En depression kan ikke BARE klares med motion... Så kan man måske også BARE TÁ SIG SAMMEN??
Ej. Jeg har været på medicinen i over 11 år nu. Jeg er flere gange blevet prøvet at trappe ud, og hver gang må jeg indse at jeg ikke kommer af med det lige nu. Nu ligger verden sådan at min antidepressiv også hjælper mod nervesmerter som jeg har fra en FYSISK skade, og den skade er kommet for at blive. Altså jeg dør nok på antidepressiv.
Du skal ikke have antidepressiv fordi du har mistet en farmor, mor, eller andet... Du skal have antidepressiv når verden er imod dig, bilerne køre på vejen, græsset groer, og barne stemmer ikke længere gør dig glad.
Mennesker på antidepressiv mangler et stof i hjernen (serotonin) dette stof bliver udgivet under feks motion - hvis man ikke er for langt nede - eller ved at høre barne latter... Antidepressiv fylder din hjerne med det stof som du mangler, ikke for meget, eller for lidt... Derfor virker det ikke på en som er ked af at et familiemedlem er død. Din hjerne producere serotonin selvom dit familiemedlem er død. Der er forskel på sorg i hjernen som er en antidepressiv, og sorg i hjertet, som er noget man bearbejder gennem alm samtaler, og tid.
Nogen gange ser man at sorg i hjertet KAN UDVIKLE sig til sorg i hjernen, og nogen derfor er nød til at få antidepressiv, men giv det 6-12 måneder før... Sorg tager tid at bearbejde, og er bestemt ikke en dans på roser.
Jeg blev selv medicineret første gang af en psykolog, og da medicinen ikke havde en virkning og jeg røg helt ned, måtte ind at hilse på den lukkede, og derefter B&U psyk fik jeg en psykiater som kom med endnu flere diagnoser og ommedicinered mig, medicinen virkede, og jeg er ikke i tvivl om at uden medicin, og min mors hjælp, så havde jeg ikke siddet her i dag, det kan slet ikke tælles på 2 hænder hvor mange gange jeg har haft selvmordstanker, og haft stemmer som sagde det til mig...