Risiko for blod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

MorEllen

Flodkilling skriver:

wow stadigvæk, nu ved jeg ikke hvor hurtigt kroppen laver blod men... det kan da umuligt være særlig rart ikke at få blod når man nu har tabt 2,3l

For hver 4,5 dl blod man mister tager det ca 1 døgn at gendanne blodet, det kommer an på væskeindtag. Hvis man mister meget blod vil man kunne få væske intravenøst for at hurtig få op blodvolumet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

baby012

Flodkilling skriver:

wow stadigvæk, nu ved jeg ikke hvor hurtigt kroppen laver blod men... det kan da umuligt være særlig rart ikke at få blod når man nu har tabt 2,3l

Havde det forfærdeligt døgnet efter  

hived pine som ALDRIG FØR, kvalme, og så var pulsen konstant 120.. Fordi at hjertet jo arbejde hårdt for at producere mere blod.. Så måtte drikke rigtig meget, og tage jern tilskud.. 

Men min blod % er på 11 igen så det fint nok.. men nej, det var overhoved ikke behageligt :/ 

Anmeld

1. juni 2013

gonefishing

baby012 skriver:

Havde det forfærdeligt døgnet efter  

hived pine som ALDRIG FØR, kvalme, og så var pulsen konstant 120.. Fordi at hjertet jo arbejde hårdt for at producere mere blod.. Så måtte drikke rigtig meget, og tage jern tilskud.. 

Men min blod % er på 11 igen så det fint nok.. men nej, det var overhoved ikke behageligt :/ 

Så er jeg meget glad for jeg blev "fyldt op"

Anmeld

1. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

er der fordi du er jehova??? for så er det jo bare at oplyse sin jm herom

Er ikke Jehova.. Dog synes jeg de er meget fornuftige på det punkt 

Anmeld

1. juni 2013

Maja88

Anonym skriver:

Er ikke Jehova.. Dog synes jeg de er meget fornuftige på det punkt 

Ok.. var bare nysgerrig

Anmeld

1. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Ok.. var bare nysgerrig

Det er da også helt okay 

Anmeld

1. juni 2013

Lilje82

Faith skriver:

Det samme da jeg fødte mine tvillinger. Jeg pis-blødte men blev ikke tilbudt blod. Havde bagefter en blodprocent på under 5 men fik den selv op igen.

Jeg fik 4 poser blod efter at ha født min søn for 2,5 år siden, såmdet kommer an på hvordan man selv har det, de havde tilsyneladende ikke helt styr på, hvor meget blod jeg mistede, men min blodprocent blev meget lav, så fik både blod og en masse ekstra jern.

Anmeld

1. juni 2013

Lilje82

baby012 skriver:

begge mine svigerinder mistede 3 l blod ved ks.. Så alm fødsel er mere sikker der.. 

Jeg havde en "slem" fødsel her anden gang, min baby kom forkert ned i bækkenet , han fik det splintret fuldstændig, og jm måtte ind og hjælpe hans skuldre forbi.. Jeg mistede 2 ,3 l blod.. Det er ret meget. Da jeg lå og fødte var pulsen oppe på 70, efter fødslen var den på 120.. Men det vurderede de var fordi kroppen selv var igang med at få % op igen.. 

Der skal RIGTIG meget til før de giver blod.. Kender ingen som har født almindeligt som har fået det.. Derudover kender jeg mange som fik KS hvor det var nødvendigt.. 

Jeg fødte alm. og fik efterfølgende 4 poser blod over 2 dage. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.