Har du lavet liste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2013

Kløver

Wampires skriver:

ikke hvis man lagrer den online som jeg havde tænkt mig

Har aaaalt for meget bras til at lave sådan en liste, ville aldrig blive færdig, men har man meget dyre ting, og mange af dem er det smart nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2013

gonefishing

Wampires skriver:

ja, har du lavet en liste over ALT Jeres inventar?

Sidder lige nu og er ved at prøve at lave en liste over alting med en pris på hvad det ville koste fra nyt idag for at prøve at udregne hvor stor vores indbo burde dække..

synes det er utroligt så mange ting man egentlig ikke tænker over man har til hver dag...

huskede.eks. først lige nu bestik måske også ville være en god ide at få igen hvis det hele forsvandt...

Så har du en liste med inventaret og opdaterer du den jævnligt?

I må meget gerne dele Jeres lister med de små ting hvis I har lyt så kan det være jeg finder flere småting som jeg har glemt at få med

Nej men jeg tager billeder af vores indbo.
Jeg har prøvet at have indbrud i lejligheden før, og når man står i chok, husker man sjældent det hele, og så er det godt at have beviser f.eks. med smykkeskrin og smykker hvis politiet skulle finde noget

Anmeld

28. maj 2013

Laulund87

Wampires skriver:

ahhh men stadigvæk er det med hus

vi bor i lejlighed til leje i et alment boligselskab så tror ikke lige de gider "spilde" tid på os med et besøg på den måde

Det er da forsøget værd at høre dem

Anmeld

28. maj 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Flodkilling skriver:

Nej men jeg tager billeder af vores indbo.
Jeg har prøvet at have indbrud i lejligheden før, og når man står i chok, husker man sjældent det hele, og så er det godt at have beviser f.eks. med smykkeskrin og smykker hvis politiet skulle finde noget

lige præcis også noget i den retning jeg tænker på...

har også prøvet at tage billeder ind imellem når vi har fået større nye ting ind...

havde også overvejet at skulle tage billeder af ALLE DVD'erne osv måske jeg får det gjort når de nu alligevel skal pakkes ned til flytning

Anmeld

28. maj 2013

Mum33

Nej - det har jeg ikke tid til  

Anmeld

28. maj 2013

Wampires

Laulund87 skriver:

Det er da forsøget værd at høre dem

hehe... vi har det igennem vores bank og dem er vi ikke ligefrem bedste venner med i forvejen så tror ikke lige de gider hjælpe os med det...

var også mere for at få et overblik over hvor meget vi skulle sige hvis vi ønskede et tilbud fra et andet sted af

Anmeld

28. maj 2013

Fenja09

Wampires skriver:

Sidder lige nu og er ved at prøve at lave en liste over alting med en pris på hvad det ville koste fra nyt idag for at prøve at udregne hvor stor vores indbo burde dække..

synes det er utroligt så mange ting man egentlig ikke tænker over man har til hver dag...

huskede.eks. først lige nu bestik måske også ville være en god ide at få igen hvis det hele forsvandt...

I må meget gerne dele Jeres lister med de små ting hvis I har lyt så kan det være jeg finder flere småting som jeg har glemt at få med

Nej vi har ingen liste og har heller ikke planer om at lave en. Vi har en indbo på det beløb vi mener vil dække vores ting. Alle ting, som er noget værd har vi taget billeder af og gemt, hvis der f.eks skulle blive tyveri eller brænd. Synes måske det er i overkanten at lave liste over alt indbo - man må have en fornemmelse af om man har værdier for ca. 500.000 eller 2 millioner.

/Fenja

Anmeld

28. maj 2013

Wampires

Fenja09 skriver:

Nej vi har ingen liste og har heller ikke planer om at lave en. Vi har en indbo på det beløb vi mener vil dække vores ting. Alle ting, som er noget værd har vi taget billeder af og gemt, hvis der f.eks skulle blive tyveri eller brænd. Synes måske det er i overkanten at lave liste over alt indbo - man må have en fornemmelse af om man har værdier for ca. 500.000 eller 2 millioner.

/Fenja

synes det er svært at bedømme om vi har for 200.000 eller 500.000 kr...

for der er så mange små ting som jo også har en værdi men som man ikke lige overvejer at tage med i beregningerne ellers...

har bare ikke lyst til at forsikre os for 200.000 og det så er for lidt men har heller ikke lyst til at vælge 500.000 og det så er for meget...

Anmeld

28. maj 2013

Ellie79

Wampires skriver:

Elsker lister og har mange af dem, men liste over indbo har jeg aldrig lavet. Vi lavede sådan en ca. beregning vi har ikke så mange værdier og møblerne er fra Ikea så vi valgte 650.000 - tænker det passer meget godt. Vi bor i lejebolig på 100kvm så er begrænset hvad vi har hehe.. 

Anmeld

28. maj 2013

FruStolpe

Wampires skriver:

hvordan kom I frem til det beløb?

det er mest derfor jeg sidder med listen lige nu...

for at finde ud af hvor stort et beløb vi skal forsikre indbo for da jeg ikke har lyst til hverken at betale overpris for forsikringen men vil heller ikke risikere at stå og mangle penge hvis der skulle ske noget...

Det gjorde vi i samarbejde med forsikrings fyren. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.