Råd til bolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

DianaRJS

Charliepar skriver:

Hold da op, det er da også meget billigt?

Det er sandt, det hjælper på det, når først man er forsørger, så nu må der gerne snart komme en bebs (håber ikke det bliver misforstået, det er ikke af boliginteresse, vi vil have børn)

meget billigt, valgte en "lille" by ca 9 km fra min skole, så var ikke længere end at jeg kunne cykle men lejligheden var i boligblok, og var ikk helt tilfreds med det, men for pengene var det fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

Papillon

Christina91 skriver:

Nåh okay, jamen så synes jeg faktisk slet ikke at det er helt urimelige krav i har til lejlighed. Vi bor i Nivå i en treværelses lejlighed på 90 kvm til 7044 kr. om måneden med vand og varme. El betaler vi ca. 400 kr. om måneden, så det ligger jo sådan set inde for jeres kriterier. Det tager ca. 27 min. til Nørreport med det hurtige tog (Der går jeg i skole), Ved ikke lige hvor lang tid det tager til Roskilde, men jeg kender en der pendler fra Kokkedal til Roskilde. Der kører jo rimelig mange tog den vej. Men altså området har ry for at være lidt en ghetto, her bor rimelig mange udlændinge, men de er virkelig søde. Det er ikke en ghetto efter min overbevisning, og der bliver gjort rimelig meget for at integrere. Der bor masser af børnefamilier i området, og så er der massere af legepladser, børnehaver, vuggestuer og kort til stranden og skoven. Vi har 4 vs/bh indenfor 400 meter. Men der er jo selvfølgelig mange ting der skal gå op i en højere enhed.  

Nivå er da fint, det ville jeg bestemt ikke være utilfreds med Men ja, der er mange ting, der skal gå op i en højere enhed. Det er ikke helt let 

Anmeld

10. juni 2013

Papillon

Kay skriver:

jo... her kunne jeg godt buge at få mit værelse igen... da det hemmer lagengymnastikken en smule   men hun trives fint med at sovee inden ved os og vi sover også fint selvom hun sover der... hun har legetøjet i stuen hvor hun jo er fordi det er der vi er... så det fungere fint... 

men savner lidt mit privatliv  

Det forstår jeg godt, tror også primært det er det, der får mig til at tvivle på om vores to-værelses er stor nok  

Anmeld

10. juni 2013

Kay

ESV skriver:

Ja hos lokal bolig. Den ligger på buddingevej 350 2860 Søborg, super lys og dejlig. Jeg magter ikke at lægge link ind, beklager.
Jeg tror der er større chancer for at låne inden du bliver gravid for med et barn skal jeres rådighedsbeløb hver måned værre større og det kan derfor blive sværere at låne.

Vil dog også lige sige at Gladsaxe er en super børne venlig kommune og institutions priserne er relativt lave, om ikke andet er Gladsaxe måske værd at kigge nærmere på.

http://www.lokalbolig.dk/koeb/ejerbolig.htm#16-001606

Anmeld

10. juni 2013

Papillon

ESV skriver:

Ja hos lokal bolig. Den ligger på buddingevej 350 2860 Søborg, super lys og dejlig. Jeg magter ikke at lægge link ind, beklager.
Jeg tror der er større chancer for at låne inden du bliver gravid for med et barn skal jeres rådighedsbeløb hver måned værre større og det kan derfor blive sværere at låne.

Vil dog også lige sige at Gladsaxe er en super børne venlig kommune og institutions priserne er relativt lave, om ikke andet er Gladsaxe måske værd at kigge nærmere på.

Tak, jeg kigger på det

Det lyder meget fornuftigt med lånet og graviditet, det har jeg ikke selv overvejet.

Og dejligt med en anmeldelse for Gladsaxe kommune, vi er ikke rigtig tilfredse med vores nuværende kommune nemlig, hvilket også er en grund til at flytte. Desuden har jeg en veninde, der bor i Bagsværd

Anmeld

10. juni 2013

Kay

Charliepar skriver:

Det forstår jeg godt, tror også primært det er det, der får mig til at tvivle på om vores to-værelses er stor nok  

ja... men har ikke ville undvære at havde hende tæt på indtil for ca. 1 måned siden  

Anmeld

10. juni 2013

ESV

10. juni 2013

Chili

Charliepar skriver:

Hvordan har I dog råd til bolig? 

Jeg har siddet og kigget lidt rundt efter lejebolig til når vi engang bliver tre, og det er da fuldstændigt håbløst!

Vi søger en tre-værelses i Hovedstaden, der må dog gerne være op mod en times transport til København centrum. Vi er begge studerende på SU, så det sætter de økonomiske rammer, som jeg slet ikke kan finde noget, der passer ind til. Vi ville gerne flytte længere fra byen, men det er svært, når man er bundet af studiestedet og ikke har råd til bil.

Hvordan i alverden gør I andre?

Min mand og jeg bor i lejlighed i Hillerød, på 75kvm. Huslejen er 6600kr. Også kommer det andet oven i. Vi er begge på kh pt, men starter uddannelse her til august, og har en søn på 7,5 måned. Det bliver stramt, men det kan godt lade sig gøre

Også bruger vi det offentlige hvor end vi skal hen..

Anmeld

10. juni 2013

Kay

ESV skriver:

Tusind tak

vellebekomme 

Anmeld

10. juni 2013

Christina91

Charliepar skriver:

Nivå er da fint, det ville jeg bestemt ikke være utilfreds med Men ja, der er mange ting, der skal gå op i en højere enhed. Det er ikke helt let 

Nej bestemt ikke. Vi flyttede herover for lidt over et halvt år siden pga min kærestes job. Vi kom fra Århus, og vidste ikke meget om hovedstadsområdet. Jeg har min egen hest, så den skulle også lige være med i planerne. Men jeg er også ganske tilfreds med Nivå. Det er tæt på indkøbsmuligheder og transport, prisen er til at betale, når man er vant til jyske priser, og det er nemt at få en lejlighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.