banana3 skriver:
Jeg er såå ked af min jordmoder.. 
Første jordmoder besøg havde jeg et okay besøg, det var selvfølgelig første jordmorbesøg, og vi vidste ikke rigtig hvordan det egentlig fungerede. Nå, men for en lille måned siden havde jeg store problemer med maven, jeg havde ikke haft afføring i 9 dage, og flere gange forsøgte jeg at få fat i jordmoderen, på 6 dag uden afføring kom jeg igennem (man kan kun ringe mellem 11-12, og som regel melder den optaget) til en sekretær, som lovede at jordmoderen ville ringe tilbage. Jeg hørte ikke noget, ringede igen dagen efter, uden at komme igennem, og den 9 dag uden afføring måtte jeg grædene gå til lægen, for jeg havde bare SÅ ondt! Det resulterede i en indlæggelse, hvor de hjalp mig af med det. Der er heldigvis styr på det nu, takket være movicol og magnesia.. Jeg var til opfølgningstjek på gyn. afdeling (hvor jeg blev indlagt med forstoppelse) hvor de fandt nogle bakterier i mit urin, og fik noget for det, dog skulle jeg ved jordmoderen i dag høre hvad dyrkningen sagde. Jordmoderen nævnte intet om min forstoppelse, det måtte jeg selv bringe på banen. Hun havde ikke liiiige set at jeg forresten skulle have en indsprøjtning fordi jeg er reh. negativ og barnet er positivt.. Det fik hun så sendt besked om til fødegangen så jeg kan få indsprøjtningen senest i næste uge. Hun trykker mig lige lidt på maven, og så er det ellers det. Hun måler blodtryk, spørger om jeg har tjekket vægten det seneste, hvor til jeg svare nej, hvor efter hun bare sætter et minus i min vandrejournal.. Skal man ikke vejes ved jordmoderen ? Det bliver jeg da oppe ved lægen?
Jeg spørger om hvornår jeg skal tjekkes for sukkersyge, hun virker stresset nok i forvejen, og siger "hvorfor spørg du om det?" Jeg spørg jo fordi jeg kan høre at andre mine veninder har fået det tjekket, hvis det er sukkersyge i familien. ? Nå, men det ville hun så tjekke næste gang ? Næste gang ? Hvad med nu ?? jeg sidder og er så tæt på at græde derinde, ved at følelserne lige nu kører på højtryk lige nu, men hvor var det bare en ubehagelig oplevelse! Hun skønner lillemanden til at være lidt under gennemsnittet, (vi ved at der kun er 2 kar i navlesnoren, så vi skal til ekstrascanninger) hun tog let på det og sagde, at det hurtig kunne vende, og det stoler jeg så på.. Da jeg kommer hjem ser jeg, at hun ikke engang har gidet at udfylde min vandrejournal ordenligt! Det var bare lige prikken over i´ et, og fik det hele til at vælte..
Hvad gør jeg? Kan jeg ikke skifte jordmoder ??
Jeg har ikke lyst til at komme et sted hvor det er så useriøst, og hvor der ikke er tid og overskud til at spørge om hvad vi nu er i tvivl om. Helt ærligt, det er første gang vi er gravide, jeg er SÅ ked af det.. Håber for gudsskyld ikke hun skal med til min fødsel !!!!!!
Jeg synes, at du skal ringe og tage en snak med dem. Måske er det mest optimalt, at du skifter jordemoder - for ellers er det måske bare en træls følelse, at du ved, at du skal ind til hende næste gang også..