hun bilder børnene ind, at hun er deres mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2009

kiwilouise

ved ikke hvad hendes sygdom hedder men ved at hun har været indlagt længe pga selvmordsforsøg. min ex og hende havde kun været sammen i 14 dage da de pludselig begyndte at kalde hende for mor. jeg har selv fået en kæreste og vi har været sammen i 4 måneder og han har været mere far for de børn end deres egen far nogesinde har været, og de har ikke en eneste gang kaldt min kæreste for "far".

min veninde så hende i zoo med børnene hvor hun sagde til dem " kom mine børn - kom nu hen til mor"

jeg skrev et pænt brev til hende hvor jeg sagde at jeg ikke brød mig om at de kaldte hende for mor. om hun ikke ville gøre et forsøg på at for det til at stoppe. syntes ikke at det var accepttabelt når børnene ikke var ældre og de kun havde været sammen 14 dage. (kunne forstå det hvis de havde været sammen længere tid)
jeg fik det svar igen at hun var meget for mine børn og at hun på ingen måde ville gøre noget ved det.

jeg smutter på ferie i 2 uger med børnene så der går lige lidt tid inden jeg kan svare tilbage

tak for alle svarene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2009

DL

wamse skriver:

Her er der også delebørn og både min eks og jeg har nye partnere, som deltager på LIGE fod med os i opdragelse og samvær med drengene. Hvis min eks er på kursus eller på anden måde ikke er hjemme, selvom han har drengene, ja så er det da en selvfølge for mig at hun tager sig af dem og omvendt her nede, der tager Martin sig da af drengene, hvis jeg fx er på job. Bonusforældrene deltager i både hente/bringe og alt andet, fordi de er en del af drengenes liv. drengene kalder ikke deres bonusforældre for far og mor, men for deres fornavne, ikke fordi de ikke må det, men sådan har det bare hele tiden været.
Hvilken psykisk sygdom har din eks´s nye kæreste?

Det lyder som om det fungere rigtig godt for jer.. rart at hører..

Jeg arbejder som privat dagplejemor, og der er altså børn, der indimellem kalder mig for mor.. Jeg gør et kæmpe nummer ud af, at jeg er DORTE.. man kan virkelig se smerten i forældrenes øjne, hvis de hører det.. også selv om forældrene siger, at det er en tillidsærklæring til mig mm. 

min mening er:
om det så er mine egne børn(2 stk), bonus-børn (4stk) eller vores fælles barn (termin til aug) eller om det er "mine" dagpleje-børn..  ser jeg helst, at de kalder de voksne ved den betegnelse de har.. eller ved navn.. Men det er nok fordi, jeg selv har nogle følelser i klemme.

jeg ved ikke om det er rigtig eller forkert, men sådan føler jeg det..

Jeg har en veninde vis barn kalder de første 4-5 eks kærester for far. Og det kan jeg slet slet ikke forholde mig til !!!

Anmeld

8. juli 2009

Sweet1978

Miamaja skriver:

Det vil sige, du mener at jeg skal sige til min son, jeg og min mand vi ikke er hans mor og far fordi vi ikke er hans biologiske foraeldre og at han derfor skal kalde os PAP foraeldre istedet?, og at du mener vi bilder ham noget ind ved at han selv har valgt at kalde os mor og far. noget som han det mest naturlige har valgt at kalde os siden han var 1 aar gammel og vi har aldrig haft en samtale med ham om at jeg er din mor og dette er din far og saadan skal vi kaldes istedet?

vores son har 4 foraeldre. 2 biologiske foraeldre og os. jeg synes din mening omkring at man kun har en mor og en far og det er de biologiske, er virkelig en meget snaeversynet og foraeldet og meget usund maade at vaere foraeldre paa.

Nej i adoptionstilfælde er det selvfølgelig noget andet, men når børnene har kontakt til deres rigtige forældre mener jeg at det er dem og kun dem der er far og mor

Anmeld

9. august 2009

Vingummien

kiwilouise skriver:

mig og min ex lavede den aftale da vi gik fra hinanden at vi skulle have et barn på hver adresse og så have dem en uge hver. så vores tvillinger hele tiden er sammen men skifter bosted hver uge. jeg syntes det var en god aftale da jeg var under uddannelse. nu har vi kørt det i lidt over et halvt år og jeg kan se på børnene at det ikke fungerer så nu søger jeg om at få begge børn på min adresse igen. de er 3 år gamle

situationen er at min ex har fundet sig en ny kæreste som er psykisk syg. hun er rigtig god ved vores børn men hun har fået den ide at det er lige så meget hendes børn som det er mine. så nu har hun bildt vores børn ind at hun hedder mor. foruden det har min ex været på uddannelse på en anden skole og været væk i flere måneder og uden jeg har vist det, har hun passet børnene. er så stiktosset lige nu

jeg har prøvet at ringe for at få dem til at samarbejde men uden held.

er det mig der er helt gal på den??? jeg burde måske bare være glad for at hun er god ved dem men synes bare at det er svært at håndtere at mine børn omtaler hende som mor når de er hos mig.

Det er svært, men se det som en god ting, de har accepteret hende og hun er jo god ved dem som du selv siger.

Men kan ik se hvad der er galt i at hun har været alene med dem? Min x havde en datter og hvis han skulle arbejde el lign i den weekend der var hans jamen så kom hun da alligevel så var jeg bare sammen med hende alene og det syntes hun da var hyggeligt.

Så kommer de heller ikke ud af deres rytme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.