Fortæl mig om leggings :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2013

Chevro

Anonym skriver:

Jeg køber en del tøj over nettet og for nogle år siden var der en hjemmeside, der havde leggings til 10kr. Jeg tænkte at sådan nogle kunne jeg godt prøve at købe, og det gjorde jeg  så. De har så ligget i min skuffe i et par år. Til jul i år fik jeg tøj af min kæreste. Blandet andet sådan nogle små 'korte kjoler' jeg tror det hedder Tunika, men er ikke sikker. Dem har jeg brug til bukser, men følt mig lidt klodset.

Så i går prøvede jeg min julegave sammen med de gamle leggings. Det er så første gang i mit liv jeg har prøvet at have leggings på. Jeg synes strømpebukser er så fantastisk, fordi der også er strømper i. Skide smart! mens der til leggings også skal findes nogle strømper frem der passer i farven.

Nå, men det føltes ret godt at have leggings på, og jeg blev fatksisk lidt vild med det, og overvejer at købe nogle flere, men jeg er helt på bar bund!!!

Hvad farve skal leggings være? Skal de helt være samme farve som tøjet? Skal de helst være mørkere eller lysere? Hvad med mønster er det Hot eller Not?

Det sæt jeg havde på i går var olivengrønne leggings og jordfarvet silke-tunika. Jeg synes selv at jeg havde meget grønne ben!!! Men jeg synes omvendt også at jordfarvet tunika til jordfarvet leggings måske bliver lidt for kedeligt. Men hvad siger I???

og hvad med sko? Jeg har ikke ballarina-sko, som jeg ellers har set mange har. Jeg har alm. flade sko (fra angulus) og flade sandaler. Mine sko er også jordfarvede/beige.

Hvis jeg nu skla ud og købe tunika, hvor lange skal de så være? og hvad er 'regler' (moden) med hensyn til leggings og kjoler?

Hvad bruger man leggings af bomuld til og hvad bruger man dem af nylonstrømper til?

Pyha...sikke en masse spørgsmål, men jeg starter nyt job om en måned. Jeg vil gerne være lidt smart, da jeg får en masse unge kollegaer (der hvor jeg er nu er gennemsnitalderen næsten 60år), men jeg aner ikke hvordan jeg skal klæde mig. (jeg er selv rundet de 40år, så jeg er ikke ung, men derfor kan jeg måske godt være lidt smart alligevel)

Jeg har sorte udelukkende - dog to par i andre farver m. mønster. Og hold op jeg har aldrig set så fed ud! :/

Så for mig og min form - duer det ikke med andet end sort.

Men jeg går også i meget klassisk tøj (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

Chevro

På arbejde har jeg faktisk også leggins på - bare korte (under knæet) og så har jeg mine Nike free på dertil :-)

(Går ikke sådan i min fritid)

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

FruK skriver:

Strømper til leggins er no go hvis du spørger mig!!  Bare tæer i sandaler eller ballerinaer -(eller andre sko?!)

Tager du strømper på til, kan du jo netop lige så godt tage et par strømpebukser på.

Jeg kan bedst lide bomuldsleggins. Mht længden på tunika/kjole, så foretrækker jeg noget der er så langt, at det går ned over bagdelen - også når man f.eks. bukker sig ned. Uanset hvor pæn en bagdel er, så synes jeg ikke det er lækkert at vise den frem i tynde leggins - ligesom jeg heller ikke ville gøre i strømpebukser. Så skal de i hvert fald være helt tætte og gerne lidt tykke. Jeg er nok lidt "gammel" på det punkt - jeg er 39.

Farven... Ja, jeg kan bedst lide sort... Og de går til det meste. Har et enkelt par i nougatbrun, som jeg bruger til en lyserød tunika og brun cardigan... Men ellers bruger jeg faktisk altid sort. 

Jeg elsker leggins, fordi man kan være lidt påklædt (uden bare ben) og samtidig lidt sommerlig (med bare tæer i feks sandaler). Med leggins kan jeg tage en kjole på på arbejde, som jeg ikke ville tage på på arbejde med bare ben - netop fordi det bliver mere påklædt, uden at tæer og det hele er lukket inde i strømpebukser. 

Tak, det var en godt råd! Jeg har heller ikke lyst til at vise 'røv'. Det havde jeg bare slet ikke overvejet.

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

Frk-S skriver:

Jeg kunne godt finde på at se sådan ud en sommerdag, dog med flade sko.  

Tak for billeder!!! det er jeg rigtig glad for. Nu forstår jeg pludselig hvorfor alle kjoler er så kort. Jeg har længe gået og tænkt på om det var mig der var ved at blive gammeldags og sippet, for jeg synes kjoler nu om dage er så kort, men bingo! Det er jo fordi der skal leggings under.

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg lever i leggins og tunikaer om sommeren

Sådan noget som dem her

http://www.smartgirl.dk/toej/kjoler/tunika/koral_vila-tunika_168629_536

TAk for link!!! Når jeg ser sådan en tunika, så har jeg bare tænkt: Hold da op, den er godt nok kort, og det ville ikke klæde mig i min alder at gå med så kort en kjole. Hun har jo ikke leggings på på billedet, og derfor har jeg ikke selv fået tanken, at der skullle leggings til kjolen.

Super med inspiration!!!

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Jeg ejer KUN sorte leggins .. Mønstret og ikke mønstret .. 
Er ikke så meget til alle de farvede leggins .. 
Derudover går jeg ikke særlig meget i dem , men når jeg endelig gør , har jeg ballarinaer på til .. Og bare tær .. 
Strømper og leggins er no go ..

Jeg har som regel en lang top eller kort kjole på til leggins ..
Og ikke samme farve som leggins'ne .. 

OK , ingen strømper

Anmeld

27. maj 2013

Laulund87

Anonym skriver:

TAk for link!!! Når jeg ser sådan en tunika, så har jeg bare tænkt: Hold da op, den er godt nok kort, og det ville ikke klæde mig i min alder at gå med så kort en kjole. Hun har jo ikke leggings på på billedet, og derfor har jeg ikke selv fået tanken, at der skullle leggings til kjolen.

Super med inspiration!!!

Det er egentlig misvisende, jeg skulle dælme ikke have sådan en på uden leggins

Det er ikke andet end et par måneder siden jeg købte en bunke tunikaer og leggins fordi jeg ville ændre stil og det er bare så behageligt og smart på samme tid

Anmeld

27. maj 2013

isabellasmor

Anonym skriver:

OK , ingen strømper

Jeg bruger nu altså strømper engang imellem når det er koldt, sorte leggings og sorte strømper, det er i min verden det samme som er par strømpebukser, bare mere behageligt 

Men ellers som andre skriver, her når det er varmt, er det leggings med ballarinaer 

Anmeld

27. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg køber en del tøj over nettet og for nogle år siden var der en hjemmeside, der havde leggings til 10kr. Jeg tænkte at sådan nogle kunne jeg godt prøve at købe, og det gjorde jeg  så. De har så ligget i min skuffe i et par år. Til jul i år fik jeg tøj af min kæreste. Blandet andet sådan nogle små 'korte kjoler' jeg tror det hedder Tunika, men er ikke sikker. Dem har jeg brug til bukser, men følt mig lidt klodset.

Så i går prøvede jeg min julegave sammen med de gamle leggings. Det er så første gang i mit liv jeg har prøvet at have leggings på. Jeg synes strømpebukser er så fantastisk, fordi der også er strømper i. Skide smart! mens der til leggings også skal findes nogle strømper frem der passer i farven.

Nå, men det føltes ret godt at have leggings på, og jeg blev fatksisk lidt vild med det, og overvejer at købe nogle flere, men jeg er helt på bar bund!!!

Hvad farve skal leggings være? Skal de helt være samme farve som tøjet? Skal de helst være mørkere eller lysere? Hvad med mønster er det Hot eller Not?

Det sæt jeg havde på i går var olivengrønne leggings og jordfarvet silke-tunika. Jeg synes selv at jeg havde meget grønne ben!!! Men jeg synes omvendt også at jordfarvet tunika til jordfarvet leggings måske bliver lidt for kedeligt. Men hvad siger I???

og hvad med sko? Jeg har ikke ballarina-sko, som jeg ellers har set mange har. Jeg har alm. flade sko (fra angulus) og flade sandaler. Mine sko er også jordfarvede/beige.

Hvis jeg nu skla ud og købe tunika, hvor lange skal de så være? og hvad er 'regler' (moden) med hensyn til leggings og kjoler?

Hvad bruger man leggings af bomuld til og hvad bruger man dem af nylonstrømper til?

Pyha...sikke en masse spørgsmål, men jeg starter nyt job om en måned. Jeg vil gerne være lidt smart, da jeg får en masse unge kollegaer (der hvor jeg er nu er gennemsnitalderen næsten 60år), men jeg aner ikke hvordan jeg skal klæde mig. (jeg er selv rundet de 40år, så jeg er ikke ung, men derfor kan jeg måske godt være lidt smart alligevel)

Jeg går stort set altid i kjole, nederdel eller tunika, og forår og sommer bruger jeg leggings til. Jeg har en del i sort med blondemønster eller blondekant, men jeg synes ikke, sort er en sommerfarve, så jeg har også et lager af olivengrønne, grå, sandfarvede etc. Jeg tager typisk en af farverne fra kjolen og bruger leggings i samme farve, blot skal det være en neutral farve og ikke for meget "pang" - mine ben er korte, og det ser mystisk ud med knaldgrønne eller orange leggings til korte ben, synes jeg. 

Hvis jeg er i tvivl, om det er vejr til bare ben eller ej, trækker jeg bare mine leggings op, så de slutter lidt under knæet. 

Anmeld

28. maj 2013

BabyMus

Jeg går også mest i sorte. Har et par i mørkegrå som jeg aldrig har på, for det passer bare ikke til noget. Og så har jeg et par i noget mønstret sne-leopard eller hvad sådan noget nu hedder, men det er jo så mest kun hvis jeg har sort på. Jeg går bare i lange toppe så jeg altid sørger for at der er noget der dækker min ende. Jeg bruger dem også både sommer og vinter og ja, bare der er noget nedover så synes jeg man kan bruge det til alt, om det så er en kjole eller en tyk striktrøje. Så kan jeg også godt lide at have dem på når jeg er til dans, for man ser bare så meget tyndere ud når man har dem på end de vide sorte dansebukser jeg ellers har. Hmm ja, det er vist sådan cirka det. Jeg kan også 100% bedre lide at have leggins på end strømpebukser/nylonstrømper på. De er jo bare så mega behagelige at have på. Man mærker dem jo næsten ikke. Ikke noget der strammer eller noget. Jeg kan også sagtens have strømper på og så bare have mine Nike, Converse eller vinterstøver på udover.

God fornøjelse med det og held og lykke med dit nye job. (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.