depressiv teenager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2013

Camilla <3

Nå, læste lige at hun har taget en test, og så ville jeg lynhurtigt smutte afsted til læge!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Lone Jakobsen

Tanja. skriver:

Jeg har selv været der da jeg var 16, desværre havde jeg ikke så dejligt opmærksomme forældre som dit barn tydeligvis har så her endte det i selvmordsforsøg. Jeg ville synes du skulle tage hende til en psykolog.

Kæmpe kram og skønt du erså obs på det

åh det gør mig så trist at høre.

jeg vil love dig at jeg skal nok kontakte lægen hvis skolen ikke vil bruge deres psykolog.  (jeg skal snakke med klasselæren i aften igen)

Anmeld

14. juni 2013

Lone Jakobsen

Aagaard skriver:

Hej 
Jeg ved ikke meget om teenagere med depression, men jeg kender et godt alternativ til depressionsmedicin (ikke alternativ til psykolog)
Det hedder EEG Hjernetræning og hjælper hjernen tilbage til dens normale tilstand. Når man har depression har man for korte hjernebølger(nerverne fyre impulser af for hurtigt) og det kan den træning hjælpe med.

Mvh Line

det lyder spændende. jeg vil lige kigge nærmere på det senere

Anmeld

14. juni 2013

Lone Jakobsen

Diana2013 skriver:

Aulum byskole ?

ja

Anmeld

14. juni 2013

Lone Jakobsen

Chancen skriver:

Jeg ville uden tvivl tage et smut til lægen! 

uanset hvad, så hellere en gang for meget end en gang for lidt!

Jeg havde det også sådan da jeg gik i folkeskole. (10. klasse.)

og jeg fik ikke den hjælp jeg havde brug for dengang, desværre.

Jeg skulle nok ha' været mediceret, hvorfor uddyber jeg gerne privat. 

Der er en depressionstest på nettet, som du kunne prøve at få dit barn til at tage, men nok lade hende/ham gøre det alene, så h*n kan svare ærligt. Det kan være svært, husker jeg fra mig selv, at fortælle hvor slemt det egentlig står til. 

Håber h*n snart er ovenpå igen.

Det er ikke sjovt, at ha' det sådan. 

ja mit barn har taget sådan en test (jeg har selv prøvet at tage en engang, så jeg foreslog det)

resultatet lå i den højeste 1/3, så i følge den har mit barn en svær depression.

men igen tænker jeg at meget er relateret til alderen. at man som 14 årig har mange bekymringer, sover meget, og er mere følelsesladet.

Anmeld

14. juni 2013

Lone Jakobsen

vil lige fortælle at jeg har snakket rigtigt meget med mit barn om det i dag. vi har været meget alene, og jeg har fundet en bekendt som tidligere har haft depression, som h*n har taget en lang snak med.

desværre har alle disse mange ord, blot gjort mig mere bekymret for mit barn, og jeg er slet ikke i tvivl om at der er brug for hjælp.

jeg skal snakke med læren igen her til aften, og er spændt på hvad vi finder ud af.

Anmeld

14. juni 2013

Camilla <3

Lone Jakobsen skriver:

ja mit barn har taget sådan en test (jeg har selv prøvet at tage en engang, så jeg foreslog det)

resultatet lå i den højeste 1/3, så i følge den har mit barn en svær depression.

men igen tænker jeg at meget er relateret til alderen. at man som 14 årig har mange bekymringer, sover meget, og er mere følelsesladet.

Det kan sagtens være, at alderen spiller ind. 

Men uanset hvad, så ville jeg tage til læge!  

Netop fordi den siger svær depression og dit barn er rigtig ked af det. 

Jeg pjækkede rigtig meget i 10., fordi jeg simpelthen ikke orkede at sidde og være ked af det i skolen.

Anmeld

14. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Lone Jakobsen skriver:

åh det gør mig så trist at høre.

jeg vil love dig at jeg skal nok kontakte lægen hvis skolen ikke vil bruge deres psykolog.  (jeg skal snakke med klasselæren i aften igen)

Der er desværre sjældent så meget hjælp at hente fra PPR, og jeg ville helt klart kontakte lægen, hvis jeg var dig. Jeg har selv brugt sundhedsplejersken, når jeg har haft elever med depressive symptomer - de er ofte lettere at få fat i end PPR og kan om ikke andet finde nogle at henvise til. Der er stor forskel fra kommune til kommune på, hvilket beredskab, de har til børn og unge med psykiske problemer, så det er svært at guide dig mere konkret, men mon ikke, læreren ved lidt om mulighederne? 

Jeg har haft mange elever med depressioner eller depressionslignende symptomer i 14-16-årsalderen, og min egen datter var helt ude i tovene de første teenageår. Det er sejt, mens det står på, men for langt de fleste letter det med tiden. Det behøver ikke at betyde, at den unge vil være kronisk depressiv - det er ofte en livskrise, kombineret med hormonelle forandringer, øgede krav og meget dybe tanker om store emner. 

Anmeld

14. juni 2013

C-Dog

Jeg var selv teenageren med svær dep. Min mor kontaktede ikke nogle og tilsidst gjorde skolen det, desværre for mig så skolepsykologen og mine lærere, gav min mor ret i jeg bare skulle tage mig sammen og droppe mit pjat, for jeg var bare doven. I DK har vi det nemlig godt og slet ikke hårdt eller svært. :/ Jeg fandt min egen løsning i hash og vodka, så kunne jeg glemme det hele istedet for at føle det. Hvis dog bare nogen havde gidet lytte til mig. Men min mor var mere optaget af hvad alle andre skulle tænke.
Ring til lægen, så vigtigt! Lov mig dit barn får snakket med lægen!

Anmeld

14. juni 2013

l.kjoeller

Lone Jakobsen skriver:

nogen der har erfaringer med depressive teenagere?

her er det mit barn på 14 år, som pludselig har ændret adfærd. jeg ved godt at det er naturligt for børn i den alder. men om dette er normalt, det er jeg ikke sikker på.

forleden måtte jeg konfrontere barnet med en anklage om pjæk. h*n indrømmede at det var sandt, og da jeg spurgte nærmere ind til det, brød tårerne frem. h*n græd og græd, sagde at ingenting gav mening længere, at der ikke længere var noget "drive" i skolen, og at lysten til livet simpelthen var væk. 

som mor må det bare være noget af det mest frygtelige man kan høre, og selvfølgelig satte det alle alarm klokke i gang.

men hvor normalt det for teenagere at have den slags tanker?

i en test for depression, scorer h*n alarmerende højt.

det at det hele virker ligegyldigt er en alarmklokke. det at være skoletræt er ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.