Råd til bolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Charliepar skriver:

Det er sandt, det er ikke med Har ikke turdet regne det med, da jeg ikke ved, om der går en måned eller tre år, før tillæggene bliver en realitet. Boligstøtten stiger også, så det hjælper også på det.

Vi kan nok først begynde at søge seriøst, når vi faktisk venter os, desværre

Jeg tror jeg ville blive i jeres nuværende lejlighed, og så vente og se hvad pengepungen siger når i har fået jeres baby det er ikke svært at have en helt lille en i en 2vær, det bliver først pladskrævende omkring 1års alderen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2013

Stivdie

Charliepar skriver:

Hvordan har I dog råd til bolig? 

Jeg har siddet og kigget lidt rundt efter lejebolig til når vi engang bliver tre, og det er da fuldstændigt håbløst!

Vi søger en tre-værelses i Hovedstaden, der må dog gerne være op mod en times transport til København centrum. Vi er begge studerende på SU, så det sætter de økonomiske rammer, som jeg slet ikke kan finde noget, der passer ind til. Vi ville gerne flytte længere fra byen, men det er svært, når man er bundet af studiestedet og ikke har råd til bil.

Hvordan i alverden gør I andre?

Når I begge er studerende og gerne vil bo nord for KBH, så synes jeg I skal søge ind på Trørød Kollegiet! Det er treværelses rækkehuse for studerendepå 57 m2 til 5500 pr måned. http://www.tkol.dk/kollegiet/lejligheden/
Så bliver der også råd til at holde bil ved siden af, så kæresten kan komme til Roskilde

Anmeld

11. juni 2013

gonefishing

Charliepar skriver:

Jeg har siddet og kigget lidt rundt efter lejebolig til når vi engang bliver tre, og det er da fuldstændigt håbløst!

Vi søger en tre-værelses i Hovedstaden, der må dog gerne være op mod en times transport til København centrum. Vi er begge studerende på SU, så det sætter de økonomiske rammer, som jeg slet ikke kan finde noget, der passer ind til. Vi ville gerne flytte længere fra byen, men det er svært, når man er bundet af studiestedet og ikke har råd til bil.

Ja vi står i samme problem. Skal man ha noget indenfor et år og det ikke skal være privat udlejning, så koster det nemt 10.000kr.

Kan da sige at hvis i ikke har noget imod ghetto så er hvidovre billigt

Anmeld

11. juni 2013

Papillon

Mor11 skriver:

Jeg tror jeg ville blive i jeres nuværende lejlighed, og så vente og se hvad pengepungen siger når i har fået jeres baby det er ikke svært at have en helt lille en i en 2vær, det bliver først pladskrævende omkring 1års alderen

Vi bliver da lidt endnu, men kontrakten udløber om godt to år og ventelisterne er typisk ikke under et år, så det er næsten allerede nu, vi skal begynde at kigge os omkring. De rigtig fede boliger er der gerne 10-12 års venteliste på 

Anmeld

11. juni 2013

Papillon

Stivdie skriver:

Når I begge er studerende og gerne vil bo nord for KBH, så synes jeg I skal søge ind på Trørød Kollegiet! Det er treværelses rækkehuse for studerendepå 57 m2 til 5500 pr måned. http://www.tkol.dk/kollegiet/lejligheden/
Så bliver der også råd til at holde bil ved siden af, så kæresten kan komme til Roskilde

Tak Det vil jeg da kigge på, min kæreste har dog sagt no-go til kollegier. Men der er vel forskel på kollegier, så måske

Anmeld

11. juni 2013

Papillon

Flodkilling skriver:

Ja vi står i samme problem. Skal man ha noget indenfor et år og det ikke skal være privat udlejning, så koster det nemt 10.000kr.

Kan da sige at hvis i ikke har noget imod ghetto så er hvidovre billigt

Det er lige det. Netop pga. ventetiden jeg er ude nu også.

Ghetto gør mig ikke noget, så længe man kan med sine naboer

Anmeld

11. juni 2013

Lunae

Charliepar skriver:

Man har mulighed for at søge boligstøtte! Herhjemme er vi også begge studerende (indtil på torsdag hvor manden blir færdig). Vores husleje er 7100 kr uden forbrug, men vi får knap 3000 kr i boligstøtte, så derfor har vi råd til at bo, som vi gør!

Anmeld

11. juni 2013

-Sigrid-

Charliepar skriver:

Vi bor i Esbjerg og betaler 3800+forbrug for 93 m3

Det er dyrt at bo i hovedstaden, og derfor skal man ofte tage SUlån 

Anmeld

11. juni 2013

gonefishing

Charliepar skriver:

Tak Det vil jeg da kigge på, min kæreste har dog sagt no-go til kollegier. Men der er vel forskel på kollegier, så måske

I Hvidovre ved aveøre er der ledige boliger, jeg ved at man f.eks. kan få en 5 vær til 7000kr. så vil da mene at de 3/4 vær ikke er SÅÅÅ dyre

Anmeld

11. juni 2013

Papillon

Flodkilling skriver:

I Hvidovre ved aveøre er der ledige boliger, jeg ved at man f.eks. kan få en 5 vær til 7000kr. så vil da mene at de 3/4 vær ikke er SÅÅÅ dyre

Hvilket selskab er det igennem? Vil gerne se på dem, hvis det er muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.