Hvornår mærkede du liv? (1. graviditet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2013

l.kjoeller

Stivdie skriver:

Puha, kan godt forstå du ikke syntes det var så rart at mærke liv, når du ikke vidste om baby skulle blive derinde. Men heldigvis endte det da godt!

ja det fik bestemt en lykkelig slutning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2013

Stivdie

Miin'Baby'Mus skriver:

Uge 18

Det føltes faktisk som om jeg var sulten, en masse  små bumb jeg i starten troede var en rumlende mave  Men jeg fandt hurtigt ud af at jeg ikke bare var sulten men at det var vores lille aktive trold hehe.

Hihi, hvor hyggeligt

Anmeld

2. juni 2013

Masig

16+5 og var ikke sådan rigtigt tvivl... Det var fem små smølfespark da jeg lå inde i sengen om aftenen og de fortsatte hver dag derefter.  Kæresten mærkede det første gang 19+1 

Anmeld

2. juni 2013

Stivdie

Masig skriver:

16+5 og var ikke sådan rigtigt tvivl... Det var fem små smølfespark da jeg lå inde i sengen om aftenen og de fortsatte hver dag derefter.  Kæresten mærkede det første gang 19+1 

Tror faktisk jeg har mærket sådan et smølfespark i dag, men der var kun et, så er stadig ikke helt sikker på om det var det.
Men jeg lå på sofaen med hånden på den nederste del af maven og pludselig mærkede jeg et puf mod hånden!
Selve puffet var tydeligt, så det er jeg slet ikke i tvivl om var der, spørgsmålet er om det kan have været noget som helst andet end baby?
Det var i formiddags. Har intet mærket siden

Anmeld

2. juni 2013

banana3

Stivdie skriver:

Hej tøser,

Ja, nu har jeg rundet 14 fulde uger, og er så småt begyndt at glæde mig til jeg kan begynde at mærke liv, og derfor er jeg da lidt nysgerrig på, hvornår I andre kunne begynde at mærke noget. I må også gerne fortælle lidt om, hvor kraftigt det føltes, om I var i tvivl i starten, osv.
Pt. er jeg helt sikker på, at enhver boble i maveregionen må være baby

Jeg mærkede i uge 16+ jeg var ikke et sek i tvivl om at det var lillemanden

Anmeld

2. juni 2013

Masig

Stivdie skriver:

Tror faktisk jeg har mærket sådan et smølfespark i dag, men der var kun et, så er stadig ikke helt sikker på om det var det.
Men jeg lå på sofaen med hånden på den nederste del af maven og pludselig mærkede jeg et puf mod hånden!
Selve puffet var tydeligt, så det er jeg slet ikke i tvivl om var der, spørgsmålet er om det kan have været noget som helst andet end baby?

Mon ikke det var baby. Var også sådan jeg mærkede det, altså med hånden på maven...

Anmeld

2. juni 2013

Kløver

Første graviditet kom de første små bobler i uge 14 og blev mere og mere tydelige, anden gang lå moderkagen mod maven og mærkede først liv fra ca uge 18 så det har også betydning om den ligger frem mod maven eller mod ryggen eller toppen

Anmeld

2. juni 2013

Kløver

Stivdie skriver:

Hvis du kun er 14 uger henne tror jeg ikke det har været udvendigt, det har de ikke kræfter til endnu, det tidligste jeg har hørt, hvilket er meget tidligt er uge 17 hvor det var små bevægelser, og hun var også meget tynd (undervægtig) hvilket var grunden til hun kunne se det allerede

Anmeld

3. juni 2013

Stivdie

Maja84 skriver:

Hvis du kun er 14 uger henne tror jeg ikke det har været udvendigt, det har de ikke kræfter til endnu, det tidligste jeg har hørt, hvilket er meget tidligt er uge 17 hvor det var små bevægelser, og hun var også meget tynd (undervægtig) hvilket var grunden til hun kunne se det allerede

Jeg var 16+5 i går Men synes selv det er lidt tidligt i forhold til, hvad jeg har hørt andre fortælle om med deciderede puf, så det er derfor jeg tvivler lidt

Anmeld

3. juni 2013

Kløver

Stivdie skriver:

Jeg var 16+5 i går Men synes selv det er lidt tidligt i forhold til, hvad jeg har hørt andre fortælle om med deciderede puf, så det er derfor jeg tvivler lidt

Har ikke lige set datoerne, men medmindre du er meget tynd, tror jeg ikke det har været det, min erfaring generelt er at spark/puf/bevægelse føles meget mere glidende i bevægelserne og langsommere uden på maven, men man skal jo aldrig sige aldrig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.