Har du lavet liste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

Fenja09

Wampires skriver:

synes det er svært at bedømme om vi har for 200.000 eller 500.000 kr...

for der er så mange små ting som jo også har en værdi men som man ikke lige overvejer at tage med i beregningerne ellers...

har bare ikke lyst til at forsikre os for 200.000 og det så er for lidt men har heller ikke lyst til at vælge 500.000 og det så er for meget...

Jeg tror bare at jeg tænker at hvis f.eks. vores hus brændte ned til grunden - så kan det godt være at jeg ville få erstattet vores 1000 dvd´er, men er det dem der betød noget? Nej det ville være billeder, arvestykker, smykker osv som er uerstattelige uanset hvad man får i erstatning. Er klar over at 100.000 kr er bedre end 10.000 men man vil aldrig få dækket alle sine ting uanset hvor meget du skriver ned.

Vi har bare sat et ca. beløb med forsikringsmanden og sagt for det og det beløb kan vi få et komplet nyt indbo og kommer ikke til at mangle noget, men min ring fra min mor ( som er død) kan jo ikke vurderes og om jeg får 1000 kr eller 2500 kr er lidt lige meget for mig, for jeg kan ikke købe den ring alligevel. Så det er ca. beløb som vi ved at vi ville kunne skabe et nyt hjem for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

MortilElias2010

Vi har heller ingen liste her, men er nok dækket ind med omkring 1 mill. - de fleste af vores ting er ikke mange penge værd, det er mere følelsesmæssig værdi og det kan ikke gøres op. 

Anmeld

28. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Fenja09 skriver:

Jeg tror bare at jeg tænker at hvis f.eks. vores hus brændte ned til grunden - så kan det godt være at jeg ville få erstattet vores 1000 dvd´er, men er det dem der betød noget? Nej det ville være billeder, arvestykker, smykker osv som er uerstattelige uanset hvad man får i erstatning. Er klar over at 100.000 kr er bedre end 10.000 men man vil aldrig få dækket alle sine ting uanset hvor meget du skriver ned.

Vi har bare sat et ca. beløb med forsikringsmanden og sagt for det og det beløb kan vi få et komplet nyt indbo og kommer ikke til at mangle noget, men min ring fra min mor ( som er død) kan jo ikke vurderes og om jeg får 1000 kr eller 2500 kr er lidt lige meget for mig, for jeg kan ikke købe den ring alligevel. Så det er ca. beløb som vi ved at vi ville kunne skabe et nyt hjem for.

også sådan at jeg har det...

mange af de spil og film vi har kan f.eks. slet ikke fåes mere...

har spil tilbage fra da de kom i Cd'er fremfor dvd'er som de gør idag...

uerstattelige mange af dem for de kan ikke bare lige købes igen...

har legetøj også der heller ikke findes mere som er gemt til vores søn bliver gammel nok til at lege med det.. f.eks. en fjernstyret bil der er over 20 år gammel... og stadig virker...

så det er mest for at regne sammen hvis vi tog minderne væk hvad ville det så sammenlagt blive til sådan ca. at købe nyt ind for...

Anmeld

28. maj 2013

L&V

Nope så bliver jeg aldrig færdig.. Vores forsikrings dame sagde et beløb og det lød fornuftigt

Anmeld

28. maj 2013

Wampires

Månsson skriver:

Nope så bliver jeg aldrig færdig.. Vores forsikrings dame sagde et beløb og det lød fornuftigt

oplevede bare at det beløb vores forsikringsselskab sagde dengang faktisk var for lidt da vi sådan rigtig regnede tingene sammen vi havde...

er ikke helt sikker på at de troede på os når vi fortalte hvor mange ting vi rent faktisk havde på den smule plads vi havde dengang...

men nu regner jeg det selv ud hvad jeg føler passer sådan nogenlunde og så må jeg tage det der kommer nærmest i forhold til standardbeløbene at forsikres for...

Anmeld

29. maj 2013

gonefishing

Wampires skriver:

lige præcis også noget i den retning jeg tænker på...

har også prøvet at tage billeder ind imellem når vi har fået større nye ting ind...

havde også overvejet at skulle tage billeder af ALLE DVD'erne osv måske jeg får det gjort når de nu alligevel skal pakkes ned til flytning

Ja nemlig. Vil dog sige at med mindre I har MANGE dvd/cder, så er det ikke det politiet er mest interesseret i, da man ingen penge får for dvd/cder mere (vi fik 2 kr pr cd - fordi jeg er tidligere dj og havde rigtig mange), ellers er det smykker, designer ting og specielle ting som man gerne vil ha en chance for at få tilbage (unikke ting), og elektronik.

Jeg har været ude for indbrud i min afdøde farmors lejlighed, hvor jeg var værge, der havde vi en masse minde billeder hvor man tydeligt kunne se at "lige den vase", tv´et osv. var væk, Det hjalp rigtig meget og forsikringen var super hurtige på grund af de billeder.

Men vil sige at smykker er noget man SKAL ha billeder af lige meget hvad, for det er faktisk det der gør mest ondt at miste, og nemmest at finde igen på f.eks. dba.

Anmeld

29. maj 2013

Loa

ja, har du lavet en liste over ALT Jeres inventar?

Sidder lige nu og er ved at prøve at lave en liste over alting med en pris på hvad det ville koste fra nyt idag for at prøve at udregne hvor stor vores indbo burde dække..

synes det er utroligt så mange ting man egentlig ikke tænker over man har til hver dag...

huskede.eks. først lige nu bestik måske også ville være en god ide at få igen hvis det hele forsvandt...

Så har du en liste med inventaret og opdaterer du den jævnligt?

I må meget gerne dele Jeres lister med de små ting hvis I har lyt så kan det være jeg finder flere småting som jeg har glemt at få med

Okay det er virkelig spooky!!

Igår svarede jeg nej på denne afstemning og tænkte "det har jeg da ikke brug for" og nu er vi så på vej hjem fra arbejde fordi politiet har ringet og sagt der har været indbrud i vores lejlighed

Anmeld

29. maj 2013

gædde/gitte

Wampires skriver:

ja, har du lavet en liste over ALT Jeres inventar?

Sidder lige nu og er ved at prøve at lave en liste over alting med en pris på hvad det ville koste fra nyt idag for at prøve at udregne hvor stor vores indbo burde dække..

synes det er utroligt så mange ting man egentlig ikke tænker over man har til hver dag...

huskede.eks. først lige nu bestik måske også ville være en god ide at få igen hvis det hele forsvandt...

Så har du en liste med inventaret og opdaterer du den jævnligt?

I må meget gerne dele Jeres lister med de små ting hvis I har lyt så kan det være jeg finder flere småting som jeg har glemt at få med

jeg har lavet et exel dukoment

Så opdaterer jeg priser så jeg ved hvor mange penge jeg skal bruge

eller "må " bruge

Anmeld

29. maj 2013

Wampires

Loa skriver:

Okay det er virkelig spooky!!

Igår svarede jeg nej på denne afstemning og tænkte "det har jeg da ikke brug for" og nu er vi så på vej hjem fra arbejde fordi politiet har ringet og sagt der har været indbrud i vores lejlighed

ja det er lidt spooky...

er nu ndnu mere glad for at vi er igang med at lave listen... skal også sørge for at tage billeder efterhånden som vi får pakket ned

Anmeld

29. maj 2013

Wampires

gædde/gitte skriver:

jeg har lavet et exel dukoment

Så opdaterer jeg priser så jeg ved hvor mange penge jeg skal bruge

eller "må " bruge

lige præcis

Excel er fantastisk til det projekt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.