baby012 skriver:
Jeg synes bare alle jeg kender er på det
og må indrømme at jeg aldrig nogensinde har forstået hvorfor man overhoved giver den slags medicin ud.. Men er også af den holdning at lidt motion og et positivt syn på livet kan fjerne NÆSTEN alle former for psykiske lidelser.
men hvorfor er lægerne så villige til at give det ud ?? Da jeg mistede min farmor og nævnte det for min læge at jeg var lidt ked af det over det, spurgte hun mig om jeg så måske ikke skulle overveje noget antidepressiv ??
Synes det for meget 
hvad med jer herinde?? Er i på det? Har været? Eller kender nogen som er ??
der er en grund til man får det !!! . det er fordi der er en kemisk ubalance i hjernen der er med til at give depression. hjernen er b.l.a. afhængig af stofferne serotonin og noradrenalin, hvilket det antidepressiv medicin ofte er baseret på, og man giver midlerne for at forhindre at signalstofferne fjernes fra mellemrummet mellem nervecellerne. Hvis der er ubalance eller for lidt af de to stoffer kan man opleve gentagne depressioner og det kan et positivt livssyn alene ikke ændre på. På samme måde som et positivt livssyn ikke kan ændre på om man har diabetis eller kræft.
og JA det kan sammenlignes.
Når man har en depression kan motion alene heller ikke helbrede. Man KAN ikke bare tage sig sammen. hvis du engang selv prøver det vil du ændre syn på det. trust me

Til gengæld kan vi godt blive enige om lægerne er meget rundhåndede med det og lidt glemmer at tage de nødvendige prøver først.
Synes du skal huske folk ikke vælger at blive syge. Det handler ikke om selvmedlidenhed men en sygdom som rammer rigtigt hårdt. Kunne godt tænke mig at vide på hvilken viden du baserer din teori om at man ved positiv tankegang kan helbrede stort set alle psykiske lidelser ?? for ikke blot er det ofte genetisk betinget eller medfødt men hvis det var tilfældet var der nok ikke så mange der skulle i længerevarene behandling

p.s. jeg har en mindre fødselsskade som gør at jeg er en af dem der har været på antidepressiv medicin og det står jeg gerne ved !!!
Anmeld