Pas til nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2013

Bb3031

Jeg har termin d.07.12.13, og måneden efter, skal vi til guldbryllup på Island. Men hvordan med passet til en nyfødt? Hvad gør man egentlig der?

Håber nogen kan hjælpe

Min søn Alexander fik taget pasfoto da han var 16 dage gammel, se billede  og vi modtog passet under en uge efter, da vi gjorde borgerservise opmærkesomme på at det hastede  Så bare I hurtigst muligt får alle papire på Jeres barn ordnet, får jeres barn navngivet kort efter fødslen, så I kan modtage de nødvendige papire med posten og derefter får den lille til fotografen - så skal I nok nå at kunne få passet inden baby er 1 mdr. gammel  Kend er en, som nåede det på under 3 uger, da de skulle flytte til USA 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2013

Lykke:)

Peiner skriver:

Min søn Alexander fik taget pasfoto da han var 16 dage gammel, se billede  og vi modtog passet under en uge efter, da vi gjorde borgerservise opmærkesomme på at det hastede  Så bare I hurtigst muligt får alle papire på Jeres barn ordnet, får jeres barn navngivet kort efter fødslen, så I kan modtage de nødvendige papire med posten og derefter får den lille til fotografen - så skal I nok nå at kunne få passet inden baby er 1 mdr. gammel  Kend er en, som nåede det på under 3 uger, da de skulle flytte til USA 

Åh hvor er han sød!
Det er super dejligt, at høre, at det kan lykkes! Vi må bare skynde os. Tusind tak for svaret og billedet!

Anmeld

2. juni 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det kan sagtens lade sig gøre. Vi var ude og rejse da vores datter var 5 uger. Vi bestilte rejsen 1 uge før vi rejste og vi nåede både, at få hende navngivet og få passet. Vi fik et midlertidigt pas til hende og så kom det rigtige pas med posten 2 uger efter. Du skal dog til en rigtig fotograf og få taget pasfotos. Hvis Borgerservice ikke skulle godkende det kan du altid gå tilbage og få taget et nyt foto uden beregning.

Anmeld

2. juni 2013

Bb3031

Lykke:) skriver:

Åh hvor er han sød!
Det er super dejligt, at høre, at det kan lykkes! Vi må bare skynde os. Tusind tak for svaret og billedet!

Det kan helt sikkert lykkes  Hvis bare I er ude i tide, så er jeg sikker på, at I nok skal nå det 

Anmeld

2. juni 2013

sandra0108

Lykke:) skriver:

Jeg har termin d.07.12.13, og måneden efter, skal vi til guldbryllup på Island. Men hvordan med passet til en nyfødt? Hvad gør man egentlig der?

Håber nogen kan hjælpe

Hej

Jeg var på Island, da min dreng var knap en måned, han var hverken døbt elle navngivet.

Jeg havde hans fødselsattest med.

Men jeg ved ikke om det bare er fordi jeg selv har et islandsk efternavn, men dansk pas.

Men tror ikke det vil være et poblem bare med fødselsattest.

Anmeld

2. juni 2013

sandra0108

sandra0108 skriver:

Hej

Jeg var på Island, da min dreng var knap en måned, han var hverken døbt elle navngivet.

Jeg havde hans fødselsattest med.

Men jeg ved ikke om det bare er fordi jeg selv har et islandsk efternavn, men dansk pas.

Men tror ikke det vil være et poblem bare med fødselsattest.

Vil da lige tilføje at det var i oktober sidste år

Og jeg kan se du har islandsk statsborgerskab

Så jeg mener du burde komme afsted med guldklumpen, uden et pas, men med fødselsattest

Anmeld

2. juni 2013

sandra0108 skriver:

Vil da lige tilføje at det var i oktober sidste år

Og jeg kan se du har islandsk statsborgerskab

Så jeg mener du burde komme afsted med guldklumpen, uden et pas, men med fødselsattest

Det var nemlig lige det jeg tænkte på, om det overhoved er 'nødvendigt' med pas, når det 'bare' er Island. Men jeg må få ringet til ambassaden og nok bare få lavet det pas lige meget hvad
Tak for svar!

Anmeld

2. juni 2013

MoarHvidovre skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre. Vi var ude og rejse da vores datter var 5 uger. Vi bestilte rejsen 1 uge før vi rejste og vi nåede både, at få hende navngivet og få passet. Vi fik et midlertidigt pas til hende og så kom det rigtige pas med posten 2 uger efter. Du skal dog til en rigtig fotograf og få taget pasfotos. Hvis Borgerservice ikke skulle godkende det kan du altid gå tilbage og få taget et nyt foto uden beregning.

Tusind tak, for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.