Til de af jer på baby.dk der...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
11 svar
4 synes godt om
11. maj 2013

MortilElias2010

bevidst har valgt kun at få eet barn.. 

Hvad var begrundelsen? 

De af jer der er blevet gravide uden hjælp. Ikke for at udelukke nogen, svarene vil bare passe mere til min situation pt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2013

Mette.

MortilElias2010 skriver:

Hvad var begrundelsen? 

De af jer der er blevet gravide uden hjælp. Ikke for at udelukke nogen, svarene vil bare passe mere til min situation pt. 

Begrundelse hos os er, desværre, at min kæreste ikke vil have flere børn

jeg ville ønske vores datter skulle have en søskende.

Anmeld

11. maj 2013

MortilElias2010

Mette. skriver:

Begrundelse hos os er, desværre, at min kæreste ikke vil have flere børn

jeg ville ønske vores datter skulle have en søskende.

Er det alderen? Økonomien? Har han flere børn end med dig? Eller er det bare slut slut fordi han ikke vil have flere? 

Anmeld

11. maj 2013

Mette.

MortilElias2010 skriver:

Er det alderen? Økonomien? Har han flere børn end med dig? Eller er det bare slut slut fordi han ikke vil have flere? 

Nej, han har ikke andre børn end Emilie vi har fået sammen. Vi er kun 25 og 28 år, så alderen er ingen hindring. Vores datter er 3 år nu.

indenfor kort tid er vi begge færdige med lange videregående uddannelser, så økonomien burde ikke blive en hindring. Han synes bare det har været super hårdt at få et barn og synes fortsat det er, så det er det afgørende. (vores datter sover stadig ikke igennem, hvilket er en af de overvejede grunde til hans beslutning.)

Anmeld

11. maj 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
MortilElias2010 skriver:

Hvad var begrundelsen? 

Vi har halvt om halvt valgt kun en. Jeg vil meget gerne (læs mega overdrevet meget skruk efter en mere) men manden vil ikke, eller ihvertfald ikke nu. Men åh hvor jeg har det hårdt med det. Det er den største glæde i livet at have børn, sådan en lille livsgnist skal da have den største gave jeg føler jeg kan give ham, en søsken. Har selv en bror som er tre år yngre end mig, som jeg har et tæt forhold til, og det betyder bare så meget. Han er en meget vigtig del af mit liv, måske især fordi min far er død, og jeg ikke har nogen venner tilbage efter jeg har fået barn. Men jeg ville ønske min søn kunne få det samme, det længste forhold til et andet menneske man har i livet, nemlig en søskend <3 stejler din mand stadig efter jeres tlf samtale?

Anmeld

11. maj 2013

MyLove E

Du ved nok godt hvorfor vi ikke skal ha flere. Men skriver alligevel.

Pga af mine psykiske tilstand er et barn RIGELIGT . Jeg bliver forhåbentlig snart rask. Men så vil jeg gerne gøre min uddannelse færdig. Jeg bliver 30år om 14dage og 40min (hvem tæller)
Og min mand bliver 43 om 40min:-)

Ved godt mænd altid kan og at jeg har flere år endnu. Men jeg ønsker ikke en alt for gamle far til mine børn og ja så er der en tendens i min familie og gå tidlig i overgangs aldrende omkring 35...

Ja og så havde vi jo 2 SA før Elias og det ville jeg ikke kunne klare igen..

Anmeld

11. maj 2013

MortilElias2010

Mette. skriver:

Nej, han har ikke andre børn end Emilie vi har fået sammen. Vi er kun 25 og 28 år, så alderen er ingen hindring. Vores datter er 3 år nu.

indenfor kort tid er vi begge færdige med lange videregående uddannelser, så økonomien burde ikke blive en hindring. Han synes bare det har været super hårdt at få et barn og synes fortsat det er, så det er det afgørende. (vores datter sover stadig ikke igennem, hvilket er en af de overvejede grunde til hans beslutning.)

Og du er tilmed så ung endnu.. har du det ikke svært med den beslutning eller kan du godt følge ham? Håber du inderst inde at han ændrer mening? 

Anmeld

11. maj 2013

MortilElias2010

sommerbarn<3 skriver:

Vi har halvt om halvt valgt kun en. Jeg vil meget gerne (læs mega overdrevet meget skruk efter en mere) men manden vil ikke, eller ihvertfald ikke nu. Men åh hvor jeg har det hårdt med det. Det er den største glæde i livet at have børn, sådan en lille livsgnist skal da have den største gave jeg føler jeg kan give ham, en søsken. Har selv en bror som er tre år yngre end mig, som jeg har et tæt forhold til, og det betyder bare så meget. Han er en meget vigtig del af mit liv, måske især fordi min far er død, og jeg ikke har nogen venner tilbage efter jeg har fået barn. Men jeg ville ønske min søn kunne få det samme, det længste forhold til et andet menneske man har i livet, nemlig en søskend <3 stejler din mand stadig efter jeres tlf samtale?

Jeg er virkelig splittet - her hos os har det ikke været nemt at gå fra to til tre (selv ikke med et upædagogisk begreb som et nemt barn) og vi frygter nok begge at nummer to vil gøre en ende på vores forhold. Men jeg har selv 4 søskende og har det på en måde underligt med at Elias kunne blive enebarn mens jeg også godt kan se hvor meget vi kunne give ham mentalt, fysisk og psykisk ved at være eet.. men her er manden også 42 om lidt og ønsker ikke at være gammelfar. Vi sagde nej til hunden vi så, igår. Vi har i to dage planlagt voksen-hygge men skæbnen vil at Elias, vores søn på tre, har drømt at der var ild i hans seng så nu vil han ikke sove uden en voksen og vil gerne holde i hånd. Jeg er bare virkelig splittet - for kan se det fra begge sider efter at have snakket og jeg er ikke overdrevet skruk, men kan virkelig ikke tage den beslutning at det skal være slut, så længe min krop kan.. og nej han stejler ikke rigtig, vi har talt sammen sidenhen og jeg kan godt følge ham angående overskud - og så var jeg i Aarhus forleden og besøge min barndomsveninde som netop er blevet mor igen for et år siden og hende og hendes forlovede har i al den tid de har været sammen arbejdet som et team og gjort det godt, men nu hvor de har fået nummer 2 halter deres indbyrdes forhold, selvom de netop har været stærke sammen (halter ikke på grænsen til at gå fra hinanden, men halter) men min veninde fortryder ikke. Hun er et halvt år yngre end mig og sagde til hendes manD at skulle de have flere så var det nu (altså for et års tid siden) og vi er jo ikke engang der selv - og det har bestemt også fået mig til at tænke grundigt igennem om jeg overhovedet ønsker een mere - men tør alligevel ikke sige det højt for så bliver det for virkeligt - kæft jeg er splittet... så det er vist godt nok at vi ikke er igang med pb2 eller at jeg er ekstremt skruk.. men er bare ikke parat til at sige stop... Det er for endegyldigt, er kun 34. 

Anmeld

11. maj 2013

MortilElias2010

Tauf skriver:

Du ved nok godt hvorfor vi ikke skal ha flere. Men skriver alligevel.

Pga af mine psykiske tilstand er et barn RIGELIGT . Jeg bliver forhåbentlig snart rask. Men så vil jeg gerne gøre min uddannelse færdig. Jeg bliver 30år om 14dage og 40min (hvem tæller)
Og min mand bliver 43 om 40min:-)

Ved godt mænd altid kan og at jeg har flere år endnu. Men jeg ønsker ikke en alt for gamle far til mine børn og ja så er der en tendens i min familie og gå tidlig i overgangs aldrende omkring 35...

Ja og så havde vi jo 2 SA før Elias og det ville jeg ikke kunne klare igen..

Tak for dit input søde Og tillykke med manden om lidt  

Ja I har også skulle tage nogen ordentlige beslutninger i forløbet. 

Anmeld

12. maj 2013

dorthemus

MortilElias2010 skriver:

Hvad var begrundelsen? 

Jeg har fået min datter, der blir tre år om 14 dage, sent og alene (er donorinsemineret) og bliver selv 42 år om en lille månedstid.
Min datter sover stadig med opvågninger om natten og det orker jeg ikke engang til desværre
Desuden er mit netværk ikke så stærkt som håbet og ønsket så tør ikke.
Og så elsker jeg virkelig den alder hun har nu og synes yingene blir nemmere og nemmere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.