Jeg er så ked af min jordmoder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2013

Louise H.

Jeg forstår udemærket godt du er ked over den behandling du har fået! I nogens øjne er det ikke noget særligt, men mennesker er forskellige og heldigvis for det

Man kan også diskutere om du skulle ringe til nogen andre, men det er ikke relevant i forhold til dit spørgsmål.

Du kan sagtens skifte jordemoder hvis du føler det er bedst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

Maja88

LilleChelle skriver:

Okay - Det kan være det er blevet lavet om siden du fik det lavet.

Jeg fik at vide det udelukkende blev gjort på sygehuset. 

Jeg skal om 7 uger have taget min hos lægen

Anmeld

13. maj 2013

LilleChelle

Maja88 skriver:

Jeg skal om 7 uger have taget min hos lægen

Okay  
Det var bare hvad jeg blev informeret. 

Anmeld

13. maj 2013

Rockertand

banana3 skriver:

Hmmm, det er jo din måde at være på, jeg er ikke typen der tager alting afslappet, jeg kan godt lide at der er styr på mine ting, og at jeg ved hvad der forgår. Det er første gang jeg er gravid, og vi har selvfølgelig en masse tanker og spørgsmål omkring det. Hvis jeg havde vidst alt på forhånd, så havde jeg nok heller ikke siddet her med en følelse af usikkerhed! Man kan læse sig til meget, men problemet er også bare, at man på nettet kan læse det svar man helst vil have. Jeg koncentrere mig om min graviditet, istedet for at at sammenligne for meget med andre, for hvem af de andre ender jeg som?

Jeg snakker med veninder om deres forløb, og det er klart at når jeg kan se at de bliver undersøgt og "behandlet" anderledes end jeg gør, så bliver jeg selvfølgelig opmærksom på det. MEN det er som sagt vores første gang, så derfor ved vi ikke om det er sådan det altid er ved jordmoderen, og mine 2 veninder bare er skide heldige med deres jordmødre..

Jeg ville egentlig lade den ligge, men er nødt til lige at supplere.
Jeg er perfektionist, kontrol-freak, jeg er uddannet til og har et arbejde, der er kræver 100% styring............men jeg har lært at vælge mine kampe med omhu - og så er jeg hospitalsuddannet og har dermed nok en større viden på området end gennemsnittet, og viden gør som bekendt stærk - og jeg er slet ikke i tvivl om, at det er din usikkerhed og forsøg på styring, der gør det hele lidt sværere for dig (jeg siger ikke, at det er noget, du selv kan gøre for).
Jeg vil støtte op om, at du forsøger at få en afklaring med din nuværende jordemoder og alternativt beder om at få en anden, det vil dog være knapt så heldigt, hvis du ender med at få én, du så opfatter værende på samme måde.
Håber, at du finder en god løsning på det.

Anmeld

13. maj 2013

Sara.

LilleChelle skriver:

Okay - Det kan være det er blevet lavet om siden du fik det lavet.

Jeg fik at vide det udelukkende blev gjort på sygehuset. 

Min dreng er lige blevet 3, så så lang tid siden er det ikke... og har en veninde der har læge samme sted og født i år som også fik det lavet ved lægen.

Anmeld

13. maj 2013

LilleChelle

Sara. skriver:

Min dreng er lige blevet 3, så så lang tid siden er det ikke... og har en veninde der har læge samme sted og født i år som også fik det lavet ved lægen.

Jeg kunne godt se din dreng var 3 år  

- men det kunne altså godt være lavet om i mellemtiden. 

Men det er tilsyneladende ikke alle steder, hvor man tager ind på sygehuset og får den lavet. 
Det gør man i Odense  

Anmeld

13. maj 2013

Sara.

LilleChelle skriver:

Jeg kunne godt se din dreng var 3 år  

- men det kunne altså godt være lavet om i mellemtiden. 

Men det er tilsyneladende ikke alle steder, hvor man tager ind på sygehuset og får den lavet. 
Det gør man i Odense  

Jeg har læge i Aarhus

Anmeld

13. maj 2013

modesty

Du sidder ikke hos jordemoderen. 
Jordemoderen henviser til sygehuset, hvor man får foretaget glukosebelastningen, der skal vise om man har graviditetsbetinget sukkersyge. 

Hvor man så skal sidde i to timer? Jeg forstod bare ikke dit spørgsmål.

Men kan nu regne mig frem til at det du vil vide er om man hos lægen også bliver sendt videre til hospitalet eller om hele forløbet foregår hos lægen.

Anmeld

13. maj 2013

LilleChelle

modesty skriver:

Hvor man så skal sidde i to timer? Jeg forstod bare ikke dit spørgsmål.

Men kan nu regne mig frem til at det du vil vide er om man hos lægen også bliver sendt videre til hospitalet eller om hele forløbet foregår hos lægen.

Jah - det var det jeg prøvede at få frem  

Godt du forstår, når nu jeg ikke kan forklare  

Anmeld

13. maj 2013

VIPpigen

Lyder som om i er kommet Skævt ind på hinanden dig og din jm... Hvad du skal gøre skal vi herinde ikke bestemme, det er op til dig.

Og alle de andre som snakker glukosebelastning, så fik jeg en henvisning FRA jm, TIL sygehuset, og ja, jeg sad i 2 timer død sulten og ventede i et lille værelse med en masse andre før jeg kunne æde min madpakke (juice, kiks, og leverpostejmad) så i Vejle er det jm der sender dig videre, og ikke lægen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.