Endnu en snak om PB ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2013

MIWULA

Miss-86 skriver:

Ja, hvis bare han kunne sige noget om det - Men det kan han ikke :/

Han siger han ikke er klar og mere end det kan han faktisk ikke sige. Jeg forstår ikke, hvorfor han ikke kan sige, HVORFOR han ikke er klar, eller hvad der skal til eller bare noget mere ..

Min mand blev ikk klar før lillemanden kom til verden. Og han siger også han heller ikk blir klar med nr 2 før den kommer til verden. Så man behøver ikk være klar når man begynder på pb. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2013

Miss-86

MIWULA skriver:

Min mand blev ikk klar før lillemanden kom til verden. Og han siger også han heller ikk blir klar med nr 2 før den kommer til verden. Så man behøver ikk være klar når man begynder på pb. 

Nej, det har jeg fortalt ham.. Men problemet er at få ham til at ville igang med PB så.

For tror også han er en af dem, der ikke rigtig kommer til at føle sig klar.

Anmeld

24. maj 2013

Tulipan

Miss-86 skriver:

Nej, det har jeg fortalt ham.. Men problemet er at få ham til at ville igang med PB så.

For tror også han er en af dem, der ikke rigtig kommer til at føle sig klar.

Kan det ikke være at han gerne vil nå noget inden? At blive gift, rejse en måned til Asien eller sådan et eller andet som han føler han skal før han får børn? 

jeg opgav babysnakken og vi begyndte i stedet at planlægge en måneds ferie i USA som vi sku ha været på her til sommer. Men da vi så kom til at planlægge den i september sidste år og jeg begyndte at snakke flybilletter osv, så ville han lige pludselig godt være med til PB. Det var som om han først ville da jeg havde opgivet og var begyndt på andre planer for fremtiden. 

Måske handler det om at det er så stor en ting i hans liv at han gerne vil have kontrol. Og det giver du ham nu ved at lade ham bestemme. Så hvis du slipper al kontrol føler han måske mere han bestemmer og det kan være det hjælper? 

Bare et bud ville ønske jeg kunne give dig hele svaret for husker virkelig godt hvordan det er!!

Anmeld

24. maj 2013

Miss-86

Anonym23 skriver:

Kan det ikke være at han gerne vil nå noget inden? At blive gift, rejse en måned til Asien eller sådan et eller andet som han føler han skal før han får børn? 

jeg opgav babysnakken og vi begyndte i stedet at planlægge en måneds ferie i USA som vi sku ha været på her til sommer. Men da vi så kom til at planlægge den i september sidste år og jeg begyndte at snakke flybilletter osv, så ville han lige pludselig godt være med til PB. Det var som om han først ville da jeg havde opgivet og var begyndt på andre planer for fremtiden. 

Måske handler det om at det er så stor en ting i hans liv at han gerne vil have kontrol. Og det giver du ham nu ved at lade ham bestemme. Så hvis du slipper al kontrol føler han måske mere han bestemmer og det kan være det hjælper? 

Bare et bud ville ønske jeg kunne give dig hele svaret for husker virkelig godt hvordan det er!!

Jeg har tænkt tanken og vi har snakket om det, men der er ikke rigtig noget..
Dog planlægger vi feri 14 dage til USA her til sommer, så ved ikke hvordan han har det derefter.

Men da han er selvstændig og kun delvist har overtaget fra sin far, så tænker jeg at det måske lidt er det, som han vil have på plads først - MEN der kan gå mange år endnu..
Og tror gerne han vil have noget andet at bo i først også, meeen det er uvist, hvor længe der går, før vi finder noget andet - Såå det er lidt kedeligt, hvis det er det han venter på!

Jeg ved ikke helt om jeg skal vente med at tage en snak mere med ham, til efter vores ferie.. Jeg skal have min sidst HPV-vaccine i næste uge og der havde vi egentlig snakket om at vi skulle tage det op igen.

Anmeld

24. maj 2013

Tulipan

Miss-86 skriver:

Jeg har tænkt tanken og vi har snakket om det, men der er ikke rigtig noget..
Dog planlægger vi feri 14 dage til USA her til sommer, så ved ikke hvordan han har det derefter.

Men da han er selvstændig og kun delvist har overtaget fra sin far, så tænker jeg at det måske lidt er det, som han vil have på plads først - MEN der kan gå mange år endnu..
Og tror gerne han vil have noget andet at bo i først også, meeen det er uvist, hvor længe der går, før vi finder noget andet - Såå det er lidt kedeligt, hvis det er det han venter på!

Jeg ved ikke helt om jeg skal vente med at tage en snak mere med ham, til efter vores ferie.. Jeg skal have min sidst HPV-vaccine i næste uge og der havde vi egentlig snakket om at vi skulle tage det op igen.

Det ku godt lyde som om han har mange andre ting i hovedet 

Synes det lyder som en god ide at vente med at snakke om det til der hvor I har aftalt det. Eller til efter jeres tur? Så har I forhåbentlig haft en dejlig tur sammen væk fra hverdagen og det kan være han bedre kan overskue det

Synes i hvert fald ikk at I skal snakke om det før du er færdig med din vaccine, for det kommer I jo kkke hurtigere i gang af. 

Hvis han så stadig ikke er klar, kan du fx foreslå at du smider pillerne til fx næste jul eller din fødselsdag eller sådan noget. Senest. Så han ikke skal komme og sige "nu" men at tidspunktet er aftalt på forhånd så I begge ka blive klar til hvornår det er...

Anmeld

24. maj 2013

Trekløver(:

Miss-86 skriver:

Jaa for et par uger siden, snakkede min kæreste og jeg om PB (IGEN)Så sagde jeg at jeg snart går fra forstanden og at jeg psykisk ikke kan blive ved med at klare det - Så så han helt forbavset ud og sagde at sådan havde han ikke tænkt over det!
Jeg ved godt at jeg nok burde lade være at snakke om det, men jeg kan ikke lade være! Jeg har ingen andre at snakke med det om, da jeg ikke vil belemre mine veninder med det mere og min familie skal ikke vide noget!

Vi har efterfølgende ikke snakket om det - Tænker at så forbavset han så ud, så skal han lige have tid til at tænke.

Måtte bare lige ud med det..

Min kæreste var ikke klar før vi stod med den positive test, og tror det er sådan for rigtig rigtig mange mænd.

- men kan godt se det er svært for dig, hvis han ikke vil i gang før han er 100 procent klar, fordi det tror jeg er de færreste bliver. Det er jo en så stor beslutning. 

Håber snart du også får lov at være gravid

Anmeld

24. maj 2013

FamilenStorm

Miss-86 skriver:

Jaa for et par uger siden, snakkede min kæreste og jeg om PB (IGEN)Så sagde jeg at jeg snart går fra forstanden og at jeg psykisk ikke kan blive ved med at klare det - Så så han helt forbavset ud og sagde at sådan havde han ikke tænkt over det!
Jeg ved godt at jeg nok burde lade være at snakke om det, men jeg kan ikke lade være! Jeg har ingen andre at snakke med det om, da jeg ikke vil belemre mine veninder med det mere og min familie skal ikke vide noget!

Vi har efterfølgende ikke snakket om det - Tænker at så forbavset han så ud, så skal han lige have tid til at tænke.

Her var vi lidt ude i det samme i sin tid.. Jeg var længe skruk før min mand, som er meget snusfornuftig og kan god have tendens til at gå både med livrem og seler.. Han så gerne at vi havde hus og fast job inden projekt pb..

Det det gav startskuddet ( thank God) var at trods p-piller udeblev min mens på mærkeligvis.. Trods lægebesøg og negative tets, udelukkede vi ikke en graviditet.. Det var først da min mens kom igen som den skulle i cyklussen efter..

Men efter at have kunne stille klokken efter min mens, blev jeg lidt urolig over at skulle tage min p-piller, og har altid haft en frygt for at jeg ikke kunne få børn.. Så ville helst ikke fucke noget op..

Så aftalen blev at jeg smed pillerne og så måtte det gå som det vil, vi ville bare ikke gøre noget for det.. Hans "mod" kom
Af at vi jo alligevel troede at der kunne komme en bebs om 9 mdr, så i den vente tid indtil min mens dukkede op, havde han vænnede sig lidt til tanken..

At der så skulle gå 1 1/2 år før vi blev gravide, overbeviste ham bare mere til sidst om at han var ved at være klar.. ??

Håber du snart kan få et svar fra ham..

Anmeld

24. maj 2013

MMOGM

Miss-86 skriver:

Hvor frustrerende! 

Håber han snart "overgiver" sig, der er trods alt 9mdr til at blive ekstra klar i.

Er selv mega skruk i øjeblikket, har dog en søn på 8mdr. Men vi er heldigvis blevet enige om hvornår vi begynder PB igen.. 

Håber i snart begynder på PB 

Anmeld

24. maj 2013

DianaRJS

desværre bliver nogen mænd ikke klar til at være far, før at de står med baby i armene...

men jeg ville nok blive ved med at tage snakken med ham om det, for hvis i er helt sikre på det er jo to der skal have børn sammen så skal i også nok finde en løsning

Anmeld

24. maj 2013

RiUL

Hvorfor vender han den ikke om? 

Nu har du givet ham SÅ meget tid, og ved da godt man ikke skal gøre noget man ikke har lyst til.

Men I er altså to, og helt ærligt, tænk hvis du sagde til ham, "skat, jeg vil først ha sex med dig om en uge, og ikke før" og når ugen så var gået, så trak du i land, og blev ved sådan... Han må komme lidt ind i kampen. Det hele skal da ikke kun være på hans præmisser. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.