Pas til nyfødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2013

Lykke:)

(august) skriver:

Hej

Vi fik lavet pas da vores datter var 5 dage gammel i 2010. 

Vi var på kirkekontoret og hente en navneattest, til den lokalefotograf ( da de kan retuchere den som holder barnet væk) så på paskontoret for at få lavet et pas og vi havde det ca 1-1,5 uge efter det var bestilt.

Okay, så det kan lykkedes! Tusind tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2013

Drømme skriver:

Godt at kunne hjælpe

du skriver bare hvis du har flere spørgsmål om det 

Tusind tak!

Anmeld

31. maj 2013

(august)

Lykke:) skriver:

Okay, så det kan lykkedes! Tusind tak

Det kan det. Vi rejste da hun var 5 uger gammel...det handler bare om at være hurtig 

Anmeld

31. maj 2013

MariaJ

Barnet behøver ikke at være navngivet for at få et midlertidigt pas. Begge vores har fået pas da de var få dage gamle. Den store var fire dage, den lille var vist en uge. Der hvor fornavn og efternavn skulle stå har der stået hhv "ukendt dreng" og "ukendt pige", skørt men sandt. Vi har fået passene samme dag (men det var på konsulat i Norge), så på Borgerservice i DK er der muligvis længere ekspeditionstid. Et midlertidigt pas kan gælde op til et halvt år. Det fik vi første gang. Med lillebror ville de kun give os tre måneder.

Med begge børn har vi fået at vide, at det er indrejselandet, der bestemmer om de vil godkende det midlertidige pas. Jeg turde ikke bruge det til at rejse til Frankrig i sommer, så vi fik lavet et rigtigt babypas (der gælder to år) til Mikkel, da han var to måneder. Men man kan jo sikkert ringe til pasmyndighederne (i jeres tilfælde i Island) og høre om de vil acceptere et midlertidigt pas til en baby.

Anmeld

31. maj 2013

Jeia

Jeg har termin d.07.12.13, og måneden efter, skal vi til guldbryllup på Island. Men hvordan med passet til en nyfødt? Hvad gør man egentlig der?

Håber nogen kan hjælpe

Har du undersøgt med flyselskabet om babyen skal have pas når i rejser i Norden? Normalt er det nok med gyldig billedlegitimation for voksne men for børnene skal der ikke være billede på. Muligvis er det nok med fødselsattesten, det er i hvertfald nok når man skal til Færøerne.

Jeg har været på Island med min ældste uden pas, men det var pga. dårligt vejr på Færøerne, så ikke planlagt, men vi skulle ikke vise noget.

Anmeld

31. maj 2013

(august) skriver:

Det kan det. Vi rejste da hun var 5 uger gammel...det handler bare om at være hurtig 

Okay, tak!

Anmeld

31. maj 2013

MariaJ skriver:

Barnet behøver ikke at være navngivet for at få et midlertidigt pas. Begge vores har fået pas da de var få dage gamle. Den store var fire dage, den lille var vist en uge. Der hvor fornavn og efternavn skulle stå har der stået hhv "ukendt dreng" og "ukendt pige", skørt men sandt. Vi har fået passene samme dag (men det var på konsulat i Norge), så på Borgerservice i DK er der muligvis længere ekspeditionstid. Et midlertidigt pas kan gælde op til et halvt år. Det fik vi første gang. Med lillebror ville de kun give os tre måneder.

Med begge børn har vi fået at vide, at det er indrejselandet, der bestemmer om de vil godkende det midlertidige pas. Jeg turde ikke bruge det til at rejse til Frankrig i sommer, så vi fik lavet et rigtigt babypas (der gælder to år) til Mikkel, da han var to måneder. Men man kan jo sikkert ringe til pasmyndighederne (i jeres tilfælde i Island) og høre om de vil acceptere et midlertidigt pas til en baby.

Tusind tak for rådet! Tak for hjælpen

Anmeld

31. maj 2013

Jeia skriver:

Har du undersøgt med flyselskabet om babyen skal have pas når i rejser i Norden? Normalt er det nok med gyldig billedlegitimation for voksne men for børnene skal der ikke være billede på. Muligvis er det nok med fødselsattesten, det er i hvertfald nok når man skal til Færøerne.

Jeg har været på Island med min ældste uden pas, men det var pga. dårligt vejr på Færøerne, så ikke planlagt, men vi skulle ikke vise noget.

Nej overhovedet ikke har intet undersøgt endnu. Ville først lige høre med passet. Men tænkte på, om der var andre regler når jeg også har islandsk statsborgerskab ?

Anmeld

1. juni 2013

TinaPina

Johan var 14 dage da han fik lavet pas. Han sad i en skråstol ved fotografen og eneste kriterie der skulle opfyldes var at hans øjne var åbne. Han tog et billede og det blev godkendt. Der gik vidst fire dage før vi fik passet. Navneattesten kom lige så hurtigt. Det tog samlet 8 dage at få et pas.

Passet holder til han er to år- det her var i 2011

Anmeld

1. juni 2013

Jeia

Nej overhovedet ikke har intet undersøgt endnu. Ville først lige høre med passet. Men tænkte på, om der var andre regler når jeg også har islandsk statsborgerskab ?

Der burde være de samme regler ligemeget hvilket nordisk statsborgerskab man har, altså at man kan rejse uden pas i norden.

Jeg har kun fået lavet pas til min den ældste, han er den eneste der har rejst uden for Norden. De varer kun to år, når de er så små, så jeg har ikke villet bruge penge på det, når det ikke var/er nødvendigt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.