Flytte til usa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2013

-Sigrid-

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

I skal da gøre lige som vi har i tankerne Skal jeg kaste en besked med vores planer? Noget med mandses job.

Ja tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Vi har også i et stykke tid gået og overvejet en flytning til New York City og har heller ikke fået løst problemet med visum og greencard til USA. Min lillebror har boede i byen i et års tid i forbindelse med noget praktik og fik visum på den måde, men det er ikke en mulighed for os.

Anmeld

2. juli 2013

-Sigrid-

Janey skriver:

Vi har også i et stykke tid gået og overvejet en flytning til New York City og har heller ikke fået løst problemet med visum og greencard til USA. Min lillebror har boede i byen i et års tid i forbindelse med noget praktik og fik visum på den måde, men det er ikke en mulighed for os.

Nej, det er rigtig besværligt at komme til, jeg tror at vi så småt har opgivet tanken og vælger en lang ferie derover i stedet 

Anmeld

8. september 2013

FogL

-Sigrid- skriver:

Da min mand og jeg gik på HTX gik vi og fiflede med tanken om at flytte til USA. Et par uger siden fandt jeg ud af at jeg var gravid og selvom vi mistede blev tanken om USA rystet godt og grundigt ud af mig, indtil i søndags, på vores bryllupsdag. Så jeg tænkte på om I (til nogle som har erfaring med det) måske kunne svare på nogle spørgsmål? Vi har ikke planer om at flytte før vi er færdige med uddannelse om 5 år, hvor vi forhåbelig har en eller to små mere

- Hvordan kom I derover? Vi har min farmors søster og familie som bor derovre, men ellers er det begrænset med familie og venner.

- Fandt I arbejde?

- Hvordan fandt I bolig?

- Hvor flyttede I hen?

- Hvordan med skat?

- Blev I accepteret?

- Hvordan med børnene? Hvad kostede det for daycare/skole?
- Hvor hurtigt lærte jeres små engelsk?

Hvis dere rnoget jeg har glemt vil jeg meget gerne høre mere

Guuuud har du været gravid igen?

Nå, men altså... Vi bor jo ikke i US, men vil bare sige spring ud i det.

Er sikker på alt nok skal gå uanset. Hernede koster en vuggestueplads nogenlunde det samme som derhjemme - skole en del mere (ca 50000 om året +/- afhængig af hvilken skole det er)...

Et eventyr er altid godt, også hvis man (som jeg) fandt ud af, at det ikke var for mig

Anmeld

8. september 2013

Ciss

Fra dem jeg kender, som har boet der, er anbefalingen at finde et arbejde først og så tage det derfra. Det er forskelligt fra arbejdsgiver til arbejdsgiver, hvad slags forsikringer (sygdom, tandlæge, pensioner osv) man får og hvilke man må tegne udenom.

Hvor man får arbejde afgør også lidt, hvor det er praktisk at bo - og så kan det være smart at høre med nogle lokale, hvordan kvarterene er, for en del steder ser fine nok ud på billederne men er f eks plaget af kriminalitet.

Hvis man arbejder for et stort firma er der også nogle, som har egen vuggestue. De lokale priser for pasning og skole varierer også.

Det er helt sikkert en spændende ting at gøre, men særlig når man flytter med børn, er der et stort arbejde, som bør være gjort, før man rejser.

Lykke til med drømmen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.