Sweet1978 skriver:
Ja det er jo så fordi man bilder børnene noget ind, jeg synes det er helt fint med betegnelsen papmor, papfar, parfarmor osv. men forældre har man altså kun 2 af....-.
det var dog det væreste vrøvl jeg længe har hørt,
jeg ser det da som en tillids og kærlighedserklæring at min søn vælger at kalde en anden mor end mig, og det da ikke fordi han ikke ved at jeg er hans biologiske, men det da fordi knægten elsker hende så højt og det er da så fedt for mig at vide.
tænk hvis jeg gik bort, så ville jeg vide at der står en anden og kan tage min plads, som knægten har 100% tillid til,
dem som vælger at begrænse deres børn på den måde burde tænke en ekstra gang over tingene og over at man rent faktisk begrænser sine børn i at fortælle at de elsker en anden person meget højt, og jeg tror bestemt ikke disse begrænsninger er godt,
og så hader jeg virkelig dem som bruger betegnelserne pap-stedmor/far osv synes det lyder så kunstigt og som om at man sikre sig børnene ikke føler sig for tæt knyttet til den nye i familien.
men selvfølgelig skal børnene have lov til at vælge selv om de vil kalde en anden mor eller far, det skal ikke tvinges ned over dem,
men vil heller kaldes ved mit navn end kaldes papmor, for mig har det en meget negativ lyd
Anmeld