Hvad synes I om dette navn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad synes du om navnet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.325 visninger
40 svar
10 synes godt om
7. juni 2013

Anonym trådstarter

Hej piger

Skriver lige anonymt, da vi endnu ikke ønsker at offentliggøre vores tanker om navn.

Sagen er den, at vi skal finde et navn til vores prinsesse. Vi har haft rigtig svært ved at finde et navn, som vi begge synes om. Min mand kan bedst lide navne der er meget traditionelle, og jeg hælder lidt mere til de lidt specielle navne.
Her den anden dag sidder vi igen og prøver at finde frem til noget, og vi har snakket en del om Emilie. Vi syntes bare ikke det er det helt rigtige. Manden siger så "Hvad med Emmalie?" Han bryder sig ikke om Emmelie/Emily, så havde ikke forestillet mig han ville forslå et navn lignende det

Hvad synes I om navnet Emmalie?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2013

-Sigrid-

Anonym skriver:

Hej piger

Skriver lige anonymt, da vi endnu ikke ønsker at offentliggøre vores tanker om navn.

Sagen er den, at vi skal finde et navn til vores prinsesse. Vi har haft rigtig svært ved at finde et navn, som vi begge synes om. Min mand kan bedst lide navne der er meget traditionelle, og jeg hælder lidt mere til de lidt specielle navne.
Her den anden dag sidder vi igen og prøver at finde frem til noget, og vi har snakket en del om Emilie. Vi syntes bare ikke det er det helt rigtige. Manden siger så "Hvad med Emmalie?" Han bryder sig ikke om Emmelie/Emily, så havde ikke forestillet mig han ville forslå et navn lignende det

Jeg tænkte først "neeeej", men hey... Når jeg fortalte hvad min datter skulle hedde (Agnethe) kunne mine venner ikke forstå det, for de syntes det var grimt.

Who cares? Hvis du og din mand kan lide det, så skide være med det. Hun kommer sikkert til at sige 1000 gange at hun ikke hedder Emmely mm, men det har jeg også selv gjort. At jeg hedder Sigrid og ikke Signe/Astrid mm

Jeg er stolt af mit "specielle" navn, så hvorfor skulle vores unger ikke også være det? 

Anmeld

7. juni 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

NOT - hun ville altid skulle rette sit navn og folk ville ikke ane hvordan de staver det

Anmeld

7. juni 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Hej piger

Fint navn men tror hun kommer til at gentage sig og stave mange gange når folk spørger hvad hun hedder

Hvad med Emiline? Det ligger tæt på Emilie og er mere specielt + jeg synes det lyder som et navn man godt kan høre første gang det bliver sagt

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Jeg tænkte først "neeeej", men hey... Når jeg fortalte hvad min datter skulle hedde (Agnethe) kunne mine venner ikke forstå det, for de syntes det var grimt.

Who cares? Hvis du og din mand kan lide det, så skide være med det. Hun kommer sikkert til at sige 1000 gange at hun ikke hedder Emmely mm, men det har jeg også selv gjort. At jeg hedder Sigrid og ikke Signe/Astrid mm

Jeg er stolt af mit "specielle" navn, så hvorfor skulle vores unger ikke også være det? 

Tak for dit svar
Du har fuldstændig ret

Jeg har også selv et navn, som ikke ret mange kan stave, og det har aldrig generet mig det mindste. For mig er det bare en vane, at jeg altid skal stave mit navn.

Vi vil nok ikke låse os 100 % fast, før hun er født. Det kan jo være navnet slet ikke passer til hende, når vi ser hende. Men vi holder der nok som en mulighed, da det indtil videre er det eneste navn vi begge kan lide, og vi har kigget rigtig meget!

Anmeld

7. juni 2013

dukke

Anonym skriver:

Hej piger

Jeg synes det er et fedt navn og ville gerne ha at min prinsesse skulle hede det men det ville hendes far ikke gå med til

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

NOT - hun ville altid skulle rette sit navn og folk ville ikke ane hvordan de staver det

Tak for dit svar
Du har nok ret i, at hun vil komme til at skulle stave sit navn for mange.
Det ser jeg ikke som et problem, da jeg selv har et navn der skal staves og gentages for de fleste, og det har jeg aldrig haft problemer med

Anmeld

7. juni 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej piger

Ja.. Men kan bedre li de stavet med A.. 

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

Fint navn men tror hun kommer til at gentage sig og stave mange gange når folk spørger hvad hun hedder

Hvad med Emiline? Det ligger tæt på Emilie og er mere specielt + jeg synes det lyder som et navn man godt kan høre første gang det bliver sagt

Tak for dit svar

Ja Emiline har jeg også haft på min liste, men det kan manden ikke lide. Han kan rigtig godt lide udtalen af Emmalie

Anmeld

7. juni 2013

Anonym trådstarter

dukke skriver:

Jeg synes det er et fedt navn og ville gerne ha at min prinsesse skulle hede det men det ville hendes far ikke gå med til

Tak for svar Nej det er ikke sådan når man er to der skal bestemme Det er det første navn ud af, hvad der føles som uendelig mange, vi begge kan lide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.