Pia E. skriver:
Jeg synes man hører diagnosen adhd som aldrig før. Kan godt blive lidt bekymret for om det altid er det. Et overstimuleret barn kan minde meget om et hyperaktivt barn og hyperaktivitet kan minde meget om adhd. Kan det være fordi, at alting bare skal gå så stærkt i dag, børn skal gå til 7 forskellige ting i deres fritid, de skal nærmest have en iphone før de kan gå (for det har de andre børn), og der skal helst ske noget hele tiden, de kære små skulle jo nødigt kede sig. Adhd bliver tit relateret til at være adfærdsbetinget (adfærdsvanskelig), jeg tror måske bare at børn reagerer naturligt på noget som måske egentligt er for meget for dem, men de kan kan ikke gøre andet, fordi det er os voksne som har "magten" og den viden der kunne komme dem til gavn. Måske skal vi bare alle tage en slapper og bare være til. 
Ps. Jeg ved godt, at der nok er nogle diagnoser der er korrekt stillet, det var bare en tanke.
Hmmm må lige rette den for dig.......af være adfærdsvanskelig har intet med ADHD-diagnosen at gøre!!!
Tilgengæld er børn med ADHD , meget mere følsom for positiv og negativ energi (bla folks fordomme), og fordi de netop er så sensitive,er de også nemmere til at udvikle adfærdsvanskeligheder. Dette skrives så som et tillæg til selve diagnosen.
Folks fordomme stammer desværre ofte ud fra uvidenhed.
Anmeld