Nu har jeg overstået mit "projekt mariehøne", så nu er jeg en del klogere.
Jeg lavede "Verdens nemmeste chokoladekage", og den er god, men jeg synes, kagen blev for vammel og tung. Så næste gang vil jeg lave lyse bunde a la dem man køber. Har desværre ikke en opskrift (tror BM har en til lagkagebunde). Du kan jo bage en kage i en bradepande og dele den i tre bunde med sytrådstricket. Så får du i hvert fald en stor lagkage.
Af fyld brugte jeg hindbærmousse (som Trine) bare lidt modificeret og skildpaddefyld, som jeg altid putter i lagkager, for det er den bedste i verden. Jeg vil dog ikke gøre som trine, for det er før gået helt galt for mig, da flødeskummet smeltede pga. varm chokolade. En meget nemmere metode er at komme 1/2 l fløde og 8 skildpadder i en gryde, indtil det er smeltet. Derefter i køleskabet til næste dag, hvor det piskes til skum. Smelt, køl, pisk. NEMT.
Når I nu snakker om jordbær og det er sæson, så ville jeg lave en jordbærmousse/skum til det ene lag og lægge friske jordbær i mindre stykker i samme lag. Det gør det lidt friskere. Og en chokoladecreme i det andet lag. Du kan bruge al slags chokolade til opskriften med skildpadder (toblerone, daim, dumle...). Jeg ville lægge chokoladecremen i det nederste lag, for den er lidt tungere (har jeg lige erfaret).
God fornøjelse

Lad os høre og se, hvad det bliver til.
- Line
Anmeld