Antideprissiv medicin ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

l.kjoeller

Macrolf skriver:

Jeg vil nu påstå at man kommer utroligt langt ved at kæmpe selv og selv forsøge at komme ovenpå. Jeg vil sammenligne det lidt med fedme, man kan vælge at tro man ikke kan klare at tabe sig uden hjælp og så få en gastric bypass eller lignende eller man kan vælge selv at tage kampen op selv om den er hård.

Det lyder måske som om jeg ser meget sort/hvidt på tingene, det Gør jeg måske også men har selv klaret begge dele uden operation og medicin. Jeg har tabt 56 kilo uden anden hjælp end madlog til at tælle kcal. Jeg er kommet igennem svær grad af panikangst, jeg turde ikke engang gå på toilettet selv, det er 7 år siden. Pt er jeg sygemeldt med stress pga min søn har cyster i hjernen, vores baby i maven har muligvis downs og min mand blev fyret. Men jeg har aldrig fået medicin.

Jeg siger bare at intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet!

flot at du har klaret dig uden men kommer HELT an på den enkelte situation og lidelse. man kan ikke VÆLGE at tage sig sammen desværre. man kan arbejde med sig selv ja men det er sjællent nok. man kan selv styre hvor meget man spiser (selvom jeg godt er klar over overspisning også er en sygdom der skal tages meget alvorlig- misforstå mig ikke, men det er rent fysisk muligt, med rette hjælp) , men du kan ikke selv vælge at skabe balance mellem kemiske stoffer i hjernen som serotonin og noradrenalin (som er de stoffer der skabes balance i med antidepressiv medicin), da du ikke selv fysisk kan påvirke produktionen af det. så synes ikke helt det kan sammenlignes alligevel, selvom jeg godt er klar over man i begge tilfælde skal kæmpe for det. stort tillykke med dit vægttab

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

gonefishing

baby012 skriver:

Jeg synes bare alle jeg kender er på det  

og må indrømme at jeg aldrig nogensinde har forstået hvorfor man overhoved giver den slags medicin ud.. Men er også af den holdning at lidt motion og et positivt syn på livet kan fjerne NÆSTEN alle former for psykiske lidelser. 

men hvorfor er lægerne så villige til at give det ud ?? Da jeg mistede min farmor og nævnte det for min læge at jeg var lidt ked af det over det, spurgte hun mig om jeg så måske ikke skulle overveje noget antidepressiv ?? 

Synes det for meget

hvad med jer herinde?? Er i på det? Har været? Eller kender nogen som er ?? 

Noper.
Men var det en læge eller en psykiater/psykolog der spurgte om det?
Ærligt er jeg meget imod medicin til psyken med mindre at man VIRKELIG har brug for det. Jeg har selv læst psykologi og har virkelig fået et indblik i, at mange psykiatere bare udskriver til højre og venstre. Psykiatrien har gennem mange år, været fuld af folk der gerne ville anderkendes af folket, på lige folk med læger. Det er også derfor der blev udgivet den store bog om psykiske lidelser, eftersom læger også havde en stor bog om sygdomme.

Det er faktisk bevist at der blev "gamblet" om hvilken psykiske sygdomme man skulle finde på, for at bogen blev større og større, og derfor mere anderkendt.

Anmeld

6. juni 2013

baby012

Flodkilling skriver:

Noper.
Men var det en læge eller en psykiater/psykolog der spurgte om det?
Ærligt er jeg meget imod medicin til psyken med mindre at man VIRKELIG har brug for det. Jeg har selv læst psykologi og har virkelig fået et indblik i, at mange psykiatere bare udskriver til højre og venstre. Psykiatrien har gennem mange år, været fuld af folk der gerne ville anderkendes af folket, på lige folk med læger. Det er også derfor der blev udgivet den store bog om psykiske lidelser, eftersom læger også havde en stor bog om sygdomme.

Det er faktisk bevist at der blev "gamblet" om hvilken psykiske sygdomme man skulle finde på, for at bogen blev større og større, og derfor mere anderkendt.

Læser nemlig selv psykologi, og da min læge spurgte mig om jeg ikke ville have lidt antidepressiv, jamen der tænkte jeg bare..., fu.. Hvis du giver det til alle med dødsfald i familien eller dem som er lidt kede a det, jamen så kan jeg da godt forstå der er så mange der får de piller  

man bliver jo afhængig af det skidt ..,! Man tager på, har selv set det på veninder osv. De får piller, tager på, og får endnu mere behov for pillerne fordi de bliver kede af at de er blevet store.. 

Det bare en ond cirkel  

Anmeld

6. juni 2013

Faith

Jeg er på antidepressiv medicin og skal være det resten af mit liv fordi jeg har en kronisk lidelse.

Var det ikke for medicinen ville jeg ikke være her i dag. Kort og kontant.

Anmeld

7. juni 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Det er muligt mange læger udskriver antidepressivt medicin for hurtigt og uden at følge op med samtaler, men hvad mange glemmer er at de fleste psykiske lidelser skyldes fysiske skader eller mangler i hjernen.

Du kan blive ked af et dødsfald i familien eller du kan få en depression fordi du er fysisk disponeret for det i hjernen og så er det dødsfaldet som udløser depressionen.
Derfor kan man ikke sige; "Min nabo klarede at miste uden at få medicin derfor skal jeg også kunne klare det.

Der er ikke noget at sige til at folk ikke vil søge hjælp og skammer sig, når der hos mange medborgere i samfundet findes en arrogant holdning at folk bare skal tage sig sammen og dyrke noget motion.

Anmeld

7. juni 2013

Moma

gædde/gitte skriver:

man ber da heller ikke én med et brækket ben om at motionere

Når man er syg i psykken - så er man SYG.

ofte er det en personlig kamp at i det hele taget at komme i bad, stå op, sove.... man kan intet når man er helt nede

Jeg syntes det er mere utroligt at der er nogen der ikke anderkender sygdommen.

HØRT! Alt for nemt at sige, at man bare skal dyrke motion.

Jeg har aldrig selv været på antidepressiv medicin - men kender flere, der er det. Og de kan ikke bare helbrede sig selv med motion m.m.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.