hun bilder børnene ind, at hun er deres mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2009

Mor.sander

Ja det er jo så fordi man bilder børnene noget ind, jeg synes det er helt fint med betegnelsen papmor, papfar, parfarmor osv. men forældre har man altså kun 2 af....-.

Det er som regl noget børn selv vælger og tro mig børn er ikke i tvivl om hvem der er deres biologiske forældre altså deres rigtigt mor og far.
Ergo altså ikke noget man bilder dem ind, børn kan faktisk godt tænke selv!

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

6. juli 2009

wamse

Her er der også delebørn og både min eks og jeg har nye partnere, som deltager på LIGE fod med os i opdragelse og samvær med drengene. Hvis min eks er på kursus eller på anden måde ikke er hjemme, selvom han har drengene, ja så er det da en selvfølge for mig at hun tager sig af dem og omvendt her nede, der tager Martin sig da af drengene, hvis jeg fx er på job. Bonusforældrene deltager i både hente/bringe og alt andet, fordi de er en del af drengenes liv. drengene kalder ikke deres bonusforældre for far og mor, men for deres fornavne, ikke fordi de ikke må det, men sådan har det bare hele tiden været.
Hvilken psykisk sygdom har din eks´s nye kæreste?

Anmeld

6. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Åh nej dog... Det går ikke. Jeg aner virkelig ikke, hvad man skal gøre ved det. Men jeg ville nok gå til de der instandser der kan hjælpe med den slags. Hun skal ikke få børnene til at kalde hende mor og alt sådan noget.

HUn skal heller ikke have børnene alene, uden du ved det, hvis du spørger mig...

SIkke noget...

Jeg håber I finder en løsning.

Anmeld

6. juli 2009

Betina88

Jeg ka' virkelig godt forstå at du er rasende på den kvinde ..

Hun ska' slet ikk' ha' lov til det , og derimod ska' hun fortælle dig at hun har børnene , så du lige ved , hvor de er ..

Hun er virkelig for langt ude .. Du er mor , og sådan er det bare .. Hun ska' slet ikk' prøve på noget med dine børn ..

Anmeld

6. juli 2009

xx

Jeg er fuldstændig enig i at hun under ingen omstændigheder skal "tvinge" dem til at kalde hende mor. Men jeg har intet imod det, hvis det var børnene selv der VALGTE det...

Min datter siger hun har 2 "farer"....hihi....og det er altså helt hende selv der har valgt det sådan. Hun har aldrig haft et særlig tæt forhold til sin biologiske far da han ganske enkelt ikke har haft interessen og der er flere gange gået mange måneder mellem hun har set ham fordi han har haft travlt med at være på druk osv. MEN hun elsker ham jo alligevel.....og hun elsker min mand ligeså højt. Han har altid været der for hende og han har stået ved hendes side, hver gang der er sket gode som dårlige ting i hendes liv...
Som hun selv siger: "Biiib" er min rigtige far, men Morten er MEST min far for han elsker mig hver dag".....en smule tragikomisk, men alligevel sødt...

Anmeld

6. juli 2009

Miamaja

Sweet1978 skriver:

Ja det er jo så fordi man bilder børnene noget ind, jeg synes det er helt fint med betegnelsen papmor, papfar, parfarmor osv. men forældre har man altså kun 2 af....-.

Det vil sige, du mener at jeg skal sige til min son, jeg og min mand vi ikke er hans mor og far fordi vi ikke er hans biologiske foraeldre og at han derfor skal kalde os PAP foraeldre istedet?, og at du mener vi bilder ham noget ind ved at han selv har valgt at kalde os mor og far. noget som han det mest naturlige har valgt at kalde os siden han var 1 aar gammel og vi har aldrig haft en samtale med ham om at jeg er din mor og dette er din far og saadan skal vi kaldes istedet?

vores son har 4 foraeldre. 2 biologiske foraeldre og os. jeg synes din mening omkring at man kun har en mor og en far og det er de biologiske, er virkelig en meget snaeversynet og foraeldet og meget usund maade at vaere foraeldre paa.

Anmeld

6. juli 2009

Miamaja

karina1980 skriver:

det var dog det væreste vrøvl jeg længe har hørt,

jeg ser det da som en tillids og kærlighedserklæring  at min søn vælger at kalde en anden mor end mig, og det da ikke fordi han ikke ved at jeg er hans biologiske, men det da fordi knægten elsker hende så højt og det er da så fedt for mig at vide.

tænk hvis jeg gik bort, så ville jeg vide at der står en anden og kan tage min plads, som knægten har 100% tillid til,

dem som vælger at begrænse deres børn på den måde burde tænke en ekstra gang over tingene og over at man rent faktisk begrænser sine børn i at fortælle at de elsker en anden person meget højt,  og jeg tror bestemt ikke disse begrænsninger er godt,

og så hader jeg virkelig dem som bruger betegnelserne pap-stedmor/far osv synes det lyder så kunstigt og som om at man sikre sig børnene ikke føler sig for tæt knyttet til den nye i familien.

men selvfølgelig skal børnene have lov til at vælge selv om de vil kalde en anden mor eller far, det skal ikke tvinges ned over dem,

men vil heller kaldes ved mit navn end kaldes papmor, for mig har det en meget negativ lyd

meget enig. jeg synes ogsaa PAP mor og PAP det ene og det andet er virkelig et grimt udtryk og jeg forbinder det automatisk med det ene ord pap. nemlig noget tomt og papir.

Anmeld

6. juli 2009

Mette+Mathias

Miamaja skriver:

Det vil sige, du mener at jeg skal sige til min son, jeg og min mand vi ikke er hans mor og far fordi vi ikke er hans biologiske foraeldre og at han derfor skal kalde os PAP foraeldre istedet?, og at du mener vi bilder ham noget ind ved at han selv har valgt at kalde os mor og far. noget som han det mest naturlige har valgt at kalde os siden han var 1 aar gammel og vi har aldrig haft en samtale med ham om at jeg er din mor og dette er din far og saadan skal vi kaldes istedet?

vores son har 4 foraeldre. 2 biologiske foraeldre og os. jeg synes din mening omkring at man kun har en mor og en far og det er de biologiske, er virkelig en meget snaeversynet og foraeldet og meget usund maade at vaere foraeldre paa.

Jeg tror at der i denne forbindelse tænkes på stedforældre (altså efter skilsmisser og dernæst nye kærester), og ikke adoptivforældre, - for hvis man er adopteret så er adoptivforældrene jo den "rigtige" mor og far, og dem man er født af, er så de biologiske forældre (i mit hovede).

Anmeld

6. juli 2009

Miamaja

Mette+Mathias skriver:

Jeg tror at der i denne forbindelse tænkes på stedforældre (altså efter skilsmisser og dernæst nye kærester), og ikke adoptivforældre, - for hvis man er adopteret så er adoptivforældrene jo den "rigtige" mor og far, og dem man er født af, er så de biologiske forældre (i mit hovede).

ja, det er blot en foresporgsel og dyb forundring af  en brugers mening og udtalelse, jeg sporger til i denne sammenhaeng.

Anmeld

6. juli 2009

Mette+Mathias

Miamaja skriver:

ja, det er blot en foresporgsel og dyb forundring af  en brugers mening og udtalelse, jeg sporger til i denne sammenhaeng.

Øh, jeg forstår slet ikke hvad du mener? Det kan godt være det er mig som er "lidt tung i betrækket" her, men jeg er slet ikke med?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+