Fortæl mig om leggings :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.829 visninger
36 svar
38 synes godt om
27. maj 2013

Anonym trådstarter

Jeg køber en del tøj over nettet og for nogle år siden var der en hjemmeside, der havde leggings til 10kr. Jeg tænkte at sådan nogle kunne jeg godt prøve at købe, og det gjorde jeg  så. De har så ligget i min skuffe i et par år. Til jul i år fik jeg tøj af min kæreste. Blandet andet sådan nogle små 'korte kjoler' jeg tror det hedder Tunika, men er ikke sikker. Dem har jeg brug til bukser, men følt mig lidt klodset.

Så i går prøvede jeg min julegave sammen med de gamle leggings. Det er så første gang i mit liv jeg har prøvet at have leggings på. Jeg synes strømpebukser er så fantastisk, fordi der også er strømper i. Skide smart! mens der til leggings også skal findes nogle strømper frem der passer i farven.

Nå, men det føltes ret godt at have leggings på, og jeg blev fatksisk lidt vild med det, og overvejer at købe nogle flere, men jeg er helt på bar bund!!!

Hvad farve skal leggings være? Skal de helt være samme farve som tøjet? Skal de helst være mørkere eller lysere? Hvad med mønster er det Hot eller Not?

Det sæt jeg havde på i går var olivengrønne leggings og jordfarvet silke-tunika. Jeg synes selv at jeg havde meget grønne ben!!! Men jeg synes omvendt også at jordfarvet tunika til jordfarvet leggings måske bliver lidt for kedeligt. Men hvad siger I???

og hvad med sko? Jeg har ikke ballarina-sko, som jeg ellers har set mange har. Jeg har alm. flade sko (fra angulus) og flade sandaler. Mine sko er også jordfarvede/beige.

Hvis jeg nu skla ud og købe tunika, hvor lange skal de så være? og hvad er 'regler' (moden) med hensyn til leggings og kjoler?

Hvad bruger man leggings af bomuld til og hvad bruger man dem af nylonstrømper til?

Pyha...sikke en masse spørgsmål, men jeg starter nyt job om en måned. Jeg vil gerne være lidt smart, da jeg får en masse unge kollegaer (der hvor jeg er nu er gennemsnitalderen næsten 60år), men jeg aner ikke hvordan jeg skal klæde mig. (jeg er selv rundet de 40år, så jeg er ikke ung, men derfor kan jeg måske godt være lidt smart alligevel)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2013

mariamiss6

Altså det eeeeenste jeg lige ville siger er.....

Find nogle sko, for eksempel ballerinaer i en neutral farve af en art, for leggins er kønnest til bare tæer i små sko - er MIN personlige mening. 

Resten af dine spørgsmål kan jeg ikke svare på, da jeg selv er aldeles tabt når det kommer til mode og tøjstil i det hele taget.

Anmeld

27. maj 2013

EnSødMor

Jeg ELSKER leggins, jeg køber nye leggins hver måned! Ca 6 dage i ugen har jeg leggins på! Fordi; de er skide dejlige, rare og skønne at gå i, man kan have dem på med en flot trøje eller tunika, med lange støvler, stiletter eller hvad man har. Eller du kan hive dem op under knæene, så nogle ballerinaer eller sandaler' og vupti. Så er sommerlooket der også! 

Jeg bruger KUN sorte leggins, køber dem i bla.h&m, vero moda, pieces, vila eller Bilka, alt efter hvem der har dem på tilbud! 

Kan kun anbefale leggins! De er fantastiske!' 

Held og lykke'!

Anmeld

27. maj 2013

Anonym trådstarter

Frk-S skriver:

Jeg ELSKER leggins, jeg køber nye leggins hver måned! Ca 6 dage i ugen har jeg leggins på! Fordi; de er skide dejlige, rare og skønne at gå i, man kan have dem på med en flot trøje eller tunika, med lange støvler, stiletter eller hvad man har. Eller du kan hive dem op under knæene, så nogle ballerinaer eller sandaler' og vupti. Så er sommerlooket der også! 

Jeg bruger KUN sorte leggins, køber dem i bla.h&m, vero moda, pieces, vila eller Bilka, alt efter hvem der har dem på tilbud! 

Kan kun anbefale leggins! De er fantastiske!' 

Held og lykke'!

Sorte??? også om sommeren? Må jeg spørge om hvad farve tøj du så har på til? Altså f.eks. en varm sommerdag med

Anmeld

27. maj 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Sorte??? også om sommeren? Må jeg spørge om hvad farve tøj du så har på til? Altså f.eks. en varm sommerdag med

her er nogle billeder til inspiration.  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. maj 2013

FruK

Strømper til leggins er no go hvis du spørger mig!!  Bare tæer i sandaler eller ballerinaer -(eller andre sko?!)

Tager du strømper på til, kan du jo netop lige så godt tage et par strømpebukser på.

Jeg kan bedst lide bomuldsleggins. Mht længden på tunika/kjole, så foretrækker jeg noget der er så langt, at det går ned over bagdelen - også når man f.eks. bukker sig ned. Uanset hvor pæn en bagdel er, så synes jeg ikke det er lækkert at vise den frem i tynde leggins - ligesom jeg heller ikke ville gøre i strømpebukser. Så skal de i hvert fald være helt tætte og gerne lidt tykke. Jeg er nok lidt "gammel" på det punkt - jeg er 39.

Farven... Ja, jeg kan bedst lide sort... Og de går til det meste. Har et enkelt par i nougatbrun, som jeg bruger til en lyserød tunika og brun cardigan... Men ellers bruger jeg faktisk altid sort. 

Jeg elsker leggins, fordi man kan være lidt påklædt (uden bare ben) og samtidig lidt sommerlig (med bare tæer i feks sandaler). Med leggins kan jeg tage en kjole på på arbejde, som jeg ikke ville tage på på arbejde med bare ben - netop fordi det bliver mere påklædt, uden at tæer og det hele er lukket inde i strømpebukser. 

Anmeld

27. maj 2013

EnSødMor

Anonym skriver:

Jeg kunne godt finde på at se sådan ud en sommerdag, dog med flade sko.  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. maj 2013

Laulund87

Jeg lever i leggins og tunikaer om sommeren

Sådan noget som dem her

http://www.smartgirl.dk/toej/kjoler/tunika/koral_vila-tunika_168629_536

Anmeld

27. maj 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Jeg køber en del tøj over nettet og for nogle år siden var der en hjemmeside, der havde leggings til 10kr. Jeg tænkte at sådan nogle kunne jeg godt prøve at købe, og det gjorde jeg  så. De har så ligget i min skuffe i et par år. Til jul i år fik jeg tøj af min kæreste. Blandet andet sådan nogle små 'korte kjoler' jeg tror det hedder Tunika, men er ikke sikker. Dem har jeg brug til bukser, men følt mig lidt klodset.

Så i går prøvede jeg min julegave sammen med de gamle leggings. Det er så første gang i mit liv jeg har prøvet at have leggings på. Jeg synes strømpebukser er så fantastisk, fordi der også er strømper i. Skide smart! mens der til leggings også skal findes nogle strømper frem der passer i farven.

Nå, men det føltes ret godt at have leggings på, og jeg blev fatksisk lidt vild med det, og overvejer at købe nogle flere, men jeg er helt på bar bund!!!

Hvad farve skal leggings være? Skal de helt være samme farve som tøjet? Skal de helst være mørkere eller lysere? Hvad med mønster er det Hot eller Not?

Det sæt jeg havde på i går var olivengrønne leggings og jordfarvet silke-tunika. Jeg synes selv at jeg havde meget grønne ben!!! Men jeg synes omvendt også at jordfarvet tunika til jordfarvet leggings måske bliver lidt for kedeligt. Men hvad siger I???

og hvad med sko? Jeg har ikke ballarina-sko, som jeg ellers har set mange har. Jeg har alm. flade sko (fra angulus) og flade sandaler. Mine sko er også jordfarvede/beige.

Hvis jeg nu skla ud og købe tunika, hvor lange skal de så være? og hvad er 'regler' (moden) med hensyn til leggings og kjoler?

Hvad bruger man leggings af bomuld til og hvad bruger man dem af nylonstrømper til?

Pyha...sikke en masse spørgsmål, men jeg starter nyt job om en måned. Jeg vil gerne være lidt smart, da jeg får en masse unge kollegaer (der hvor jeg er nu er gennemsnitalderen næsten 60år), men jeg aner ikke hvordan jeg skal klæde mig. (jeg er selv rundet de 40år, så jeg er ikke ung, men derfor kan jeg måske godt være lidt smart alligevel)

Tror aldrig jeg har set så mange spørgsmål om leggings hehe

Leggings kan i min verden gå til stort set alt, de kan være i lige præcis de mønstre og farver man kan lide og passer til alle slags sko. Alle mine leggings er sorte og jeg bruger dem både vinter, sommer, efterår og forår til både støvler, sandaler, sko, stiletter m.fl.

Reglen er nok at der ingen regler er - i hvert fald ikke hos mig. Jeg er dog generelt meget nedtonet og det meste af mit tøj er sort - også om sommeren.

Så køb dem du kan lide og spring ud i leggings-universet

/Fenja

Anmeld

27. maj 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg ejer KUN sorte leggins .. Mønstret og ikke mønstret .. 
Er ikke så meget til alle de farvede leggins .. 
Derudover går jeg ikke særlig meget i dem , men når jeg endelig gør , har jeg ballarinaer på til .. Og bare tær .. 
Strømper og leggins er no go ..

Jeg har som regel en lang top eller kort kjole på til leggins ..
Og ikke samme farve som leggins'ne .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.