Hvad synes I om dette navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2013

Anonym trådstarter

Tranebaer skriver:

Jeg kan godt lide Emmalie. Ellers Emmaline. Der er man i hvert fald ikke  så meget i tvivl om stavemåden, da det jo bare er sammensat af to "normale" navne.  Emiline ville jeg aldrig gætte hvordan stavedes

Tak for svar Emmaline er også sødt, men det er manden ikke vild med han kan godt lide Emilie, men han er mere vild med Emmalie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2013

Rødhætte

Anonym skriver:

Hej piger

Skriver lige anonymt, da vi endnu ikke ønsker at offentliggøre vores tanker om navn.

Sagen er den, at vi skal finde et navn til vores prinsesse. Vi har haft rigtig svært ved at finde et navn, som vi begge synes om. Min mand kan bedst lide navne der er meget traditionelle, og jeg hælder lidt mere til de lidt specielle navne.
Her den anden dag sidder vi igen og prøver at finde frem til noget, og vi har snakket en del om Emilie. Vi syntes bare ikke det er det helt rigtige. Manden siger så "Hvad med Emmalie?" Han bryder sig ikke om Emmelie/Emily, så havde ikke forestillet mig han ville forslå et navn lignende det

Hvad synes I om navnet Emmalie?

Må indrømme at jeg slet ikke kan lide det. Tror også det er besværligt for barnet.. Men nu er jeg også af den mening, at der er alt for mange "smarte" navne. Tror ofte det er forældrenes ønske om et unik barn der udmunder i de mest underlige navne. Men det er bare min mening

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

Rødhætte skriver:

Må indrømme at jeg slet ikke kan lide det. Tror også det er besværligt for barnet.. Men nu er jeg også af den mening, at der er alt for mange "smarte" navne. Tror ofte det er forældrenes ønske om et unik barn der udmunder i de mest underlige navne. Men det er bare min mening

Tak for dit svar
Ja, det kan godt tænkes. Men her har der ikke været et ønske om et unikt navn. Blot et navn vi begge kan lide, eller ikke lide, men elsker og dette er det første af hvad der føles som alle navne der findes

Anmeld

7. juni 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Tak for dit svar
Du har fuldstændig ret

Jeg har også selv et navn, som ikke ret mange kan stave, og det har aldrig generet mig det mindste. For mig er det bare en vane, at jeg altid skal stave mit navn.

Vi vil nok ikke låse os 100 % fast, før hun er født. Det kan jo være navnet slet ikke passer til hende, når vi ser hende. Men vi holder der nok som en mulighed, da det indtil videre er det eneste navn vi begge kan lide, og vi har kigget rigtig meget!

Vi gjorde det samme

Anmeld

7. juni 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Hej piger

Skriver lige anonymt, da vi endnu ikke ønsker at offentliggøre vores tanker om navn.

Sagen er den, at vi skal finde et navn til vores prinsesse. Vi har haft rigtig svært ved at finde et navn, som vi begge synes om. Min mand kan bedst lide navne der er meget traditionelle, og jeg hælder lidt mere til de lidt specielle navne.
Her den anden dag sidder vi igen og prøver at finde frem til noget, og vi har snakket en del om Emilie. Vi syntes bare ikke det er det helt rigtige. Manden siger så "Hvad med Emmalie?" Han bryder sig ikke om Emmelie/Emily, så havde ikke forestillet mig han ville forslå et navn lignende det

Har kundt kendt en Amelie. Og hun måtte gentage sit navn HVER gang hun mødte nye mennesker, da de aldrig fangede, hvad hun hed. De troede/forventede selvfølgelig, hun hed Amalie...

Tror desværre det vil blive det samme med det navn, I er kommet frem til..

Anmeld

7. juni 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Hej piger

Jeg bryder mig ikk om det

Men hva med emilija ? Det er til gengæld sødt ..

Anmeld

7. juni 2013

Pinkrose

Anonym skriver:

Hej piger

Tænker meget på det franske navn amélie når jeg ser de navne

Syntes de meget søde

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Har kundt kendt en Amelie. Og hun måtte gentage sit navn HVER gang hun mødte nye mennesker, da de aldrig fangede, hvad hun hed. De troede/forventede selvfølgelig, hun hed Amalie...

Tror desværre det vil blive det samme med det navn, I er kommet frem til..

Tak for dit svar.
Det kan godt tænkes folk vil have svært ved at høre det, men synes alligevel udtalelsen afviger en del fra Emily/Emmelie, som det er tættest på. Synes det er tydeligt at det er et a i Emma
Vi må se hvad vi ender med, når prinsessen kommer

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

MarleneOlsen skriver:

Jeg bryder mig ikk om det

Men hva med emilija ? Det er til gengæld sødt ..

Tak for dit svar det er jo også meget en smagssag

Det lyder meget sødt, men bryder mig ikke om sådan i og j tæt op ad hinanden. Det ser for rodet ud for mig

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

Denisep skriver:

Tænker meget på det franske navn amélie når jeg ser de navne

Syntes de meget søde

Tak for dit svar

Ja, bortset fra at Emmalie udtales som Emily/Emmelie bare med a

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.