banana3 skriver:
Hmmm, det er jo din måde at være på, jeg er ikke typen der tager alting afslappet, jeg kan godt lide at der er styr på mine ting, og at jeg ved hvad der forgår. Det er første gang jeg er gravid, og vi har selvfølgelig en masse tanker og spørgsmål omkring det. Hvis jeg havde vidst alt på forhånd, så havde jeg nok heller ikke siddet her med en følelse af usikkerhed! Man kan læse sig til meget, men problemet er også bare, at man på nettet kan læse det svar man helst vil have. Jeg koncentrere mig om min graviditet, istedet for at at sammenligne for meget med andre, for hvem af de andre ender jeg som?
Jeg snakker med veninder om deres forløb, og det er klart at når jeg kan se at de bliver undersøgt og "behandlet" anderledes end jeg gør, så bliver jeg selvfølgelig opmærksom på det. MEN det er som sagt vores første gang, så derfor ved vi ikke om det er sådan det altid er ved jordmoderen, og mine 2 veninder bare er skide heldige med deres jordmødre..
Jeg ville egentlig lade den ligge, men er nødt til lige at supplere.
Jeg er perfektionist, kontrol-freak, jeg er uddannet til og har et arbejde, der er kræver 100% styring............men jeg har lært at vælge mine kampe med omhu - og så er jeg hospitalsuddannet og har dermed nok en større viden på området end gennemsnittet, og viden gør som bekendt stærk - og jeg er slet ikke i tvivl om, at det er din usikkerhed og forsøg på styring, der gør det hele lidt sværere for dig (jeg siger ikke, at det er noget, du selv kan gøre for).
Jeg vil støtte op om, at du forsøger at få en afklaring med din nuværende jordemoder og alternativt beder om at få en anden, det vil dog være knapt så heldigt, hvis du ender med at få én, du så opfatter værende på samme måde.
Håber, at du finder en god løsning på det.
Anmeld