Flytte til usa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.003 visninger
34 svar
16 synes godt om
21. maj 2013

-Sigrid-

Da min mand og jeg gik på HTX gik vi og fiflede med tanken om at flytte til USA. Et par uger siden fandt jeg ud af at jeg var gravid og selvom vi mistede blev tanken om USA rystet godt og grundigt ud af mig, indtil i søndags, på vores bryllupsdag. Så jeg tænkte på om I (til nogle som har erfaring med det) måske kunne svare på nogle spørgsmål? Vi har ikke planer om at flytte før vi er færdige med uddannelse om 5 år, hvor vi forhåbelig har en eller to små mere

- Hvordan kom I derover? Vi har min farmors søster og familie som bor derovre, men ellers er det begrænset med familie og venner.

- Fandt I arbejde?

- Hvordan fandt I bolig?

- Hvor flyttede I hen?

- Hvordan med skat?

- Blev I accepteret?

- Hvordan med børnene? Hvad kostede det for daycare/skole?
- Hvor hurtigt lærte jeres små engelsk?

Hvis dere rnoget jeg har glemt vil jeg meget gerne høre mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

Benjamins'mor

Haha, nu bor vi ikke i USA, men vi snakkede lidt om det og kiggede på boliger for sjovt, søger du på Google kommer der meget frem, vi fandt faktisk en 3 vær på 87 kvm til 4500 plus forbrug i danske penge i Los Angeles, så det kan gøres billigt.

Hvor i USA ville i gerne bo?

Anmeld

21. maj 2013

-Sigrid-

Benjamins'mor skriver:

Haha, nu bor vi ikke i USA, men vi snakkede lidt om det og kiggede på boliger for sjovt, søger du på Google kommer der meget frem, vi fandt faktisk en 3 vær på 87 kvm til 4500 plus forbrug i danske penge i Los Angeles, så det kan gøres billigt.

Hvor i USA ville i gerne bo?

Det var da til at overskue
Var det inden I fandt ud af I skulle have en lillesøster, eller er det noget I har overvejet siden?
Østkysten, gerne NY, men det behøver ikke være i byen

Anmeld

21. maj 2013

LilleLene

-Sigrid- skriver:

Var det inden I fandt ud af I skulle have en lillesøster, eller er det noget I har overvejet siden?

Så skal du også lige huske på at de tjener ikke nær så meget som os

Anmeld

21. maj 2013

Benjamins'mor

-Sigrid- skriver:

Brooklyn skulle være billigt.

Det var inden.

Anmeld

21. maj 2013

Benjamins'mor

LilleLene skriver:

Det er vidst forskelligt alt efter hvilket job man har.

Men man skal huske at der ikke findes kontanthjælp derovre og at deres Sundhedssystem ikke er det samme, man skal jo selv betale læge og sygehus besøg.

Anmeld

21. maj 2013

L&V

-Sigrid- skriver:

Da min mand og jeg gik på HTX gik vi og fiflede med tanken om at flytte til USA. Et par uger siden fandt jeg ud af at jeg var gravid og selvom vi mistede blev tanken om USA rystet godt og grundigt ud af mig, indtil i søndags, på vores bryllupsdag. Så jeg tænkte på om I (til nogle som har erfaring med det) måske kunne svare på nogle spørgsmål? Vi har ikke planer om at flytte før vi er færdige med uddannelse om 5 år, hvor vi forhåbelig har en eller to små mere

- Hvordan kom I derover? Vi har min farmors søster og familie som bor derovre, men ellers er det begrænset med familie og venner.

- Fandt I arbejde?

- Hvordan fandt I bolig?

- Hvor flyttede I hen?

- Hvordan med skat?

- Blev I accepteret?

- Hvordan med børnene? Hvad kostede det for daycare/skole?
- Hvor hurtigt lærte jeres små engelsk?

Hvis dere rnoget jeg har glemt vil jeg meget gerne høre mere

Nogle ting i nok lige ska ha med i overvejelserne er jo at der ikke er sygeforsikring, børnepenge, pension osv. og mindstelønnen er meget lav så der ska nogle penge til..

De betaler omkring 30% i skat og afgifterne på biler osv er små men igen er der meget man så selv ska betale

Anmeld

21. maj 2013

LilleLene

Benjamins'mor skriver:

Det er vidst forskelligt alt efter hvilket job man har.

Men man skal huske at der ikke findes kontanthjælp derovre og at deres Sundhedssystem ikke er det samme, man skal jo selv betale læge og sygehus besøg.

jo jo men det er jo også forskelligt efter hvilke jos man har i danmark

Men procentvis er det lavere... derfor er deres priser også lavere

Det er fantastisk at tage derover på shoppingtur, for for os er det MEGA billigt i forhold til ting herhjemme

Anmeld

21. maj 2013

Nessie

Nu er det godt nok mange år siden at jeg boede derovre, og jeg gik i skole, men jeg vil bare sige at amerikanerne er et meget venligt folkefærd, der er gode til at tage imod andre mennesker, og spørger interesserede til ens liv.

Lyder spændende med de fremtidsplaner, og synes da bestemt I skal gøre det 

Anmeld

21. maj 2013

-Sigrid-

LilleLene skriver:

Det skal jeg nok huske på, har fundet ud at man som jordemoder tjener ca 91.000$ og som gymnasielærer 55.000$ om året. Så det har jeg i det mindste fundet ud af  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.