Lone Jakobsen skriver:
åh det gør mig så trist at høre.
jeg vil love dig at jeg skal nok kontakte lægen hvis skolen ikke vil bruge deres psykolog. (jeg skal snakke med klasselæren i aften igen)
Der er desværre sjældent så meget hjælp at hente fra PPR, og jeg ville helt klart kontakte lægen, hvis jeg var dig. Jeg har selv brugt sundhedsplejersken, når jeg har haft elever med depressive symptomer - de er ofte lettere at få fat i end PPR og kan om ikke andet finde nogle at henvise til. Der er stor forskel fra kommune til kommune på, hvilket beredskab, de har til børn og unge med psykiske problemer, så det er svært at guide dig mere konkret, men mon ikke, læreren ved lidt om mulighederne?
Jeg har haft mange elever med depressioner eller depressionslignende symptomer i 14-16-årsalderen, og min egen datter var helt ude i tovene de første teenageår. Det er sejt, mens det står på, men for langt de fleste letter det med tiden. Det behøver ikke at betyde, at den unge vil være kronisk depressiv - det er ofte en livskrise, kombineret med hormonelle forandringer, øgede krav og meget dybe tanker om store emner.
Anmeld