Risiko for blod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.314 visninger
37 svar
20 synes godt om
30. maj 2013

Anonym trådstarter

JEG ER BANGE..

Bange for at min fødsel skal gå galt og blod skal bruges.

Jeg er modstander af brugen af blod, så er bange for, at min fødsel skal gå galt. 

Er jeg mere sikker ved planlagt kejsersnit?? (fik jeg ved min første - da han lå med hovedet op af) Og skal jeg tage den med JM??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2013

Nemesis

Du skal helt sikkert tage den med din JM. Når du har forbehold for at modtage visse behandlingsformer så er det vigtigt at din JM ved det både så hun kan sørge for at snakke med en læge eller henvise dig til en, men også for at det står i dine papirer.

Anmeld

30. maj 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Du skal helt sikkert tage den med din JM. Når du har forbehold for at modtage visse behandlingsformer så er det vigtigt at din JM ved det både så hun kan sørge for at snakke med en læge eller henvise dig til en, men også for at det står i dine papirer.

Har snakket lidt med JM - og ved det også står i mine papir, at jeg er bange for brug af blod, at min far har fået en slem sygdom pga blod og at min moster er sygeplejeske på hospitalet og er imod brugen af blod.. Men føler mig stadig usikker. Skal heldigvis til JM kontrol imorgen 

Anmeld

30. maj 2013

ESV

Anonym skriver:

Har snakket lidt med JM - og ved det også står i mine papir, at jeg er bange for brug af blod, at min far har fået en slem sygdom pga blod og at min moster er sygeplejeske på hospitalet og er imod brugen af blod.. Men føler mig stadig usikker. Skal heldigvis til JM kontrol imorgen 

Hvad præcis er det du er bange for? Ud af 60000 transfusioner i Danmark er der alvorlige komplikationer i forbindelse med de 5 det er en meget lille procent del. Og er det blod som i erytrocytter/det røde eller er det også plasma og trombocytter?

Anmeld

30. maj 2013

Millea

Hvis det blev nødvendigt , ville du så modtage blod? Ved godt at det ikke har noget med dit spørgsmål af gøre, er bare nysgerrig.. Og du behøver self ikke at svare 

Anmeld

30. maj 2013

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

JEG ER BANGE..

Jeg er modstander af brugen af blod, så er bange for, at min fødsel skal gå galt. 

Er jeg mere sikker ved planlagt kejsersnit?? (fik jeg ved min første - da han lå med hovedet op af) Og skal jeg tage den med JM??

Måske du bare har stødt på dårlige tilfælde?

Altså jeg har modtaget 2 liter blod for omkring 5-6 år siden nu. Det var på det tidspunkt de opdagede en masse fejl i forbindelse med blodtranspentationer og folk fik aids. Men tror nu, at der er kommet meget bedre styr på det nu. 

Forstår ikke hvad du er bange for? Og hvorfor du er modstander af det? :/

Anmeld

30. maj 2013

Hullabullabulla

Anonym skriver:

JEG ER BANGE..

Hvis du er ung, sund og rask skal du miste ret meget blod før du bliver tilbudt blod .. Jeg mistede 1,3 liter da jeg fødte for 12 uger siden og jeg har ikke fået blod (kunne godt have fået det men lægen mente at jeg godt kunne få min blodprocent op igen med kosten og jernpiller)

Anmeld

30. maj 2013

Faith

Britt88 skriver:

Hvis du er ung, sund og rask skal du miste ret meget blod før du bliver tilbudt blod .. Jeg mistede 1,3 liter da jeg fødte for 12 uger siden og jeg har ikke fået blod (kunne godt have fået det men lægen mente at jeg godt kunne få min blodprocent op igen med kosten og jernpiller)

Det samme da jeg fødte mine tvillinger. Jeg pis-blødte men blev ikke tilbudt blod. Havde bagefter en blodprocent på under 5 men fik den selv op igen.

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Hvad præcis er det du er bange for? Ud af 60000 transfusioner i Danmark er der alvorlige komplikationer i forbindelse med de 5 det er en meget lille procent del. Og er det blod som i erytrocytter/det røde eller er det også plasma og trombocytter?

Er bange pga "mine" oplevelser.. Og så min moster's store viden, og det - at hun som sygeplejeske heller ikke ønsker blod, da lægerne i dag ved meget mere, og ved hvordan de skal undgå blod (men er alligevel bange for at der skulle ske noget)

Anmeld

31. maj 2013

Anonym trådstarter

Millea skriver:

Hvis det blev nødvendigt , ville du så modtage blod? Ved godt at det ikke har noget med dit spørgsmål af gøre, er bare nysgerrig.. Og du behøver self ikke at svare 

Vist de LOVER at det vil redde mig UDEN problemer, så ja - men det skal VIRKELIG kunne stå inde for at det vil redde mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.