Hvornår mærkede du liv? (1. graviditet)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2013

Stivdie

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg er i mellemtiden rundet 16+4 og der har da været et par gange, hvor jeg har tænkt "var dét baby?" men endnu ikke noget, hvor jeg har følt mig sikker. Det kommer nok inden for de næste par uger Ih, hvor jeg glæder mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2013

Rødhætte

Stivdie skriver:

Hej tøser,

Ja, nu har jeg rundet 14 fulde uger, og er så småt begyndt at glæde mig til jeg kan begynde at mærke liv, og derfor er jeg da lidt nysgerrig på, hvornår I andre kunne begynde at mærke noget. I må også gerne fortælle lidt om, hvor kraftigt det føltes, om I var i tvivl i starten, osv.
Pt. er jeg helt sikker på, at enhver boble i maveregionen må være baby

Mærkede liv i uge 20 

Anmeld

1. juni 2013

l.kjoeller

Stivdie skriver:

Hej tøser,

Ja, nu har jeg rundet 14 fulde uger, og er så småt begyndt at glæde mig til jeg kan begynde at mærke liv, og derfor er jeg da lidt nysgerrig på, hvornår I andre kunne begynde at mærke noget. I må også gerne fortælle lidt om, hvor kraftigt det føltes, om I var i tvivl i starten, osv.

jeg kunne mærke liv i uge 13 (hvilket jeg synes var lidt hårdt da jeg grundet dårlig risiko vurdering skulle vente på fostervandsprøve i uge 17 og derfor ikke vidste om guldklumpen var rask) efterfølgene det mest fantastiske. til at starte med mærkes det som små bobler og efter ret kort tid kunne man mærke små puf når man holdte hånden nederst på maven

Anmeld

1. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

mærkede liv i uge 10 var slet ikke i tvivl om at det var sønnen der bevægede sig rundt derinde...

det føltes som en bobbel der bevægede sig rundt... føltes som at der var noget der rørte ved mine tarme...

når kæresten lyttede på maven når jeg havde den fornemmelse kunne han også fornemme bevægelse så ved at jeg altså ikke var helt tosset

Anmeld

2. juni 2013

Stivdie

Rødhætte skriver:

Mærkede liv i uge 20 

Ihh! Det er snart mig

Anmeld

2. juni 2013

Stivdie

l.kjoeller skriver:

jeg kunne mærke liv i uge 13 (hvilket jeg synes var lidt hårdt da jeg grundet dårlig risiko vurdering skulle vente på fostervandsprøve i uge 17 og derfor ikke vidste om guldklumpen var rask) efterfølgene det mest fantastiske. til at starte med mærkes det som små bobler og efter ret kort tid kunne man mærke små puf når man holdte hånden nederst på maven

Puha, kan godt forstå du ikke syntes det var så rart at mærke liv, når du ikke vidste om baby skulle blive derinde. Men heldigvis endte det da godt!

Anmeld

2. juni 2013

Stivdie

Wampires skriver:

mærkede liv i uge 10 var slet ikke i tvivl om at det var sønnen der bevægede sig rundt derinde...

det føltes som en bobbel der bevægede sig rundt... føltes som at der var noget der rørte ved mine tarme...

når kæresten lyttede på maven når jeg havde den fornemmelse kunne han også fornemme bevægelse så ved at jeg altså ikke var helt tosset

Hmm altså, jeg har snart længe haft sådan en fornemmelse ind imellemaf, at jeg pludselig kan mærke hele min livmoder? Jeg troede egentlig bare det var dét, som senere vil blive til en plukve, men måske er det når den lille bevæger sig og fostervandet skvulper?

Anmeld

2. juni 2013

Mother-love

15+5 og der mærkede far det også. Vi lå og skrald grinede på sofaen og jeg mærkede det første spark og blev helt forskrækket og far lagde hånden på min mave og Isabella sparkede igen så han også kunne mærke det. Derfra mærkede jeg liv hver dag

Anmeld

2. juni 2013

Stivdie

michelledam skriver:

15+5 og der mærkede far det også. Vi lå og skrald grinede på sofaen og jeg mærkede det første spark og blev helt forskrækket og far lagde hånden på min mave og Isabella sparkede igen så han også kunne mærke det. Derfra mærkede jeg liv hver dag

Det var dejlig tidligt, og det må have været skønt med "vidner", så der er en at dele oplevelsen med

Anmeld

2. juni 2013

Miin'Baby'Mus

Stivdie skriver:

Hej tøser,

Uge 18

Det føltes faktisk som om jeg var sulten, en masse  små bumb jeg i starten troede var en rumlende mave  Men jeg fandt hurtigt ud af at jeg ikke bare var sulten men at det var vores lille aktive trold hehe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.