Råd til bolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

ESV

Charliepar skriver:

Vi kunne godt tænke os tre værelser, altså stue, soveværelse og kommende børneværelse, og gerne omkring 70 kvm (mindre kan dog gøre det). Vi har mulighed for at betale ca. 8.000 kr. inkl. alt (vand, varme, el), men vil nok godt kunne smide mere til den side, hvis det virkelig er nødvendigt. 

Jeg ville enormt gerne flytte til Nordsjælland, da jeg også har familie der, men min kæreste er dog bundet til Roskilde og omegn, og det skal også tilpasses ham - selvfølgelig!

Hørt! Alt er dyrt på SU...

Vi har en andel til salg i Søborg. 71 kvm og 3 værelser. Vi er to voksne og en pige på 3. Jeg går i skole på Nørrebro og det tager ca 25 min med det offentlige. Mener vi sidder for omkring 8 incl lån. Når lånene er væk ville vi sidde for lige over 3000.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

DianaRJS

Charliepar skriver:

Hvordan har I dog råd til bolig? 

Jeg har siddet og kigget lidt rundt efter lejebolig til når vi engang bliver tre, og det er da fuldstændigt håbløst!

Vi søger en tre-værelses i Hovedstaden, der må dog gerne være op mod en times transport til København centrum. Vi er begge studerende på SU, så det sætter de økonomiske rammer, som jeg slet ikke kan finde noget, der passer ind til. Vi ville gerne flytte længere fra byen, men det er svært, når man er bundet af studiestedet og ikke har råd til bil.

Hvordan i alverden gør I andre?

det kan sagtens lade sig gøre

i skal stadig huske når der kommer en lille er der visse fordele ved at i begge studere

jeg var godt nok enlig da jeg boede til leje i en 4 værelses, til 5200 inkl alt.  udover det er der jo en boligstøtte som også er der for jer, dog har den været højere ved mig, men det er stadig en hjælp

og udover det vil jeres su blive forhøjet lidt da i begge er studerende så der er mange ting i også skal kigge på udover hvad i har nu, for det vil ændre sig når i får bebs

Anmeld

10. juni 2013

Christina91

Charliepar skriver:

Vi kunne godt tænke os tre værelser, altså stue, soveværelse og kommende børneværelse, og gerne omkring 70 kvm (mindre kan dog gøre det). Vi har mulighed for at betale ca. 8.000 kr. inkl. alt (vand, varme, el), men vil nok godt kunne smide mere til den side, hvis det virkelig er nødvendigt. 

Jeg ville enormt gerne flytte til Nordsjælland, da jeg også har familie der, men min kæreste er dog bundet til Roskilde og omegn, og det skal også tilpasses ham - selvfølgelig!

Hørt! Alt er dyrt på SU...

Nåh okay, jamen så synes jeg faktisk slet ikke at det er helt urimelige krav i har til lejlighed. Vi bor i Nivå i en treværelses lejlighed på 90 kvm til 7044 kr. om måneden med vand og varme. El betaler vi ca. 400 kr. om måneden, så det ligger jo sådan set inde for jeres kriterier. Det tager ca. 27 min. til Nørreport med det hurtige tog (Der går jeg i skole), Ved ikke lige hvor lang tid det tager til Roskilde, men jeg kender en der pendler fra Kokkedal til Roskilde. Der kører jo rimelig mange tog den vej. Men altså området har ry for at være lidt en ghetto, her bor rimelig mange udlændinge, men de er virkelig søde. Det er ikke en ghetto efter min overbevisning, og der bliver gjort rimelig meget for at integrere. Der bor masser af børnefamilier i området, og så er der massere af legepladser, børnehaver, vuggestuer og kort til stranden og skoven. Vi har 4 vs/bh indenfor 400 meter. Men der er jo selvfølgelig mange ting der skal gå op i en højere enhed.  

Anmeld

10. juni 2013

Papillon

Kay skriver:

ej oki... jeg går i seng nu... har ik opdaget jeg ramte 3'tallet istedet for 2 tallet 

men da hun var nyfødt og til hun var 4 måneder var vi 2 voksne, en stor hund og en baby  

i klare det nok det første år hvis det er... ro på... elna er snart 10 måneder og vi har ik fundet noget større endnu 

Hehe Det sker, undrede mig bare over, hvem den tredje var

Ja det haster ikke mere end det jager, jeg undersøger bare markedet. Men hvis blot jeg bliver gravid inden de næste tre måneder (), vil baby være et år, når vores kontrakt udløber, og så begynder det vel så småt at være relevant med et børneværelse?

Anmeld

10. juni 2013

Papillon

ESV skriver:

Vi har en andel til salg i Søborg. 71 kvm og 3 værelser. Vi er to voksne og en pige på 3. Jeg går i skole på Nørrebro og det tager ca 25 min med det offentlige. Mener vi sidder for omkring 8 incl lån. Når lånene er væk ville vi sidde for lige over 3000.

Er der nogen steder på nettet man kan se den?

Det lyder slet ikke dumt, vi er dog lidt bange for at købe noget og måske sidde fast i det. Desuden ved jeg slet ikke, om vi kunne få et lån..?

Anmeld

10. juni 2013

Kay

Charliepar skriver:

Hehe Det sker, undrede mig bare over, hvem den tredje var

Ja det haster ikke mere end det jager, jeg undersøger bare markedet. Men hvis blot jeg bliver gravid inden de næste tre måneder (), vil baby være et år, når vores kontrakt udløber, og så begynder det vel så småt at være relevant med et børneværelse?

jo... her kunne jeg godt buge at få mit værelse igen... da det hemmer lagengymnastikken en smule   men hun trives fint med at sovee inden ved os og vi sover også fint selvom hun sover der... hun har legetøjet i stuen hvor hun jo er fordi det er der vi er... så det fungere fint... 

men savner lidt mit privatliv  

Anmeld

10. juni 2013

Kay

ESV skriver:

ej men så linker man da lige  

Anmeld

10. juni 2013

Papillon

DianaRJS skriver:

det kan sagtens lade sig gøre

i skal stadig huske når der kommer en lille er der visse fordele ved at i begge studere

jeg var godt nok enlig da jeg boede til leje i en 4 værelses, til 5200 inkl alt.  udover det er der jo en boligstøtte som også er der for jer, dog har den været højere ved mig, men det er stadig en hjælp

og udover det vil jeres su blive forhøjet lidt da i begge er studerende så der er mange ting i også skal kigge på udover hvad i har nu, for det vil ændre sig når i får bebs

Hold da op, det er da også meget billigt?

Det er sandt, det hjælper på det, når først man er forsørger, så nu må der gerne snart komme en bebs (håber ikke det bliver misforstået, det er ikke af boliginteresse, vi vil have børn)

Anmeld

10. juni 2013

ESV

Charliepar skriver:

Er der nogen steder på nettet man kan se den?

Det lyder slet ikke dumt, vi er dog lidt bange for at købe noget og måske sidde fast i det. Desuden ved jeg slet ikke, om vi kunne få et lån..?

Ja hos lokal bolig. Den ligger på buddingevej 350 2860 Søborg, super lys og dejlig. Jeg magter ikke at lægge link ind, beklager.
Jeg tror der er større chancer for at låne inden du bliver gravid for med et barn skal jeres rådighedsbeløb hver måned værre større og det kan derfor blive sværere at låne.

Vil dog også lige sige at Gladsaxe er en super børne venlig kommune og institutions priserne er relativt lave, om ikke andet er Gladsaxe måske værd at kigge nærmere på.

Anmeld

10. juni 2013

ESV

Kay skriver:

ej men så linker man da lige  

Men jeg kan ikke finde ud af det!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.