Jeg er så ked af min jordmoder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.912 visninger
39 svar
45 synes godt om
13. maj 2013

banana3

Jeg er såå ked af min jordmoder..

Første jordmoder besøg havde jeg et okay besøg, det var selvfølgelig første jordmorbesøg, og vi vidste ikke rigtig hvordan det egentlig fungerede. Nå, men for en lille måned siden havde jeg store problemer med maven, jeg havde ikke haft afføring i 9 dage, og flere gange forsøgte jeg at få fat i jordmoderen, på 6 dag uden afføring kom jeg igennem (man kan kun ringe mellem 11-12, og som regel melder den optaget) til en sekretær, som lovede at jordmoderen ville ringe tilbage. Jeg hørte ikke noget, ringede igen dagen efter, uden at komme igennem, og den 9 dag uden afføring måtte jeg grædene gå til lægen, for jeg havde bare SÅ ondt! Det resulterede i en indlæggelse, hvor de hjalp mig af med det. Der er heldigvis styr på det nu, takket være movicol og magnesia.. Jeg var til opfølgningstjek på gyn. afdeling (hvor jeg blev indlagt med forstoppelse) hvor de fandt nogle bakterier i mit urin, og fik noget for det, dog skulle jeg ved jordmoderen i dag høre hvad dyrkningen sagde. Jordmoderen nævnte intet om min forstoppelse, det måtte jeg selv bringe på banen. Hun havde ikke liiiige set at jeg forresten skulle have en indsprøjtning fordi jeg er reh. negativ og barnet er positivt.. Det fik hun så sendt besked om til fødegangen så jeg kan få indsprøjtningen senest i næste uge. Hun trykker mig lige lidt på maven, og så er det ellers det. Hun måler blodtryk, spørger om jeg har tjekket vægten det seneste, hvor til jeg svare nej, hvor efter hun bare sætter et minus i min vandrejournal.. Skal man ikke vejes ved jordmoderen ? Det bliver jeg da oppe ved lægen?
Jeg spørger om hvornår jeg skal tjekkes for sukkersyge, hun virker stresset nok i forvejen, og siger "hvorfor spørg du om det?" Jeg spørg jo fordi jeg kan høre at andre mine veninder har fået det tjekket, hvis det er sukkersyge i familien. ? Nå, men det ville hun så tjekke næste gang ? Næste gang ? Hvad med nu ?? jeg sidder og er så tæt på at græde derinde, ved at følelserne lige nu kører på højtryk lige nu, men hvor var det bare en ubehagelig oplevelse! Hun skønner lillemanden til at være lidt under gennemsnittet, (vi ved at der kun er 2 kar i navlesnoren, så vi skal til ekstrascanninger) hun tog let på det og sagde, at det hurtig kunne vende, og det stoler jeg så på.. Da jeg kommer hjem ser jeg, at hun ikke engang har gidet at udfylde min vandrejournal ordenligt! Det var bare lige prikken over i´ et, og fik det hele til at vælte..

Hvad gør jeg? Kan jeg ikke skifte jordmoder ??
Jeg har ikke lyst til at komme et sted hvor det er så useriøst, og hvor der ikke er tid og overskud til at spørge om hvad vi nu er i tvivl om. Helt ærligt, det er første gang vi er gravide, jeg er SÅ ked af det.. Håber for gudsskyld ikke hun skal med til min fødsel !!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2013

_-Kathrine-_

Først lige et stort
Og sikke en omgang du har været igennem!
Du kan sagtens skifte jordemoder. Du skal ringe til dem og bare bede om at få en ny. Det har jeg hørt om mange der har fået.
Håber du får en god oplevelse næste gang du skal afsted!

Anmeld

13. maj 2013

Rockertand

banana3 skriver:

Første jordmoder besøg havde jeg et okay besøg, det var selvfølgelig første jordmorbesøg, og vi vidste ikke rigtig hvordan det egentlig fungerede. Nå, men for en lille måned siden havde jeg store problemer med maven, jeg havde ikke haft afføring i 9 dage, og flere gange forsøgte jeg at få fat i jordmoderen, på 6 dag uden afføring kom jeg igennem (man kan kun ringe mellem 11-12, og som regel melder den optaget) til en sekretær, som lovede at jordmoderen ville ringe tilbage. Jeg hørte ikke noget, ringede igen dagen efter, uden at komme igennem, og den 9 dag uden afføring måtte jeg grædene gå til lægen, for jeg havde bare SÅ ondt! Det resulterede i en indlæggelse, hvor de hjalp mig af med det. Der er heldigvis styr på det nu, takket være movicol og magnesia.. Jeg var til opfølgningstjek på gyn. afdeling (hvor jeg blev indlagt med forstoppelse) hvor de fandt nogle bakterier i mit urin, og fik noget for det, dog skulle jeg ved jordmoderen i dag høre hvad dyrkningen sagde. Jordmoderen nævnte intet om min forstoppelse, det måtte jeg selv bringe på banen. Hun havde ikke liiiige set at jeg forresten skulle have en indsprøjtning fordi jeg er reh. negativ og barnet er positivt.. Det fik hun så sendt besked om til fødegangen så jeg kan få indsprøjtningen senest i næste uge. Hun trykker mig lige lidt på maven, og så er det ellers det. Hun måler blodtryk, spørger om jeg har tjekket vægten det seneste, hvor til jeg svare nej, hvor efter hun bare sætter et minus i min vandrejournal.. Skal man ikke vejes ved jordmoderen ? Det bliver jeg da oppe ved lægen?
Jeg spørger om hvornår jeg skal tjekkes for sukkersyge, hun virker stresset nok i forvejen, og siger "hvorfor spørg du om det?" Jeg spørg jo fordi jeg kan høre at andre mine veninder har fået det tjekket, hvis det er sukkersyge i familien. ? Nå, men det ville hun så tjekke næste gang ? Næste gang ? Hvad med nu ?? jeg sidder og er så tæt på at græde derinde, ved at følelserne lige nu kører på højtryk lige nu, men hvor var det bare en ubehagelig oplevelse! Hun skønner lillemanden til at være lidt under gennemsnittet, (vi ved at der kun er 2 kar i navlesnoren, så vi skal til ekstrascanninger) hun tog let på det og sagde, at det hurtig kunne vende, og det stoler jeg så på.. Da jeg kommer hjem ser jeg, at hun ikke engang har gidet at udfylde min vandrejournal ordenligt! Det var bare lige prikken over i´ et, og fik det hele til at vælte..

Jeg har ikke lyst til at komme et sted hvor det er så useriøst, og hvor der ikke er tid og overskud til at spørge om hvad vi nu er i tvivl om. Helt ærligt, det er første gang vi er gravide, jeg er SÅ ked af det.. Håber for gudsskyld ikke hun skal med til min fødsel !!!!!!

Undskylder på forhånd, hvis jeg gør dig ked af det, men jeg synes du reagerer uhensigtsmæssigt, jeg har 3 børn, så tager det hele meget afslappet.
Hvorfor kontakter du jordemoderen og ikke din læge angående forstoppelsen? Det er helt klart en lægeopgave. Hvis du havde kontaktet din læge tidligt i forløbet, var problemet løst uden indlæggelse.
Jeg er aldrig blevet vejet ved jordemoderen, det vigtigste er ikke vægten, men om man samler væske, og det kan et simpelt tryk et par steder afsløre, det kan man faktisk selv gøre, så man løbende har fornemmelse af, hvordan kroppen reagerer.
Du skal naturligvis have stixet din urin, men en regulær undersøgelse for sukkersyge er en opgave, du skal snakke med lægen om.
Jeg har selv født et barn med 2 kar i navlesnoren, så spørg, hvis du vil vide noget. Min jordemoder med 30 års erfaring havde set det max. 10 gange, så hun havde begrænset viden, men jeg har oplevet hele forløbet og læst mig til resten.
Det med vandrejournalens udfyldelse synes jeg er at være lidt overfølsom, hvis det vigtigste står der, så er det fint.
Håber ikke, at jeg har været for hård.

Anmeld

13. maj 2013

Christina :-)

Jeg bliver heller ikk vejet ved jmd sage  min jmd man slet ikk gjorde:-) og elsker hende 

Anmeld

13. maj 2013

mommy1991

banana3 skriver:

Øv, sikke en træls oplevelse! Min jordemoder sagde til første besøg, at hvis jeg på noget tidspunkt blev træt af hende () skulle jeg bare ringe ind til jordemodercenteret og få en ny - for det handler jo om kemi, alle mennesker passer altså bare ikke sammen, det er der ikke noget galt i. Og det er jo mega vigtigt at man er tryg ved sin jordemoder - så synes da bestemt du skal ringe ind og fortælle om din situation, så er jeg sikker på at du bliver mødt med forståelse.

Og til sidst.... Mange til dig!!!! 

Anmeld

13. maj 2013

LilleChelle

Jeg synes ikke du overreagerer. 

Selvfølgelig skal man kunne komme i kontakt med sin jordemoder når man har brug for det !!! De er der for at hjælpe den gravide. 

Derudover, så blev jeg vejet HVER gang, ikke fordi jeg er overvægtig (i den lave ende af normalvægtig), men fordi hun fulgte med i hvordan kroppen forandrede sig og for at følge med i at jeg ikke lige pludselig lavede en kæmpe vægtstigning. 

Og så var det altså hende der spurgte om jeg havde sukkersyge i familien og hende der sendte en henvisning til sygehuset for at få lavet to glukosebelastninger (sukkersyge teste). Det er ikke lægen der skal gøre det, men jordemoderen. 

Jeg havde klart bedt om en ny jordemoder !! Man skal have det godt med den jordemoder man har igennem graviditeten, lige såvel som man skal have det godt med den man skal føde ved. 

Anmeld

13. maj 2013

banana3

Rockertand skriver:

Undskylder på forhånd, hvis jeg gør dig ked af det, men jeg synes du reagerer uhensigtsmæssigt, jeg har 3 børn, så tager det hele meget afslappet.
Hvorfor kontakter du jordemoderen og ikke din læge angående forstoppelsen? Det er helt klart en lægeopgave. Hvis du havde kontaktet din læge tidligt i forløbet, var problemet løst uden indlæggelse.
Jeg er aldrig blevet vejet ved jordemoderen, det vigtigste er ikke vægten, men om man samler væske, og det kan et simpelt tryk et par steder afsløre, det kan man faktisk selv gøre, så man løbende har fornemmelse af, hvordan kroppen reagerer.
Du skal naturligvis have stixet din urin, men en regulær undersøgelse for sukkersyge er en opgave, du skal snakke med lægen om.
Jeg har selv født et barn med 2 kar i navlesnoren, så spørg, hvis du vil vide noget. Min jordemoder med 30 års erfaring havde set det max. 10 gange, så hun havde begrænset viden, men jeg har oplevet hele forløbet og læst mig til resten.
Det med vandrejournalens udfyldelse synes jeg er at være lidt overfølsom, hvis det vigtigste står der, så er det fint.
Håber ikke, at jeg har været for hård.

Hmmm, det er jo din måde at være på, jeg er ikke typen der tager alting afslappet, jeg kan godt lide at der er styr på mine ting, og at jeg ved hvad der forgår. Det er første gang jeg er gravid, og vi har selvfølgelig en masse tanker og spørgsmål omkring det. Hvis jeg havde vidst alt på forhånd, så havde jeg nok heller ikke siddet her med en følelse af usikkerhed! Man kan læse sig til meget, men problemet er også bare, at man på nettet kan læse det svar man helst vil have. Jeg koncentrere mig om min graviditet, istedet for at at sammenligne for meget med andre, for hvem af de andre ender jeg som?

Jeg snakker med veninder om deres forløb, og det er klart at når jeg kan se at de bliver undersøgt og "behandlet" anderledes end jeg gør, så bliver jeg selvfølgelig opmærksom på det. MEN det er som sagt vores første gang, så derfor ved vi ikke om det er sådan det altid er ved jordmoderen, og mine 2 veninder bare er skide heldige med deres jordmødre..

Anmeld

13. maj 2013

Sara.

Jeg blev kun vejet ved egen læge, test for sukkersyge skete også ved min egen læge....
Mht afførrings problemer (som jeg desværre også havde en kort overgang) var det også egen læge.

Men hvis du ikke føler dig tryg så kan det aldrig skade og ringe....

Anmeld

13. maj 2013

Trekløver(:

banana3 skriver:

Først vil jeg sige, at jeg heller ikke bliver vejet ved jordemoderen, men bliver det også kun ved lægen. Så det er vist meget normalt

Jeg tænker om du ikke ved næste jordemoderkonsulation, kan snakke med din jordemoder om hvordan du har det med hende, og at du føler, der bliver taget let på tingene & at det fylder meget i dig. 

Kan sagtens forstå du gerne vil skifte jordemoder, hvis du ikke føler dig tryg ved at komme ved hende du har nu, men ville nok forsøge først at tale med hende om det.

Anmeld

13. maj 2013

Laulund87

Jeg blev aldrig vejet ved JM, vi snakkede ikke engang vægt. Min læge spurgte til det en enkelt gang. At du har forstoppelse har ikke noget med JM at gøre, det er din læge du skulle gå til i første omgang. Ellers er jeg generelt enig med Rocketand.

MEN det betyder jo ikke at du ikke skal skifte JM for du bryder dig ikke om hende og det er altså vigtigt at det er en man er tryg ved! Så jeg ville ringe og bede om en ny fordi samarbejdet ikke er godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.