Flytte til usa

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2013

-Sigrid-

ESV skriver:

Jeg ville foreslå jer at kigge i new Jersey, feks hoboken. Ligger lige på den anden side af hudson river og du kan stå i Down town new York på max 30 min. Og priserne for bolig er en hel del billigere end i selve NY

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2013

ESV

-Sigrid- skriver:

Tak

Det var så lidt. Jeg havde en veninde der boede der ovre i 1 1/2 år dog uden børn. De havde Jobs hjemmefra, et shopping firma som har kontorer i hele verden. Men de elskede det pg specielt han var gerne blevet der ovre. De boede i udkanten af Hoboken og der var simpelthen bare skønt, jeg var hos dem i 14 dage og var faktisk imponeret over hvor hurtigt man stod sådan midt på broadway. Jeg drømmer om en dag at have sparet sammen til at tage 3 uger med mand og barn.

Anmeld

21. maj 2013

tinasmor

Er desværre ikke til så meget hjælp. Men tænker på om det ikke er ret svært at komme ind og arbejde. Jeg havde en gang en bekendt som sagde, at det næsten var umuligt at komme ind i usa pt bortset fra et turistvisum, så han sørgte efter en dansk arbejdsplads hvor han kunne udstationeres. Men om det er sandt skal jeg ikke kunne sige.

Anmeld

21. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det er meget, meget vanskeligt at få greencard - det kræver, at I finder en sponsor i form af en amerikansk arbejdsgiver, der kan dokumentere, at det arbejde, I skal udføre, ikke kan besættes af en amerikaner. 

I kan måske få opholdstilladelse, hvis en af jer får arbejde i en dansk virksomhed, som udstationerer ansatte til en amerikansk filial. endelig er der diversity lottery - årligt gives der green cards til 55.000 ansøgere fra lande, som ikke har en høj andel af immigranter i USA i forvejen. 

Og så er der selvfølgelig muligheden for, at I lægger en del af jeres studietid i USA, hvilket jeg vurderer som jeres største chance. 

Anmeld

21. maj 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
-Sigrid- skriver:

Det skal jeg nok huske på, har fundet ud at man som jordemoder tjener ca 91.000$ og som gymnasielærer 55.000$ om året. Så det har jeg i det mindste fundet ud af  

Hvis det er jeres fremtidsplaner mht. uddannelse, vil det desværre blive rigtigt svært at få greencard 

Anmeld

22. maj 2013

-Sigrid-

Mor og meget mere skriver:

Hvis det er jeres fremtidsplaner mht. uddannelse, vil det desværre blive rigtigt svært at få greencard 

I know, jeg tænker også at den eneste reele mulighed vi kunne have var noget i stil med at søge arbejdsvisum i 1-3 år, og så gøre det sådan, men syntes bare at det er voldsomt at flytte et barn væk fra familie mm for et enkelt år :/

Anmeld

22. maj 2013

-Sigrid-

Mor og meget mere skriver:

Det er meget, meget vanskeligt at få greencard - det kræver, at I finder en sponsor i form af en amerikansk arbejdsgiver, der kan dokumentere, at det arbejde, I skal udføre, ikke kan besættes af en amerikaner. 

I kan måske få opholdstilladelse, hvis en af jer får arbejde i en dansk virksomhed, som udstationerer ansatte til en amerikansk filial. endelig er der diversity lottery - årligt gives der green cards til 55.000 ansøgere fra lande, som ikke har en høj andel af immigranter i USA i forvejen. 

Og så er der selvfølgelig muligheden for, at I lægger en del af jeres studietid i USA, hvilket jeg vurderer som jeres største chance. 

Det er desværre også det jeg har fundet ud af

Anmeld

22. maj 2013

-Sigrid-

tinasmor skriver:

Er desværre ikke til så meget hjælp. Men tænker på om det ikke er ret svært at komme ind og arbejde. Jeg havde en gang en bekendt som sagde, at det næsten var umuligt at komme ind i usa pt bortset fra et turistvisum, så han sørgte efter en dansk arbejdsplads hvor han kunne udstationeres. Men om det er sandt skal jeg ikke kunne sige.

Det er SÅ besværligt :/
Sjovt at kalde det "mulighedernes land", og så ikke have mulighed for at komme derover :/

Anmeld

25. juni 2013

Miss-86

Min kæreste har arbejdet og boet derovre, det var en kæmpe oplevelse for ham ..

Anmeld

26. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

-Sigrid- skriver:

Det er desværre også det jeg har fundet ud af

I skal da gøre lige som vi har i tankerne Skal jeg kaste en besked med vores planer? Noget med mandses job.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.