Lone Jakobsen

Mor og meget mere skriver:

Trist, at læreren ikke vil gøre noget som helst. Det er da rigtigt, at følelsesudsvingninger ikke er unormale i den alder, men det her lyder slemt. Jeg må så også sige, at vores muligheder som skole for at hjælpe er begrænsede, så du gør det helt rigtige ved at kontakte lægen - men det er i mine øjne for dårligt, at klasselæreren ikke virker lydhør. I skulle jo gerne kunne samarbejde om at få dit barn bedst muligt igennem dette. 

Hvis du på et tidspunkt oplever, at alting ramler og du frygter, at dit barn kunne finde på at tage sit liv, kan jeg varmt anbefale dig at kontakte psykiatrisk skadestue. Det kan også fremadrettet hjælpe dig til at få vejledning om professionel hjælp. 

havde faktisk godt tænkt på om der fandtes sådan et sted... så dejligt at du lige nævner det.

mit barn græd sig i søvn igår aftes, kunne slet ikke falde i søvn, og sad længe hos os.... der overvejede jeg seriøst hvad man kunne gøre, for vidste ikke at der var en psykiatrisk skadestue.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.