Fenja09 skriver:
Det er selvfølgelig kun dig der ved om du er klar til at få børn eller om du skal lade være, men ved at der nok er mange andre end dig der er sensitive og stadig får børn. Man tager det henad vejen og som oftest vender det også når man bliver forældre, fordi man er den der har ansvaret og det største overblik. Derudover har du jo en kæreste som kan hjælpe og støtte dig, så de tider hvor du evt. har det svært kan han tage over eller hjælpe dig igennem det på en god måde.
Det er bestemt ikke nemt at have børn og man kan godt nogle gange føle sig magtesløs, men man tager én dag ad gangen - nogle ting kan ikke læres eller forberedes. Men lige så hårdt det er, lige så fantastisk er det at være mor/forældre. Det kan bare ikke opvejes med andet.
Derudover er jeg ret sikker på at mange som er i gang med PB har tider hvor de tænker "hvad har jeg gang i - kan jeg være mor, er jeg klar osv". Det er helt naturlig at blive nervøs over så stor en ting. Du kan klare det, hvis du bestemmer dig for og har et godt netværk som kan hjælpe dig hvis det brænder på.
/Fenja 
Altså vil sige, at det ikke er så slemt. Måske jeg får det til at fremmstå værre end det er.
Havde bare brug for, at høre om der var andre sensitive personer, som var herinde. Evt. nogle som kunne dele deres erfaringer.
Det har kæresten også sagt. Altså det med at det nok ændre sig når man får børn. Men der vil vel stadig være tidspunkter, hvor det ikke er under kontrol. Vil sige, at jeg arbejder godt med det allerede. Og har det nogenlunde under kontrol nu.
Nej nemt har jeg heller aldrig regnet med det var. Ja det med at tage en dag af gangen er nok en god ide.
Jeg vil sige, at jeg selv tror jeg er så klar som man kan blive inden man kommer igang og inden man står med en positiv test. Men man kan jo aldrig være 100% sikker.
Tak for dit syn på det hele 
Anmeld