Råd til bolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.555 visninger
44 svar
9 synes godt om
10. juni 2013

Papillon

Hvordan har I dog råd til bolig? 

Jeg har siddet og kigget lidt rundt efter lejebolig til når vi engang bliver tre, og det er da fuldstændigt håbløst!

Vi søger en tre-værelses i Hovedstaden, der må dog gerne være op mod en times transport til København centrum. Vi er begge studerende på SU, så det sætter de økonomiske rammer, som jeg slet ikke kan finde noget, der passer ind til. Vi ville gerne flytte længere fra byen, men det er svært, når man er bundet af studiestedet og ikke har råd til bil.

Hvordan i alverden gør I andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

esioul

Charliepar skriver:

Hvordan har I dog råd til bolig? 

Jeg har siddet og kigget lidt rundt efter lejebolig til når vi engang bliver tre, og det er da fuldstændigt håbløst!

Vi søger en tre-værelses i Hovedstaden, der må dog gerne være op mod en times transport til København centrum. Vi er begge studerende på SU, så det sætter de økonomiske rammer, som jeg slet ikke kan finde noget, der passer ind til. Vi ville gerne flytte længere fra byen, men det er svært, når man er bundet af studiestedet og ikke har råd til bil.

Hvordan i alverden gør I andre?

Kan i ikke være 3 i den i har? Baby behøver jo ikke værelse det første lange stykke tid.

Det bliver da lidt klemt hvis det kniber med råd til bolig og der så også kommer et barn.

Anmeld

10. juni 2013

Christina91

Hmm jah, det er bare svært! Hvor meget har i at betale til husleje? og hvor meget plads vil i gerne have? Jeg bor i Nordsjælland, men studere også i København, og det fungere fint for mig. Min kæreste har dog arbejde, så det hjælper lidt på det. Vores husleje er ikke særlig dyr, men alt er jo dyrt når man er på SU.

Anmeld

10. juni 2013

Papillon

esioul skriver:

Kan i ikke være 3 i den i har? Baby behøver jo ikke værelse det første lange stykke tid.

Det bliver da lidt klemt hvis det kniber med råd til bolig og der så også kommer et barn.

Jooo.. Det kan vi nok godt, det vil bare være mere bekvemt med et værelse til Vores kontrakt udløber desuden om godt to år.

Det er sandt, men det er en beslutning, vi har taget. Vi har styr på det økonomiske, og baby bliver selvfølgelig prioriteret højst Boligpriserne her er også bare vanvittigt høje i forhold til andre steder i landet (måske pånær Aarhus)...

Anmeld

10. juni 2013

Kay

jo altså vi bor 3 voksne og 1 baby på 54 kvm. vi har begge job og bil... men kan simpelthend ikke finde noget større med havde der hvor vi gerne vil bo.... så vi nøjes indtil videre med de 54 kvm og det går faktisk fint  

Anmeld

10. juni 2013

Papillon

Christina91 skriver:

Hmm jah, det er bare svært! Hvor meget har i at betale til husleje? og hvor meget plads vil i gerne have? Jeg bor i Nordsjælland, men studere også i København, og det fungere fint for mig. Min kæreste har dog arbejde, så det hjælper lidt på det. Vores husleje er ikke særlig dyr, men alt er jo dyrt når man er på SU.

Vi kunne godt tænke os tre værelser, altså stue, soveværelse og kommende børneværelse, og gerne omkring 70 kvm (mindre kan dog gøre det). Vi har mulighed for at betale ca. 8.000 kr. inkl. alt (vand, varme, el), men vil nok godt kunne smide mere til den side, hvis det virkelig er nødvendigt. 

Jeg ville enormt gerne flytte til Nordsjælland, da jeg også har familie der, men min kæreste er dog bundet til Roskilde og omegn, og det skal også tilpasses ham - selvfølgelig!

Hørt! Alt er dyrt på SU...

Anmeld

10. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Har i beregnet forsørger tillæg til jer begge med i jeres fremtidige budget? Det hjælper måske lidt på det. Og børnepenge. Ved godt det ikk er penge i får før der er en baby, men så ved man da at det kun er en kort periode at det er "for dyrt". 

Anmeld

10. juni 2013

Papillon

Kay skriver:

jo altså vi bor 3 voksne og 1 baby på 54 kvm. vi har begge job og bil... men kan simpelthend ikke finde noget større med havde der hvor vi gerne vil bo.... så vi nøjes indtil videre med de 54 kvm og det går faktisk fint  

Tre voksne? 

Ja det kan være det ender sådan, to voksne og en baby på knap 50 kvm. Så kan jeg da godt se, at mit kære elpiano må komme en tur i kælderrummet

Anmeld

10. juni 2013

Kay

Charliepar skriver:

Tre voksne? 

Ja det kan være det ender sådan, to voksne og en baby på knap 50 kvm. Så kan jeg da godt se, at mit kære elpiano må komme en tur i kælderrummet

ej oki... jeg går i seng nu... har ik opdaget jeg ramte 3'tallet istedet for 2 tallet 

men da hun var nyfødt og til hun var 4 måneder var vi 2 voksne, en stor hund og en baby  

i klare det nok det første år hvis det er... ro på... elna er snart 10 måneder og vi har ik fundet noget større endnu 

Anmeld

10. juni 2013

Papillon

Mor11 skriver:

Har i beregnet forsørger tillæg til jer begge med i jeres fremtidige budget? Det hjælper måske lidt på det. Og børnepenge. Ved godt det ikk er penge i får før der er en baby, men så ved man da at det kun er en kort periode at det er "for dyrt". 

Det er sandt, det er ikke med Har ikke turdet regne det med, da jeg ikke ved, om der går en måned eller tre år, før tillæggene bliver en realitet. Boligstøtten stiger også, så det hjælper også på det.

Vi kan nok først begynde at søge seriøst, når vi faktisk venter os, desværre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.