lagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.195 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. juli 2009

Susan1978

hi girlies..

I er jo mega kageeksperter..

hvis nu jeg vil lave en lagkage lidt anderleddet end det plejer med bunde fra bageren/kagecreme/marengs/frisk frugt og flødeskum.

men vil prøve at lave en der er større dvs bage bundene selv.

hvordan gør man det?

og jeg synes jeg har læst at i har lavet det mest lækre fyld.. hvordan laver i det? er det bare flødeskum blandet med frugt ? mener også at have læst nogen brugte shokolade.. ?

og er der nogen der har prøvet at bestille de der billeder man kan lægge ovenpå en kage, på nettet.. går de ikke i stykker under transporten? 

sikke en masse ? -  håber i kan svare..

Susan som er ved at planlægge fødselsdag. Og gerne vil lave det lidt anderleddes end normalt.. Men dog ikke begir sig ud i sugarpaste..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2009

Tynen

Jeg fandt en masse inspiration til fyld her:

http://www.min-mave.dk/debat/thread-1610583.htm

Lavede både en hindbærmousse og en jordbær - Synes det var super gode!! (Specielt den med jordbær)
Brugte dog 300g. istedet for 250 da jeg ikke gad at have en lille snas bær liggende i fryseren

Der er super mange opskrifter på forskellig slags fyld, så det er vist bare at vælge hvad man mest er til den dag

Mht. bundene så kan jeg ikke lige nogen opskrift.
Ved dog at mange inde på minmave gør sådan her:

Har ikke hørt om at de billeder man kan bestille er gået i stykker under transport - Dog har jeg ikke selv bestilt dem.
Kan selvfølgelig ikke huske hvad siden hedder nu...

God fornøjelse

Anmeld

6. juli 2009

Lise

Tynen skriver:

Har ikke hørt om at de billeder man kan bestille er gået i stykker under transport - Dog har jeg ikke selv bestilt dem.

God fornøjelse

Gør hvordan?

Anmeld

6. juli 2009

Susan1978

Tynen skriver:

Jeg fandt en masse inspiration til fyld her:

http://www.min-mave.dk/debat/thread-1610583.htm

Lavede både en hindbærmousse og en jordbær - Synes det var super gode!! (Specielt den med jordbær)
Brugte dog 300g. istedet for 250 da jeg ikke gad at have en lille snas bær liggende i fryseren

Der er super mange opskrifter på forskellig slags fyld, så det er vist bare at vælge hvad man mest er til den dag

God fornøjelse

okay tunis.. jeg vil da lige tjekke det der fyld ud..tror også jeg vil lave noget med jordbær..det er jo lige sæson for det.

tror du manglede et link? 

Anmeld

6. juli 2009

Tynen

Gør hvordan?

Hvor nitte!!
Der  var da et billede da jeg oprettede indlægget..

http://www.min-mave.dk/debat/thread-1711412.htm
Hvis du går en 4-5 besvarelser ned er der en der hedder "Sytrådstricket"

Linket til selve kageklubben er her:
http://www.min-mave.dk/debat/subject-8606.htm
Så kan du se hvad andre brugere derinde har spurgt om.. Der var blandt andet en der spurgte om noget med "store bunde/kager" forleden dag

Anmeld

6. juli 2009

Susan1978

Trine er det den her du brugte?

Hindbærmousse

150 g hindbær
1 spsk sukker
2 blade husblas 1/4 piskefløde

Husblas kommes i rigeligt vand. Hindbær moses med sukker. Fløden piskes meget stiv. Blir det ikke til smør?  Husblas smeltes ca 10 sekunder i mikroovnen og piskes i hinbærene. Flødeskummet vendes i og det blandes godt rundt. Kommes i kagen og moussen er stiv efter et døgn eller to.

Denne mængde passer til en alm. stor lagkage.  tror i man skal lave doppeltportion hvis man laver en bradepande str kage?

Man kan komme anden slags bær i. Bruger man jordbær anbefaler jeg dog at man bruger ca dobbelt så mange bær og evt. lidt mere fløde :-)

Anmeld

6. juli 2009

Tynen

Trine er det den her du brugte?

Hindbærmousse

150 g hindbær
1 spsk sukker
2 blade husblas 1/4 piskefløde

Husblas kommes i rigeligt vand. Hindbær moses med sukker. Fløden piskes meget stiv. Blir det ikke til smør?  Husblas smeltes ca 10 sekunder i mikroovnen og piskes i hinbærene. Flødeskummet vendes i og det blandes godt rundt. Kommes i kagen og moussen er stiv efter et døgn eller to.

Denne mængde passer til en alm. stor lagkage.  tror i man skal lave doppeltportion hvis man laver en bradepande str kage?

Man kan komme anden slags bær i. Bruger man jordbær anbefaler jeg dog at man bruger ca dobbelt så mange bær og evt. lidt mere fløde :-)

Hmm.. Jeg brugte da ikke husblads..
Hvad er nu det for noget..

Jeg gik efter den her:

250 g. hindbær
1 spsk. sukker
Kornene fra ½ vaniliestang
1½ dl. yougurt
½ l. piskefløde

Bærerne optøes og moses ud med sukker og vanilie.
Yougurten vendes i hindbærrene.
Fløden pisken helt stift og vendes derefter sammen med det andet.
Stilles koldt min. 1 times tid før det puttes i kagen.

Det smager bedst dagen efter, så jeg vil nok smide det i kagen dagen før så det lige kan trække lidt.

Istedet for hindbær kan du bruge alle mulige slags bær
Og ja - jeg ville nok lave en dobbelt portion.

Til Tobleronecreme brugte jeg denne (Istedet for Toblerone kan du bruge alt mulig andet chokolade)

200 g. Toblerone
1/4 piskefløde

Chokoladen smeltes i vandbad og køles en smule.
Fløden piskes meget stiv og blandes med chokoladen.
Kan derefter ligges i kagen.
Det bliver hårdt efter 2 døgn.

Anmeld

6. juli 2009

Susan1978

Hmm.. Jeg brugte da ikke husblads..
Hvad er nu det for noget..

Jeg gik efter den her:

250 g. hindbær
1 spsk. sukker
Kornene fra ½ vaniliestang
1½ dl. yougurt
½ l. piskefløde

Bærerne optøes og moses ud med sukker og vanilie.
Yougurten vendes i hindbærrene.
Fløden pisken helt stift og vendes derefter sammen med det andet.
Stilles koldt min. 1 times tid før det puttes i kagen.

Det smager bedst dagen efter, så jeg vil nok smide det i kagen dagen før så det lige kan trække lidt.

Istedet for hindbær kan du bruge alle mulige slags bær
Og ja - jeg ville nok lave en dobbelt portion.

Til Tobleronecreme brugte jeg denne (Istedet for Toblerone kan du bruge alt mulig andet chokolade)

200 g. Toblerone
1/4 piskefløde

Chokoladen smeltes i vandbad og køles en smule.
Fløden piskes meget stiv og blandes med chokoladen.
Kan derefter ligges i kagen.
Det bliver hårdt efter 2 døgn.

okay tak Trine..

jeg blir også altid uvenner med det der husblas..   tror jeg holder mig til din. hvor meget var der til, tror du jeg skal lave en doppelt portion? 

og blandede du både jordbær moussen og shokoladen cremen i kagen.. altså evt et lag af hver? 

Anmeld

6. juli 2009

..

Kan klart anbefale min daim-lagkage.. Det er bare ½ liter flødeskum blandet med 3 finthakkede pakker dobbelt-daim som lægges i mellem bundene :-)

Anmeld

6. juli 2009

Tynen

Ja, jeg ville lave dobbelt portion - Just in case.

Lavede et lag med hver - Altså bund, hindbær, bund, toblerone, bund osv.
Men synes det var super nemt at lave det fyld der.. Det var faktisk det jeg var mest nervøs før men det KAN da næsten ikke gå galt.

Dog synes jeg ikke skildpaddefyld er så godt. Det smager utrolig meget af sprut (Men måske er det bare mig der har abstinenser efter en kold ice????!  )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.