Endnu en snak om PB ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2013

Miss-86

Anonym23 skriver:

Det ku godt lyde som om han har mange andre ting i hovedet 

Synes det lyder som en god ide at vente med at snakke om det til der hvor I har aftalt det. Eller til efter jeres tur? Så har I forhåbentlig haft en dejlig tur sammen væk fra hverdagen og det kan være han bedre kan overskue det

Synes i hvert fald ikk at I skal snakke om det før du er færdig med din vaccine, for det kommer I jo kkke hurtigere i gang af. 

Hvis han så stadig ikke er klar, kan du fx foreslå at du smider pillerne til fx næste jul eller din fødselsdag eller sådan noget. Senest. Så han ikke skal komme og sige "nu" men at tidspunktet er aftalt på forhånd så I begge ka blive klar til hvornår det er...

Ja, det har han også - altså  meget at tænke på :/

Jeg skal have sidste vaccine på torsdag og vi havde aftalt at snakke om det efter den..
Men nu må vi se om jeg evt. kan vente til efter vores ferie.

Det med at aftale et tidspunkt vi skal igang, det har vi prøvet før, da kunne han ikke da vi kom til tidpunktet.

Jeg har ikke taget p-piller i over 1 år nu og han kan bare stoppe med gummi, når han vil, hvis det var det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Miss-86

malle23 skriver:

Min kæreste var ikke klar før vi stod med den positive test, og tror det er sådan for rigtig rigtig mange mænd.

- men kan godt se det er svært for dig, hvis han ikke vil i gang før han er 100 procent klar, fordi det tror jeg er de færreste bliver. Det er jo en så stor beslutning. 

Håber snart du også får lov at være gravid

Ja, der skal jo et eller andet til, for at han vil gå igang med PB.

Jeg har spurgt ham, hvor længe han vil gå og 'ikke være klar' før han vil springe ud i det - Men det kan han ikke svare på!

Så det er lidt svært.

Tak, håber jeg nu også

Anmeld

24. maj 2013

Miss-86

FamilenStorm skriver:

Her var vi lidt ude i det samme i sin tid.. Jeg var længe skruk før min mand, som er meget snusfornuftig og kan god have tendens til at gå både med livrem og seler.. Han så gerne at vi havde hus og fast job inden projekt pb..

Det det gav startskuddet ( thank God) var at trods p-piller udeblev min mens på mærkeligvis.. Trods lægebesøg og negative tets, udelukkede vi ikke en graviditet.. Det var først da min mens kom igen som den skulle i cyklussen efter..

Men efter at have kunne stille klokken efter min mens, blev jeg lidt urolig over at skulle tage min p-piller, og har altid haft en frygt for at jeg ikke kunne få børn.. Så ville helst ikke fucke noget op..

Så aftalen blev at jeg smed pillerne og så måtte det gå som det vil, vi ville bare ikke gøre noget for det.. Hans "mod" kom
Af at vi jo alligevel troede at der kunne komme en bebs om 9 mdr, så i den vente tid indtil min mens dukkede op, havde han vænnede sig lidt til tanken..

At der så skulle gå 1 1/2 år før vi blev gravide, overbeviste ham bare mere til sidst om at han var ved at være klar.. ??

Håber du snart kan få et svar fra ham..

Ja, det er ikke let med de kære mænd ..
Min kæreste er også typen der går med livrem & seler

Årh, jeg prøvede ikke at have mens i 72 dage (det var sidste år), min kæreste var urolig, jeg sagde at jeg var sikker på, IKKE at være gravid.. Han var nervøs og det gjorde ikke spor godt indtryk på ham :/

Anmeld

24. maj 2013

Miss-86

Mikkala91 skriver:

Hvor frustrerende! 

Håber han snart "overgiver" sig, der er trods alt 9mdr til at blive ekstra klar i.

Er selv mega skruk i øjeblikket, har dog en søn på 8mdr. Men vi er heldigvis blevet enige om hvornår vi begynder PB igen.. 

Håber i snart begynder på PB 

Ja, det håber jeg også han gør og som du skriver, så er der jo 9 mdr. af fra man blir gravid, men hidtil har dette ikke været en 'trøst' for min kæreste - Jeg er ihvertfald helt klar føler jeg.

Anmeld

24. maj 2013

Miss-86

DianaRj skriver:

desværre bliver nogen mænd ikke klar til at være far, før at de står med baby i armene...

men jeg ville nok blive ved med at tage snakken med ham om det, for hvis i er helt sikre på det er jo to der skal have børn sammen så skal i også nok finde en løsning

Nej, det forstår han bare ikke .. Har sagt at jeg bare synes at han skulle springe ud i det, meeeen det synes han ikke!

Ja, vi VIL have børn sammen, så det får vi da også.
Ventetiden er bare så frustrerende.

Anmeld

24. maj 2013

Miss-86

RiUL skriver:

Hvorfor vender han den ikke om? 

Nu har du givet ham SÅ meget tid, og ved da godt man ikke skal gøre noget man ikke har lyst til.

Men I er altså to, og helt ærligt, tænk hvis du sagde til ham, "skat, jeg vil først ha sex med dig om en uge, og ikke før" og når ugen så var gået, så trak du i land, og blev ved sådan... Han må komme lidt ind i kampen. Det hele skal da ikke kun være på hans præmisser. 

Det har du også ret i, at det ikke skal.
Det er bare svært at 'tvinge' ham.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre/sige, som hjælper på ham!

Anmeld

25. maj 2013

ønskebørn74

Miss-86 skriver:

Det har du også ret i, at det ikke skal.
Det er bare svært at 'tvinge' ham.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre/sige, som hjælper på ham!

Er det ikke bare at sige at der først er sex igen når han er klar.. 

Han kører dig jo rundt i manegen.. 

Anmeld

25. maj 2013

Frk. Himmelblå

Jeg kan sagtens forstå, at det er svært at være skruk, når man ikke kan gå i gang med pb.

Men jeg synes altså, det er helt fair, at en 27-årig mand gerne vil vente noget tid med at blive far... Det er jo for livet, når først han har sagt ja. Et nyt liv begynder...

Der findes ikke nogen nemme løsninger. Desværre..

Anmeld

25. maj 2013

Miss-86

ønskebarn74 skriver:

Er det ikke bare at sige at der først er sex igen når han er klar.. 

Han kører dig jo rundt i manegen.. 

Tror ikke det er vejen frem at 'straffe' ham..

Anmeld

25. maj 2013

Miss-86

Frk. Himmelblå skriver:

Jeg kan sagtens forstå, at det er svært at være skruk, når man ikke kan gå i gang med pb.

Men jeg synes altså, det er helt fair, at en 27-årig mand gerne vil vente noget tid med at blive far... Det er jo for livet, når først han har sagt ja. Et nyt liv begynder...

Der findes ikke nogen nemme løsninger. Desværre..

Jeg ved ikke hvor fair det er mere, når han har lovet mig opstart af PB 2 gange, hvorefter han så har trukket i land..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.