Pia E. skriver:
Jeg synes man hører diagnosen adhd som aldrig før. Kan godt blive lidt bekymret for om det altid er det. Et overstimuleret barn kan minde meget om et hyperaktivt barn og hyperaktivitet kan minde meget om adhd. Kan det være fordi, at alting bare skal gå så stærkt i dag, børn skal gå til 7 forskellige ting i deres fritid, de skal nærmest have en iphone før de kan gå (for det har de andre børn), og der skal helst ske noget hele tiden, de kære små skulle jo nødigt kede sig. Adhd bliver tit relateret til at være adfærdsbetinget (adfærdsvanskelig), jeg tror måske bare at børn reagerer naturligt på noget som måske egentligt er for meget for dem, men de kan kan ikke gøre andet, fordi det er os voksne som har "magten" og den viden der kunne komme dem til gavn. Måske skal vi bare alle tage en slapper og bare være til. 
Ps. Jeg ved godt, at der nok er nogle diagnoser der er korrekt stillet, det var bare en tanke.
Nu undskylder jeg på forhånd til TS (fordi jeg bruger din tråd).
Jeg bliver bare så ked af din kommentar. Jeg kan fortælle dig, at der ikke bare bliver kastet rundt med diagnoser. Og når man først bliver henvist til børnepsyk, så laves der en masse undersøgelser og samtaler, så man trækker ikke bare en diagnose i automaten.
For vores vedkommende så har vi kæmpet (kæmper stadig) med venner - familie - børnehave og skole, hvor mange mener, at vi skal lade være med at sætte vores datter op på en piedestal - at vi skal sætte grænser for hende, og at hun skal "tage sig sammen og høre efter". Hold da k... hvor er det bare belastende.
Som mor har jeg kunnet se, at vores datter ikke er om alle andre børn - siden hun var 3 år og kom i børnehave. I dag har vi en datter, der er i så dårlig mistrivsel. Hun har det så dårligt, så jeg som mor ikke kan bære at se hende have det så dårligt mere - og tænker hvad det hele mon skal ende med.
Nu har skolen omsider indset, at hun ikke bare er dårligt opdraget.
Som forældre har vi da også kæmpet meget med os selv og tænkt mange gange, at vi er dårlige forældre - og vi har rettet vores forældreroller ind efter hende - fordi alm. "opdragelsesmetoder" ikke virker på hende.
Man bliver simpelthen bare så træt - vi bliver ikke lykkeligere af, at vores datter får en diagnose. Men landet ligger sådan i dag, at der kun følger penge (og forståelse) med, hvis der kommer en diagnose, - og før får hun ikke den hjælp, hun skal have. Hun kan ikke være i en almindelig skoleklasse.
Igen undskyld til TS - men der var lige en, der fik trykket på knappen der.