Her følger jeg et råd jeg har læst på netsundhedsplejen.dk
Fast rutine hver aften. Først ammer jeg hende på det ene bryst, så pusler vi synger de samme sange, nusser fødder, trækker gardiner for, kysser panden, og taler kun meget roligt nærmest hvor jeg hver aften siger stortset de samme ting. Som du skal sove, putte, og drømme dejligt. Så svøber jeg hende og lægger mig i sengen og ammer hende igen på det andet bryst til hun falder i søvn.
Da hun kun var 6 uger, var det ca. kl 22 og så gik jeg bare i seng og så kunne vi ligge længe hvor hun så vågnede igen og igen hurtigt fik bryst før hun var helt vågen. Min pige vil heller ikke acceptere sutten så i den periode følte jeg mig som en kæmpe sut. vi listede hende så over i liften når hun var i dyb søvn efter en times tid.
da hun blev 2 mdr. Begyndte hun at blive træt kl 20 og nu gør vi præcis det samme bortset fra at hun kommer i liften ligeefter den sidste liggende amning. Nogen gange sover hun bare, andre gange vågner hun kort når hun bliver flyttet og jeg vugger hende roligt til sengen.
med det samme vi går igang med sange og putteritual kan man mærke hun ved at det er sovetid. Det gjorde hun ikke da vi begyndte, men nu er hun så bevidst at hun kan genkende ritualet og virkelig nyder det. Og total bonus pludselig at sidde og være kærester med et sovende barn i sin seng fra kl halv 9.
Held og lykke. Håber du kan bruge et tip eller to
Anmeld