Risiko for blod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

klmf

Snak med dn jm søde og få det snakket igennem. Raske fødende kan tåle meget, så der skal mistes meget fø man transfunderer dig op. Tror ikke man kan sige om ks vs vaginal fødsel giver større eller mindre risiko for større blødninger, da det jo kan ske ved begge dele. Tro på at det nok skal gå, men at beredskabet (inkl.blod:-) ) er klar til at hjælpe dig ved komplikationer. Og så rigtig god fødsel:-) :-) :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

baby012

begge mine svigerinder mistede 3 l blod ved ks.. Så alm fødsel er mere sikker der.. 

Jeg havde en "slem" fødsel her anden gang, min baby kom forkert ned i bækkenet , han fik det splintret fuldstændig, og jm måtte ind og hjælpe hans skuldre forbi.. Jeg mistede 2 ,3 l blod.. Det er ret meget. Da jeg lå og fødte var pulsen oppe på 70, efter fødslen var den på 120.. Men det vurderede de var fordi kroppen selv var igang med at få % op igen.. 

Der skal RIGTIG meget til før de giver blod.. Kender ingen som har født almindeligt som har fået det.. Derudover kender jeg mange som fik KS hvor det var nødvendigt.. 

Anmeld

31. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

JEG ER BANGE..

Bange for at min fødsel skal gå galt og blod skal bruges.

Jeg er modstander af brugen af blod, så er bange for, at min fødsel skal gå galt. 

Er jeg mere sikker ved planlagt kejsersnit?? (fik jeg ved min første - da han lå med hovedet op af) Og skal jeg tage den med JM??

Hvis du har det sådan er det vigtigt de lytter til dig og finder den løsning hvor risikoen er mindst for du får behov for det. kan godt være der statistisk set er en meget lille risiko for der er nogen komplikationer med at få blod men når du er bange for det er det noget der skal tages alvorligt. du skal have det bedst muligt med forestående fødsel så du er rolig. håber alt går glat uanset hvordan fødslen kommer til at ske

Anmeld

31. maj 2013

l.kjoeller

Anonym skriver:

JEG ER BANGE..

Bange for at min fødsel skal gå galt og blod skal bruges.

Jeg er modstander af brugen af blod, så er bange for, at min fødsel skal gå galt. 

Er jeg mere sikker ved planlagt kejsersnit?? (fik jeg ved min første - da han lå med hovedet op af) Og skal jeg tage den med JM??

Hvis du har det sådan er det vigtigt de lytter til dig og finder den løsning hvor risikoen er mindst for du får behov for det. kan godt være der statistisk set er en meget lille risiko for der er nogen komplikationer med at få blod men når du er bange for det er det noget der skal tages alvorligt. du skal have det bedst muligt med forestående fødsel så du er rolig. håber alt går glat uanset hvordan fødslen kommer til at ske

Anmeld

31. maj 2013

gonefishing

baby012 skriver:

begge mine svigerinder mistede 3 l blod ved ks.. Så alm fødsel er mere sikker der.. 

Jeg havde en "slem" fødsel her anden gang, min baby kom forkert ned i bækkenet , han fik det splintret fuldstændig, og jm måtte ind og hjælpe hans skuldre forbi.. Jeg mistede 2 ,3 l blod.. Det er ret meget. Da jeg lå og fødte var pulsen oppe på 70, efter fødslen var den på 120.. Men det vurderede de var fordi kroppen selv var igang med at få % op igen.. 

Der skal RIGTIG meget til før de giver blod.. Kender ingen som har født almindeligt som har fået det.. Derudover kender jeg mange som fik KS hvor det var nødvendigt.. 

FIk du ingen blod?
Jeg tabte over 4 l men blev selvfølgelig ikke tilbudt det, jeg fik det bare.
Troede faktisk man fik blod automatisk når man tabte 3 l. Det er sku godt vi gravide har mere blod i kroppen

Anmeld

31. maj 2013

Aabye

Nu har jeg fået blod ret mange gange imens jeg var syg... Tror jeg har fået 5 gange i alt på 2 mdr fordi de ikke kunne få min blodprocent op til trods for at jeg fik ekstra jern og det ene og det andet.. Det er SÅ sjældent der sker noget ved det, jeg spurgte nemlig både læger og sygeplejersker om det...

Anmeld

31. maj 2013

Frk. Himmelblå

Anonym skriver:

Er bange pga "mine" oplevelser.. Og så min moster's store viden, og det - at hun som sygeplejeske heller ikke ønsker blod, da lægerne i dag ved meget mere, og ved hvordan de skal undgå blod (men er alligevel bange for at der skulle ske noget)

Det kommer til at give sig selv. Du får kun blod, hvis det er nærmest livsnødvendigt, og så er der jo intet at diskutere. Dit barn skal jo have en mor!

Anmeld

31. maj 2013

baby012

FIk du ingen blod?
Jeg tabte over 4 l men blev selvfølgelig ikke tilbudt det, jeg fik det bare.
Troede faktisk man fik blod automatisk når man tabte 3 l. Det er sku godt vi gravide har mere blod i kroppen

Jeg tabte 2,3   Og fik ingen blod 

Anmeld

31. maj 2013

gonefishing

baby012 skriver:

Jeg tabte 2,3   Og fik ingen blod 

wow stadigvæk, nu ved jeg ikke hvor hurtigt kroppen laver blod men... det kan da umuligt være særlig rart ikke at få blod når man nu har tabt 2,3l

Anmeld

31. maj 2013

MorEllen

Faith skriver:

Langt de fleste kvinder har kun 4 l blod i kroppen, så tvivler altså på at du tabte over 4 l blod.

Store mænd kan have op til 5,5 l blod i kroppen. Kvinder har mellem 3,5 og 4,5 l (alt efter størrelse og vægt).

Bare lige lidt info

Gravide kvinder har omkring 5,5 l blod, så i princippet kan man godt miste 4 liter.. Men så er det jo også ret kritisk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.