depressiv teenager

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.763 visninger
37 svar
5 synes godt om
14. juni 2013

Lone Jakobsen

nogen der har erfaringer med depressive teenagere?

her er det mit barn på 14 år, som pludselig har ændret adfærd. jeg ved godt at det er naturligt for børn i den alder. men om dette er normalt, det er jeg ikke sikker på.

forleden måtte jeg konfrontere barnet med en anklage om pjæk. h*n indrømmede at det var sandt, og da jeg spurgte nærmere ind til det, brød tårerne frem. h*n græd og græd, sagde at ingenting gav mening længere, at der ikke længere var noget "drive" i skolen, og at lysten til livet simpelthen var væk. 

som mor må det bare være noget af det mest frygtelige man kan høre, og selvfølgelig satte det alle alarm klokke i gang.

men hvor normalt det for teenagere at have den slags tanker?

i en test for depression, scorer h*n alarmerende højt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2013

Lone Jakobsen

det skal lige siges at skolen er informeret, da de også har oplevet en ændring i mit barns opførsel.

Anmeld

14. juni 2013

Silas&Mille

Uden at have nogen form for erfaring, udover at jeg selv lige har fundet ud af at jeg har en depression, ville jeg sige at en snak med jeres læge ville være en god ide.

Håber I finder ud af noget og finder en løsning for din søn/datter

Anmeld

14. juni 2013

VIPpigen

Lone Jakobsen skriver:

her er det mit barn på 14 år, som pludselig har ændret adfærd. jeg ved godt at det er naturligt for børn i den alder. men om dette er normalt, det er jeg ikke sikker på.

forleden måtte jeg konfrontere barnet med en anklage om pjæk. h*n indrømmede at det var sandt, og da jeg spurgte nærmere ind til det, brød tårerne frem. h*n græd og græd, sagde at ingenting gav mening længere, at der ikke længere var noget "drive" i skolen, og at lysten til livet simpelthen var væk. 

som mor må det bare være noget af det mest frygtelige man kan høre, og selvfølgelig satte det alle alarm klokke i gang.

Jeg ville tage en tur til lægen. Kan huske det fra min egen skolegang, og jeg fik som 17 årig endelig konstateret en depression, som jeg kom i behandling for.

Håber i bliver sendt videre til en psykolog, det kan hjælpe så meget. Og der kan gives hjælp i samtaler, så h*n ikke skal medicineres.

Kan kun forestille mig hvordan det er som mor, i min situation var jeg jo "barnet"

Anmeld

14. juni 2013

Lone Jakobsen

Silas&Mille skriver:

Uden at have nogen form for erfaring, udover at jeg selv lige har fundet ud af at jeg har en depression, ville jeg sige at en snak med jeres læge ville være en god ide.

Håber I finder ud af noget og finder en løsning for din søn/datter

ja jeg har godt tænkt på om jeg bare skulle ringe til lægen. jeg har dog startet med at kontakte skolen og høre om det er noget som en skole psykolog kan tage sig af.

Anmeld

14. juni 2013

Lone Jakobsen

VIPpigen skriver:

Jeg ville tage en tur til lægen. Kan huske det fra min egen skolegang, og jeg fik som 17 årig endelig konstateret en depression, som jeg kom i behandling for.

Håber i bliver sendt videre til en psykolog, det kan hjælpe så meget. Og der kan gives hjælp i samtaler, så h*n ikke skal medicineres.

Kan kun forestille mig hvordan det er som mor, i min situation var jeg jo "barnet"

ja jeg håber sørme heller ikke at h*n skal på medicin..... men nu må jeg se hvad de siger.

læren har lovet at ringe i aften, og så må vi se hvad han siger. hvis det ikke er noget skolen kan hjælpe med, vil jeg prøve at ringe til lægen på mandag.

umiddelbart tænker jeg at det nok bare er fordi mit barn er teenager.... men samtidig så frygter jeg meget at overse tegn der måske i sidste ende kan koste mit barn dyrt.

Anmeld

14. juni 2013

Koen.

Jeg har selv været der da jeg var 16, desværre havde jeg ikke så dejligt opmærksomme forældre som dit barn tydeligvis har så her endte det i selvmordsforsøg. Jeg ville synes du skulle tage hende til en psykolog.

Kæmpe kram og skønt du erså obs på det

Anmeld

14. juni 2013

Aagaard

Lone Jakobsen skriver:

ja jeg håber sørme heller ikke at h*n skal på medicin..... men nu må jeg se hvad de siger.

læren har lovet at ringe i aften, og så må vi se hvad han siger. hvis det ikke er noget skolen kan hjælpe med, vil jeg prøve at ringe til lægen på mandag.

umiddelbart tænker jeg at det nok bare er fordi mit barn er teenager.... men samtidig så frygter jeg meget at overse tegn der måske i sidste ende kan koste mit barn dyrt.

Hej 
Jeg ved ikke meget om teenagere med depression, men jeg kender et godt alternativ til depressionsmedicin (ikke alternativ til psykolog)
Det hedder EEG Hjernetræning og hjælper hjernen tilbage til dens normale tilstand. Når man har depression har man for korte hjernebølger(nerverne fyre impulser af for hurtigt) og det kan den træning hjælpe med.

Mvh Line

Anmeld

14. juni 2013

Diana2013

Lone Jakobsen skriver:

Aulum byskole ?

Anmeld

14. juni 2013

Camilla <3

Jeg ville uden tvivl tage et smut til lægen! 

uanset hvad, så hellere en gang for meget end en gang for lidt!

Jeg havde det også sådan da jeg gik i folkeskole. (10. klasse.)

og jeg fik ikke den hjælp jeg havde brug for dengang, desværre.

Jeg skulle nok ha' været mediceret, hvorfor uddyber jeg gerne privat. 

Der er en depressionstest på nettet, som du kunne prøve at få dit barn til at tage, men nok lade hende/ham gøre det alene, så h*n kan svare ærligt. Det kan være svært, husker jeg fra mig selv, at fortælle hvor slemt det egentlig står til. 

Håber h*n snart er ovenpå igen.

Det er ikke sjovt, at ha' det sådan. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.