er jeg den eneste med et barn der skal spise og vugges i sø

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

1990h

2babygirls skriver:

Her ammer jeg liggende i et mørkt rum, så hun falder i søvn ved brystet og så når hun har lagt der længe nok sniger jeg hende i liften.

Indtil hun var 3,5mdr gik jeg med hende i seng kl 20 senest og Ammede liggende og så forblev vi sammen og hun søgte efter mad i søvne.

Skal lige forstå det rigtigt.

Du gik i seng med hende kl 8og ammede. Hun faldt i søvn. Blev du så i sengen fra kl 8 af og gav hende mad når hun meldte sig hen af aftenen og natten?

Hvad så nu 3.5måned efter? Forlader du så rummet?

Falder hun i søvn uden bryst?

Og hvor længe lader du hende ligge inden hun kommer i liften?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

Juliekp

1990h skriver:

Det må klart være noget tryghed. Heldigvis sover hun fint selv om dagen..
Jeg læste bar et ekspert råd at det var dumt at hjælpe dem til at sove for så når de bliver ældre og vågner om natten skal de ha hjælp til at sove videre i stedet for at falde i søvn igen.

Men ved ikk om det gælder når de er så små. Man har jo ikk rigtigt andre muligheder for de skal jo sove. Håber hun som din bliver bedre om et par måneder

Jeg har hjulpet min datter i søvn og hun kan godt falde i søvn af sig selv når hun en sjælden gang vågner om natten. Hvis hun så ikke falder i søvn af sig selv, skal hun bare ha sutten i munden og nusses lidt på panden MENS hun ligger i sengen og så det klaret.. Hun kommer aldrig op om natten

Jeg synes det bliver nemmere og nemmere med tiden. De bliver jo mindre og mindre afhængige af mor.

Anmeld

6. juni 2013

2babygirls

1990h skriver:

lå du ved siden af hende fra kl tyve.hver aften?

Ja, vi har fjernsyn i soveværelset så når far havde puttet den store fulgte han trop.

Anmeld

6. juni 2013

2babygirls

1990h skriver:

Skal lige forstå det rigtigt.

Du gik i seng med hende kl 8og ammede. Hun faldt i søvn. Blev du så i sengen fra kl 8 af og gav hende mad når hun meldte sig hen af aftenen og natten?

Hvad så nu 3.5måned efter? Forlader du så rummet?

Falder hun i søvn uden bryst?

Og hvor længe lader du hende ligge inden hun kommer i liften?

Ja, mellem 19-20 gik jeg op og nat ammede i et mørkt rum, og lod hende blive i armhulen hele natten. Så vågnede jeg når hun søgte efter brystet og lagde hende til modsatte bryst i mørke og sov videre. Hun spiste gerne kl 2 og kl 5/6 stykker.

idag er hun 4 mdr, og vi går op i et mørkt rum på samme tid, og der ammer jeg så, og når hun slipper brystet i søvne flytter jeg hende over i liften og ind i hendes eget værelse, og så vågner hun først næste dag mellem kl 6-8

Anmeld

6. juni 2013

mamaninja

Her følger jeg et råd jeg har læst på netsundhedsplejen.dk

Fast rutine hver aften. Først ammer jeg hende på det ene bryst, så pusler vi synger de samme sange, nusser fødder, trækker gardiner for, kysser panden, og taler kun meget roligt nærmest hvor jeg hver aften siger stortset de samme ting. Som du skal sove, putte, og drømme dejligt. Så svøber jeg hende og lægger mig i sengen og ammer hende igen på det andet bryst til hun falder i søvn. 

Da hun kun var 6 uger, var det ca. kl 22 og så gik jeg bare i seng og så kunne vi ligge længe hvor hun så vågnede igen og igen hurtigt fik bryst før hun var helt vågen. Min pige vil heller ikke acceptere sutten så i den periode følte jeg mig som en kæmpe sut. vi listede hende så over i liften når hun var i dyb søvn efter en times tid. 

da hun blev 2 mdr. Begyndte hun at blive træt kl 20 og nu gør vi præcis det samme bortset fra at hun kommer i liften ligeefter den sidste liggende amning. Nogen gange sover hun bare, andre gange vågner hun kort når hun bliver flyttet og jeg vugger hende roligt til sengen. 

med det samme vi går igang med sange og putteritual kan man mærke hun ved at det er sovetid. Det gjorde hun ikke da vi begyndte, men nu er hun så bevidst at hun kan genkende ritualet og virkelig nyder det. Og total bonus pludselig at sidde og være kærester med et sovende barn i sin seng fra kl halv 9. 

Held og lykke. Håber du kan bruge et tip eller to

Anmeld

7. juni 2013

Tulle28

1990h skriver:

har haft lånt en i en uge og det virkede slet ik.
om dagen kan hun selv falde i søvn men om aftenenen slet ikk.

Håber du har ret med de 3-4måneder

Det tog et par uger før min datter synes den var et hit.

Men ja, det plejer at vende deromkring.

Anmeld

7. juni 2013

M (:

1990h skriver:

Min datter er kun 6 uger men om aftenen er det du helvede hver aften.

Hun er møg overtræt på trods af vi prøver at ligge hende med det samme hun viser tegn men hun kan simpelthen ikk falde i søvn selv. Heller ikk selv om hun er svøbt.
Hun skal æde sig i søvn nærmest til det kommer retur eller også skal hun vugges op til flere gange ! Det dræbene for ryggen og hun godtager sjælent en sut.

Jeg kan få grå hår ved tanken om at det her bliver vores kommende hverdag!!

Det virkede ikke med en stofble over øjnene?

Anmeld

7. juni 2013

Lund18

Jeg må lige dele dette link, ikke fordi det er afprøvet eller noget men tænk nu hvis det virker 

http://www.dagens.dk/underholdning/utroligt-trick-s%C3%A5dan-f%C3%A5r-du-dit-barn-til-sove-p%C3%A5-sekunder

Håber du snart får din lille guldklump til at falde i søvn selv 

Anmeld

7. juni 2013

1990h

2babygirls skriver:

Ja, mellem 19-20 gik jeg op og nat ammede i et mørkt rum, og lod hende blive i armhulen hele natten. Så vågnede jeg når hun søgte efter brystet og lagde hende til modsatte bryst i mørke og sov videre. Hun spiste gerne kl 2 og kl 5/6 stykker.

idag er hun 4 mdr, og vi går op i et mørkt rum på samme tid, og der ammer jeg så, og når hun slipper brystet i søvne flytter jeg hende over i liften og ind i hendes eget værelse, og så vågner hun først næste dag mellem kl 6-8

Ej det altså flot. Det må jeg prøve og se om det også kan lykkedes her..

Hvor meget sov din i løbet af dagen. Ida sover rigtigt meget i løbet at dagen.nogle dage er hun træt kl 8 andre dage ikke. Men jeg må prøve.

Anmeld

7. juni 2013

1990h

mamaninja skriver:

Her følger jeg et råd jeg har læst på netsundhedsplejen.dk

Fast rutine hver aften. Først ammer jeg hende på det ene bryst, så pusler vi synger de samme sange, nusser fødder, trækker gardiner for, kysser panden, og taler kun meget roligt nærmest hvor jeg hver aften siger stortset de samme ting. Som du skal sove, putte, og drømme dejligt. Så svøber jeg hende og lægger mig i sengen og ammer hende igen på det andet bryst til hun falder i søvn. 

Da hun kun var 6 uger, var det ca. kl 22 og så gik jeg bare i seng og så kunne vi ligge længe hvor hun så vågnede igen og igen hurtigt fik bryst før hun var helt vågen. Min pige vil heller ikke acceptere sutten så i den periode følte jeg mig som en kæmpe sut. vi listede hende så over i liften når hun var i dyb søvn efter en times tid. 

da hun blev 2 mdr. Begyndte hun at blive træt kl 20 og nu gør vi præcis det samme bortset fra at hun kommer i liften ligeefter den sidste liggende amning. Nogen gange sover hun bare, andre gange vågner hun kort når hun bliver flyttet og jeg vugger hende roligt til sengen. 

med det samme vi går igang med sange og putteritual kan man mærke hun ved at det er sovetid. Det gjorde hun ikke da vi begyndte, men nu er hun så bevidst at hun kan genkende ritualet og virkelig nyder det. Og total bonus pludselig at sidde og være kærester med et sovende barn i sin seng fra kl halv 9. 

Held og lykke. Håber du kan bruge et tip eller to

Du kan tro jeg kan bruge det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.